Portal Knights – Recenzia

Portal Knights – Recenzia

Portal Knights pripomína epický príbeh z nevinnej detskej fantázie – kráľovstvo z kociek, lietajúce ostrovy, rozkošné príšerky a drak v úlohe hlavného „záporáka“. Koncept je čarovne jednoduchý a funguje, no absencia „questov“ a oklieštený kooperačný režim zamrzia, podobne, ako svet zbytočne rozsekaný na malé ostrovy, medzi ktorými je prechod všetko len nie plynulý.

Forza Horizon 3: Hot Wheels - Recenzia

Forza Horizon 3: Hot Wheels - Recenzia

Ako vytvoriť kvalitnú expanziu? Pre tvorcov najlepšej racingovej hry tejto generácie evidentne táto otázka nepredstavovala žiadny problém. Stačil solídny nápad, ktorý následne jednoducho implementovali do už existujúceho konceptu a hrateľnosti a voilà, expanzia je na svete! Takto to fungovalo aj pri Blizzard Mountain, ktorý stavil na zasnežené prostredie a rovnako je to aj pri jeho mladšom bratovi, expanzii Hot Wheels.

Mass Effect Andromeda - Recenzia

Mass Effect Andromeda - Recenzia

Mass Effect sériu asi netreba bližšie predstavovať. Vynorila sa v minulej generácii konzol a stala sa jednou z najpopulárnejších RPG hier, aj keď pravdou zostáva, že hra sa skôr podobala na strieľačku z pohľadu tretej osoby ako na RPG hru. Shepard však skončil, jeho príbeh bol zakončený dosť kontroverzne a po 5-ročnej prestávke prichádza diel, v ktorom je všetko nové: protagonista, engine, galaxia, posádka, príbehy, rasy. Keby však nebolo problémov...

Halo Wars 2 - Recenzia

Halo Wars 2 - Recenzia

Veľa ľudí si uvedomuje silu značky Halo. Hlavné FPS hry, ktoré do istej miery spôsobili revolúciu v tomto žánri na konzolách, jedného pekného dňa doplnila nenápadná hra s prídavkom Wars. Išlo o stratégiu štúdia Ensemble Studios (RIP) v univerze Halo. Na PC by to bola relatívne kvalitná stratégia, ale na konzolách sa stala niečím extra. Ukázali nám tak, že všetko sa dá, keď sa chce, plus taktiež rozšírili univerzum Halo. Halo Wars 2 prišla, aby real-time stratégie posunula na vyššiu úroveň.

Hitman - Recenzia

Hitman - Recenzia

Holohlavý zabijak je späť. A v plnej forme. Teda to sme si mysleli minulý rok, keď sa po cinematickom Absolution vrátili späť k otvoreným levelom a voľnou rukou pri výbere postupu. Chvalabohu, nadšenie pre cinematickosť v hernom svete opadá, a vracia sa dôraz na čo najlepšiu hrateľnosť.

Resident Evil 7: Biohazard - Recenzia

Resident Evil 7: Biohazard - Recenzia

Doby, keď Resident Evil znamenal rýchlu a nekompromisnú akciu plnú výbuchov, QTE sekvencií a steroidmi napichaných hrdinov, sú podľa všetkého nadobro za nami. Aby som už na začiatku nevyvolal vlnu odporu, osobne mám veľmi rád všetky diely hlavnej série. Či už ide o bizarne zábavnú štvorku, akčnú africkú päťku alebo dokonca aj epickú šestku odohrávajúcu sa po celom svete, užil som si to všetko. Pri každom z nich som si však neustále predstavoval, ako by dané hry vyzerali, ak by boli klasickým hororovým Residentom. Pri sedmičke s podtitulom Biohazard som to už ale robiť nemusel. Capcom sa totiž vrátil ku koreňom.

Final Fantasy XV - Recenzia

Final Fantasy XV - Recenzia

Final Fantasy XV je krásnou hrou s fantastickými súbojmi, nádherne vykresleným svetom, nabušeným post-game obsahom, geniálnymi efektmi vyvolávacích bohov a dojemným príbehom o nerozlučnom priateľstve, pri ktorého konci som sa úprimne rozplakal. Ponúka úchvatné scenérie, plno znamenite nadizajnovaných dungeonov, prepracovaný RPG systém a tie najpôsobivejšie hrateľné situácie, aké kedy hra Final Fantasy predviedla. Úžasný zážitok, do ktorého som sa zamiloval.

Dead Rising 4 - Recenzia

Dead Rising 4 - Recenzia

Séria Dead Rising aj napriek stokrát omieľanej tematike dokázala zaujať špecifickým črtami, ktoré jej vybudovali celkom solídnu fanúšikovskú základňu. A aj keď trojka mala zopár múch, stále to bola veľmi dobrá hra, u ktorej však bol badateľný posun smerom k obyčajnosti. A štvorka v tomto trende, bohužiaľ, pokračuje.

Darksiders: Warmastered Edition - Recenzia

Ďalšia hra v záplave remasterov. Tak by sa dala označiť konverzia prvého dielu Darksiders. V prvom rade je nepochopiteľné poradie, nakoľko remaster dvojky bol vydaný skôr ako remaster jednotky. Osobne mi táto séria prirástla k srdcu, no na druhej strane v sebe bojujem práve kvôli tomu, že tých remasterov je už tak veľa, že to začína byť trochu únavné.

Assassin’s Creed: The Ezio Collection - Recenzia

Je to jednoducho veľmi ľahký zárobok. Bez rizika, bez nejakých obrovských výdavkov a s istotou toho, že skončíte v pluse. To sú remastre tejto generácie. V drvivej väčšine prípadov bez pridanej hodnoty a bez snahy zmodernizovať zážitok, ktorý si chcú fanúšikovia série pripomenúť. A keď si uvedomíme, že toto je vlastne prvý rok po dlhej dobe bez Assassin’s Creed hry a do kín sa rúti film, tak to zrazu začne všetko do seba zapadať.

Dishonored 2 - Recenzia

Dishonored 2 - Recenzia

Dishonored prišiel, videl a zvíťazil. Tam, kde reboot Thiefa absolútne zlyhal, Dishonored ponúkol úžasný leveldizajn, podporený absolútnou voľnosťou a výborným artdizajnom. Chýb bolo málo, a to sa autori pokúsili opraviť v pokračovaní. Všetko v štýle väčšie, lepšie, prepracovanejšie!

TITANFALL 2 - RECENZIA

TITANFALL 2 - RECENZIA

Ak ste mali možnosť čítať moju recenziu Titanfall, tak asi viete, že som ju považoval za niečo, čo spôsobí v FPS žánri evolúciu, ba až revolúciu. Rovnakú, akú vývojári spôsobili s Modern Warfare. 200 hodín ponorených do multiplayeru, v ktorom si pripadáte, ako keby ste v jednom kuse sledovali „best of“ momenty, ktoré sami zažívate s perfektným balansom a famóznou hrateľnosťou. Dvojka zobrala jednotku a vo väčšine prípadov hru ešte vylepšila.

BATMAN: RETURN TO ARKHAM - Recenzia

BATMAN: RETURN TO ARKHAM - Recenzia

Batman, ochranca Gothamu zvádzajúci večný boj so zlom s pomocou takmer bezodnej studne peňazí a výcviku. Ochranca, ktorému sa nakoniec vždy podarí mesto ochrániť. Zadarilo sa však aj spoločnosti Rocksteady, keď vytvorila prakticky najlepšiu hernú adaptáciu komiksu. Ani jedna z hier nebola vyslovene bez chýb, no priniesli inovácie, výbornú hrateľnosť a hromadu obsahu a hráči to „zožrali“ aj s navijakom. (Nie je sa čo diviť).

GEARS OF WAR 4 - Recenzia

GEARS OF WAR 4 - Recenzia

Prebrať značku a veľké univerzum nie je jednoduché. 343 sa pri Halo občas popálili a naštvali tým fanúšikovskú základňu. A tým dupľom, keď ide o takú obrovskú značku ako Gears of War, ktorá prakticky definovala žáner strieľačiek z pohľadu tretej osoby s veľkým dôrazom na krytie. Epic Games nie je, prišlo štúdio Coalition, a to nás posúva 25 rokov vpred a mení protagonistov. Okrem toho však zmenili veľmi málo.

Destiny: Rise of Iron - Recenzia

Destiny: Rise of Iron - Recenzia

Som tak trochu naštvaný. Pretože som si myslel, že po tom, čo Taken King spravil z Destiny – z priemernej hry – výbornú hru, vyzerá Rise of Iron ako projekt zbúchaný o 5 minút dvanásť len preto, aby komunita na Reddite mala čo hrať. Navyše, okrem malého množstva nového obsahu sa autorom podarilo aj pokaziť niečo, čo bolo opravené.

NBA 2K17 - Recenzia

NBA 2K17 - Recenzia

Herné tituly zo série NBA na poli športových hier neboli nikdy výrazným prepadákom. Hoci je pravdou, že sa im u nás nevenovalo toľko pozornosti ako NHL či FIFE. NBA 2K17 však opäť trochu dospela a zdá sa, že ju vytvorili ľudia, ktorí basketbalom žijú.

Bioshock: The Collection - Recenzia

Bioshock: The Collection - Recenzia

Úprimne, očakávať, že by sa séria Bioshock pri súčasnej vlne nedočkala prerábky, by bolo tak trochu úsmevné. Keď už aj hry ako Dead Island majú svoje remastre. Či je načasovanie predzvesťou toho, že prichádza nová hra zo série, alebo sa v Take 2 rozhodli pre nostalgický trip, to je ťažké odhadnúť (prikláňam sa skôr k tomu prvému). Faktom však zostáva, že toto balenie prináša tri úžasné hry pre všetkých, ktorí zatiaľ nemali tú česť.

Forza Horizon 3 - Recenzia

Forza Horizon 3 - Recenzia

Forza patrí medzi najpopulárnejšie pretekárske série súčasnosti. A nie je sa čo diviť. Dve subsérie, simulačne ladený Motorsport a arkádový open-world Horizon pokrývajú takmer celý trh s pretekárskymi hrami. Striedajú sa rok čo rok a vždy ponúkajú výrazný posun vpred (možno s výnimkou Motorsport 5). Tento rok prišlo na rad pokračovanie Horizon hier, čo znamená hlavne párty atmosféru, otvorený svet a hodiny strávené jazdením a to po prvýkrát aj na PC.