WOLFENSTEIN 2: THE NEW COLOSSUS - Recenzia

Je skvelé, že po rokoch sa od moderných vojenských strieľačiek postupne vraciame k rôznorodosti a k silnému dôrazu na kvalitné herné mechaniky a čistú hrateľnosť. Ergo ide o Wolfenstein, ktorý sa svojím rebootom The New Order zaradil presne do tejto kategórie. Bolo teda na čom stavať a je na mieste istá zvedavosť, či sa pokračovanie posunulo smerom vpred alebo prešľapuje na mieste.

THE EVIL WITHIN 2 - Recenzia

THE EVIL WITHIN 2 - Recenzia

Evil Within bola, nepochybne, hra s veľkým potenciálom. Dokonca by som povedal, že bola skvelá, no ako sa zvykne v anglickom jazyku hovoriť: „Rough around the edges." Niektoré aspekty boli síce nedotiahnuté, ale prvotná myšlienka stačila na to, aby jej hráči odpustili drobné nedostatky. A práve preto existujú pokračovania. Všetko sa vypiluje, zdokonalí a hráč dostane lepšiu hru s rovnakou víziou. Presne taká je dvojka.

HALO WARS 2: AWAKENING THE NIGHTMARE - Recenzia

Staré dobré expanzie sú späť! Presne toto mi preblyslo hlavou pri hraní rozšírenia pre hru Halo Wars 2. A to aj napriek tomu, že sa stalo centrom kontroverzie, pretože nebolo súčasťou Season Passu predávaného k hre. Nie sme tu však preto, aby sme posudzovali, či je to svinstvo, alebo nie. Naším cieľom je zhodnotiť, či hra za to stojí.

DISHONORED: DEATH OF OUTSIDER - Recenzia

Expanzie sú v dnešnej dobe raritou, a to aj napriek tomu, že v minulosti priniesli hodiny a hodiny zábavy. Nebolo to tak len vďaka tomu, že ponúkali to isté, čo aj pôvodná hra, ale aj kvôli úpravám a vylepšeniam vo viacerých ohľadoch. A možno, keby vydavatelia prišli na to, že je lepšie predávať expanzie než plnohodnotné pokračovania, mali by sme ich aj dnes. Takže sa teraz musíme uspokojiť s malými rozšíreniami, ktoré sa hrdo nazývajú expanziami, ale v skutočnosti nimi, žiaľ, nie sú. Death of Outsider je však svetlou výnimkou.

Destiny 2 - Recenzia

Destiny 2 - Recenzia

Pokračovania a druhé diely mi nikdy neprekážali. Skutočne nie. Ani keď sa až pričasto podobali na predchodcu. No osobne sa pri epických výpravách do ďalekého vesmíru snažím nevnímať pokračovanie len ako druhý diel série, ale hlavne ako úplne novú hru s novými pravidlami. Pri hre Destiny 2 je to však problém. Pretože to, čo sa nazývalo Destiny v prvom roku hry a v treťom, je úplne iná hra.

F1 2017 - Recenzia

F1 2017 - Recenzia

Zatiaľ čo v TV alebo priamo na okruhoch môžeme byť svedkami hádam najzaujímavejšej sezóny F1 za posledné roky, Codemasters sa po katastrofálnom ročníku 2015 pomaly, ale naozaj pomaličky, šplhajú tam, kam im to ich psia povinnosť voči fanúšikom tohto športu káže. Ročník 2016 už patril k tým lepším hrám z dielne tejto známej spoločnosti a 2017 v nastolenom trende pokračuje.

Agents of Mayhem - Recenzia

Agents of Mayhem - Recenzia

Často premýšľam, ako je to s určovaním trendov v hernom biznise, najmä v tom AAA. Možno je to tým, že tak, ako bola minulá generácia plná vojnových strieľačiek z pohľadu prvej osoby, tak je súčasná generácia o rozmanitých postavách, asymetrických herných módoch a hrách typu "game as service." No vždy je na začiatku niečo, čo tú senzáciu vyvolá. Vzhľadom na to, ako Overwatch zničil Battleborn z hľadiska predaja, je asi zrejmé, že sa stane vlajkovou loďou tejto generácie a v mnohých recenziách sa budú hry s týmto titulom porovnávať. Aj napriek tomu, že pôjde o úplne iné žánre.

Portal Knights – Recenzia

Portal Knights – Recenzia

Portal Knights pripomína epický príbeh z nevinnej detskej fantázie – kráľovstvo z kociek, lietajúce ostrovy, rozkošné príšerky a drak v úlohe hlavného „záporáka“. Koncept je čarovne jednoduchý a funguje, no absencia „questov“ a oklieštený kooperačný režim zamrzia, podobne, ako svet zbytočne rozsekaný na malé ostrovy, medzi ktorými je prechod všetko len nie plynulý.

Forza Horizon 3: Hot Wheels - Recenzia

Forza Horizon 3: Hot Wheels - Recenzia

Ako vytvoriť kvalitnú expanziu? Pre tvorcov najlepšej racingovej hry tejto generácie evidentne táto otázka nepredstavovala žiadny problém. Stačil solídny nápad, ktorý následne jednoducho implementovali do už existujúceho konceptu a hrateľnosti a voilà, expanzia je na svete! Takto to fungovalo aj pri Blizzard Mountain, ktorý stavil na zasnežené prostredie a rovnako je to aj pri jeho mladšom bratovi, expanzii Hot Wheels.

Mass Effect Andromeda - Recenzia

Mass Effect Andromeda - Recenzia

Mass Effect sériu asi netreba bližšie predstavovať. Vynorila sa v minulej generácii konzol a stala sa jednou z najpopulárnejších RPG hier, aj keď pravdou zostáva, že hra sa skôr podobala na strieľačku z pohľadu tretej osoby ako na RPG hru. Shepard však skončil, jeho príbeh bol zakončený dosť kontroverzne a po 5-ročnej prestávke prichádza diel, v ktorom je všetko nové: protagonista, engine, galaxia, posádka, príbehy, rasy. Keby však nebolo problémov...

Halo Wars 2 - Recenzia

Halo Wars 2 - Recenzia

Veľa ľudí si uvedomuje silu značky Halo. Hlavné FPS hry, ktoré do istej miery spôsobili revolúciu v tomto žánri na konzolách, jedného pekného dňa doplnila nenápadná hra s prídavkom Wars. Išlo o stratégiu štúdia Ensemble Studios (RIP) v univerze Halo. Na PC by to bola relatívne kvalitná stratégia, ale na konzolách sa stala niečím extra. Ukázali nám tak, že všetko sa dá, keď sa chce, plus taktiež rozšírili univerzum Halo. Halo Wars 2 prišla, aby real-time stratégie posunula na vyššiu úroveň.

Hitman - Recenzia

Hitman - Recenzia

Holohlavý zabijak je späť. A v plnej forme. Teda to sme si mysleli minulý rok, keď sa po cinematickom Absolution vrátili späť k otvoreným levelom a voľnou rukou pri výbere postupu. Chvalabohu, nadšenie pre cinematickosť v hernom svete opadá, a vracia sa dôraz na čo najlepšiu hrateľnosť.

Resident Evil 7: Biohazard - Recenzia

Resident Evil 7: Biohazard - Recenzia

Doby, keď Resident Evil znamenal rýchlu a nekompromisnú akciu plnú výbuchov, QTE sekvencií a steroidmi napichaných hrdinov, sú podľa všetkého nadobro za nami. Aby som už na začiatku nevyvolal vlnu odporu, osobne mám veľmi rád všetky diely hlavnej série. Či už ide o bizarne zábavnú štvorku, akčnú africkú päťku alebo dokonca aj epickú šestku odohrávajúcu sa po celom svete, užil som si to všetko. Pri každom z nich som si však neustále predstavoval, ako by dané hry vyzerali, ak by boli klasickým hororovým Residentom. Pri sedmičke s podtitulom Biohazard som to už ale robiť nemusel. Capcom sa totiž vrátil ku koreňom.

Final Fantasy XV - Recenzia

Final Fantasy XV - Recenzia

Final Fantasy XV je krásnou hrou s fantastickými súbojmi, nádherne vykresleným svetom, nabušeným post-game obsahom, geniálnymi efektmi vyvolávacích bohov a dojemným príbehom o nerozlučnom priateľstve, pri ktorého konci som sa úprimne rozplakal. Ponúka úchvatné scenérie, plno znamenite nadizajnovaných dungeonov, prepracovaný RPG systém a tie najpôsobivejšie hrateľné situácie, aké kedy hra Final Fantasy predviedla. Úžasný zážitok, do ktorého som sa zamiloval.

Dead Rising 4 - Recenzia

Dead Rising 4 - Recenzia

Séria Dead Rising aj napriek stokrát omieľanej tematike dokázala zaujať špecifickým črtami, ktoré jej vybudovali celkom solídnu fanúšikovskú základňu. A aj keď trojka mala zopár múch, stále to bola veľmi dobrá hra, u ktorej však bol badateľný posun smerom k obyčajnosti. A štvorka v tomto trende, bohužiaľ, pokračuje.

Darksiders: Warmastered Edition - Recenzia

Ďalšia hra v záplave remasterov. Tak by sa dala označiť konverzia prvého dielu Darksiders. V prvom rade je nepochopiteľné poradie, nakoľko remaster dvojky bol vydaný skôr ako remaster jednotky. Osobne mi táto séria prirástla k srdcu, no na druhej strane v sebe bojujem práve kvôli tomu, že tých remasterov je už tak veľa, že to začína byť trochu únavné.

Assassin’s Creed: The Ezio Collection - Recenzia

Je to jednoducho veľmi ľahký zárobok. Bez rizika, bez nejakých obrovských výdavkov a s istotou toho, že skončíte v pluse. To sú remastre tejto generácie. V drvivej väčšine prípadov bez pridanej hodnoty a bez snahy zmodernizovať zážitok, ktorý si chcú fanúšikovia série pripomenúť. A keď si uvedomíme, že toto je vlastne prvý rok po dlhej dobe bez Assassin’s Creed hry a do kín sa rúti film, tak to zrazu začne všetko do seba zapadať.

Dishonored 2 - Recenzia

Dishonored 2 - Recenzia

Dishonored prišiel, videl a zvíťazil. Tam, kde reboot Thiefa absolútne zlyhal, Dishonored ponúkol úžasný leveldizajn, podporený absolútnou voľnosťou a výborným artdizajnom. Chýb bolo málo, a to sa autori pokúsili opraviť v pokračovaní. Všetko v štýle väčšie, lepšie, prepracovanejšie!

Generation magazín

Generation 72 - Stane sa Super Mario Odyssey hrou roka?