Microsoft sľúbil nové exkluzivity. Bude ale schopný konkurovať ostatným platformám?
Tento rok prišiel Xbox One X a Microsoft sa tak postaral o najväčší problém, ktorý používatelia s Xboxom One mali. Tým je výkon. Pomôže to ale Xboxu ako takému? Od posledného roku Microsoft uzavrel dve štúdia. Lionhead (Fable) a Press Play (Max and the Curse of Brotherhood). A zároveň zavesil na klinec Scalebound a Project Spark.
Počet štúdií, ktoré vlastní, je taký malý, že Microsoft oznámili budúcoročné akvizície nových študií. Problém však je v tom, že priemerný vývoj hry trvá 2 až 3 roky. Pri AAA hrách to môže trvať aj 2-krát toľko. Sľúbené exkluzivity Xboxu tak neprídu na budúci rok. Zároveň Insomniac Games nedostali objednávku na Sunset Overdrive 2 (ak ste nehrali prvý diel, tak veľmi odporúčam), a tak sa presunuli na stranu PlayStationu, kde urobili Spider-mana, ktorého očakávame už túto jar. Pokračovanie Ryse bolo taktiež zrušené po tom, ako sa Microsoft pokúsil odkúpiť štúdio, ktoré ho vyvíjalo, a nastali nezhody.
V poslednom čase zažiarila maximálne tak Forza Motorsport 7, ktorá je síce dobrá a lepšia ako predošlý diel, no aj tak mu je podobná. PlayerUnknown’s Battlegrounds je tiež vynikajúca hra, ale je to len dočasná exkluzivita, a zároveň to nie je hra, ktorou by ste sa mohli pýšiť.
Čo môžeme čakať od Xboxu budúci rok? S istotou môžeme hovoriť o Forze Horizon 4, ktorá by sa mohla odohrávať v Japonsku, keďže fanúšikovia si ho pýtajú od druhého dielu. Taktiež môžeme očakávať aspoň nejaké info o Halo 6. Taktiež prídu Sea of Thieves a Crackdown 3, ktoré su však otázne. Sea of Thieves sa snaží byť niečím ako Destiny a Crackdown 3 bol už párkrát presunutý. A napokon tu je State of Decay 2, ktorý môže vyjsť dobre, no nejaké veľké boom od zombie-survival hry čakať nemôžeme. Tento žáner nie je až taký populárny.
Môžeme len dúfať, že niekedy prídu aj tie exkluzivity, lebo Xbox sa nebude možné predávať „donekonečna“ len kvôli tomu, že je najvýkonnejší.