Po siedmich rokoch, troch konzolách a stovkách hier sa spoločnosť rozhodla výrobu Kinectu zrušiť.
Alex Kipman (tvorca Kinectu) a Matthew Larsen (Generálny manažér Xbox marketingu) to oznámili v interview pre Co.Desing. Microsoft bude pokračovať v podpore hráčov, ktorí si Kinect zakúpili, no nie je známe, ako to bude s podporou od vydavateľov.
Prvý Kinect bol vyrobený v roku 2010 pre Xbox 360. Mal za úlohu zmeniť „fádnosť“ hry pomocou hĺbokových senzorov a zabudovanému mikrofónu. Pomocou nich mohol hráč ovládať Xbox a hry hlasom alebo pohybmi tela. Vďaka tomu hráči mali nové možnosti v hrách, postavili sa z gauča a dosiahli tak nový, interaktívny zážitok.
V roku 2013 prišiel Kinect 2.0, ktorý bol ale už napevno „spojený“ (bol súčasť balenia) s Xbox One a zároveň tak bral výkon konzole, ktorá ho už vtedy mala málo, nehovoriac o vyššej cene. Hráčov to pobúrilo, a tak Microsoft čoskoro ustúpil a Xbox One sa dal kúpiť bez Kinectu, ktorý sa dal však dokúpiť samostatne.
Dnes sa píše rok 2017 sa nákupy zariadenia zmenšili na minimum. Tento rok boli vydané len 3 Kinect hry (celkovo pre túto verziu len 21 hier).
Toto je síce koniec Kinectu ako doplnku, každopádne, technológia stvorená s ním bude žiť ďalej: softvér v podobe Cortany, osobnej asistentky alebo Windows‘ facial ID system či Microsoft HoloLens Project.