Mohla to byť veľmi zaujímavá hra na hrdinov.
Eurogamer priniesol veľmi zaujímavé informácie o Stormlands, RPG hre, ktorá mala byť exkluzivitou Xbox One, a pod ktorú malo byť podpísané štúdio Obsidian Entertainment, štúdio stojace za KotOR 2, Neverwinter Nights, alebo aj Fallout New Vegas. Malo ísť o veľkú hru, s ktorej nápadom pracovali už od roku 2006.
Stormlands malo byť netradičné a pochmúrne RPG zasadené do sveta ovládaného mocnými búrkami, ktoré vplývali na mágiu používanú hráčmi. Pri predvádzaní hry Microsoftu mali dokonca k dispozícii hrateľné demo pre Xbox 360, na ktorom zdokumentovali hrateľnosť, prvky hry a predstavili svojú víziu. Microsoftu sa projekt nakoniec zapáčil a tvorcovia sa mohli pustiť do práce.
Ak by Stormlands vyšlo, vyšlo by v podobe akčného RPG videného z pohľadu tretej osoby ako napríklad vo Fallout New Vegas. Súboje mali byť rýchle a superakčné, niečo ako v Zaklínačovi, len s tým rozdielom, že by v hre po boku našej postavy bojovali ďalší bojovníci. Obsidian si dal na deme a celkovo hre dosť záležať, nakoľko obrázky roztrúsené po článku vizuálne pôsobia veľmi pekne určite ešte aj dnes. Časom ale prišli problémy, ktoré podľa všetkého zapríčinil sám Microsoft.
Počas vývoja hry začali tvorcovia koketovať myšlienkou kooperácie hráčov, no Microsoft chcel ísť ešte ďalej a chcel do hry implementovať raidy s miliónmi hráčov. A neostalo len pri tom, nakoľko k slovu mal prísť aj Kinect a hlasové povely. Túto skutočnosť uviedol Jason Schreier, redaktor Kotaku, vo svojej knihe Blood, Sweat a Pixels. Nápadov bolo nakoniec veľmi veľa, ktoré bolo treba implementovať, Microsoft chcel z hry stále väčšiu a väčšiu záležitosť a vydanie Xbox One sa nezadržateľne blížilo. Stormlands mal byť totiž launch titul konzoly.
Štúdio nabralo viac ľudí, nakopili sa problémy s enginom, nakoľko Unreal 4 ešte pre Xbox One neexistoval a preto sa rozhodli pre svoj vlastný, no ten museli ešte prispôsobiť. Vzhľadom na to, že Obsidian a multiplayer nikdy nešli veľmi dokopy, tím potreboval čas na to, aby multiplayer do hry implementovať dokázal. Problémom sa nakoniec ukázal aj fakt, že Microsoft stále presadzoval Stormlands ako multiplayerový titul, a pri toľkých funkciách a problémoch to tvorcovia nemuseli vôbec stihnúť na čas. Nakoniec to ani stihnúť nemuseli.
V marci 2012 totiž Feargus Urquhart, generálny riaditeľ Obsidianu, dostal telefonát o tom, že Microsoft zastavuje vývoj a hru ruší. Aj keď sa tvorcovia z tejto správy rýchlo otriasli a našli iný projekt, na ktorom by mohli pracovať (bol to South Park: The Stick of Truth), na Stormlands nezanevreli a jeho upravené koncepty sa snažili presadiť v inej hre nazvanej Fallen, ktorá mala byť ešte temnejšia. Fallen sa ale príliš nepozdával ani Ubisoftu, ani 2K a ani iným distribútorom a tak aj táto hra dostala stopku. Odkaz Stormlands ale žil ďalej a nakoniec aj prežil do dnešných dní. Ako je to možné? Obsidian totiž znova prekopal koncepty a tentoraz úspešne, nakoľko na ich základne vzniklo netradičné a pochmúrne RPG Tyranny.
Stormlands nakoniec nebolo jediné RPG, ktoré takto Microsoft odpísal. Svoje by vedel hovoriť aj ambiciózny Scalebound a možno aj mnoho ďalších hier, o ktorých sme doteraz ešte nikdy nepočuli a možno už ani nikdy počuť nebudeme.
Prečítajte si tiež