Overstrike. Tak to bolo plánované, tak to bolo pripravované, no potom sa po tejto hre od Insomniac Games zľahla zem. Tvorcovia sérií Rachet&Clank či Resistance sa prihlásili až po určitom čase, s novým názvom a s tuctovou štylizáciou, no podstata hry ostala rovnaká. Sľub kvalitného kooperatívneho zážitku pre štyroch hráčov s trademarkom štúdia Insomniac.
No konkurencia v tomto žánri je obrovská a aby hra uspela, bude potrebovať viac ako len remeselne spracovanú hru. Ponúka to práve Fuse alebo ide o hru, na ktorú si onedlho už nikto nespomenie?
Hra rozpráva jednoduchý, ľahko zabudnuteľný príbeh, kde sú začlenené oba názvy, ten minulý, ale aj súčasný. Fuse je antihmota s veľmi silným potenciálom, najmä v oblasti vojenskej, a teda je jasné, že v nepovolaných rukách to môže dopadnúť veľmi zle. Overstrike je špeciálny tím, ktorý práve do strediska, kde sa Fuse skúma, prichádza. Rutinná misia týchto žoldnierov sa zvrtne, keď na stredisko zaútočí polovojenská organizácia Raven s cieľom Fuse získať. Ich úmysly nie sú práve košér, a tak je úlohou našich štyroch hrdinov ich zastaviť.
Členmi Overstrike sú Dalton Brooks, Naya Deveraux, Isabella Sinclair a Jacob Kimble. Na prvý pohľad ničím výnimoční, no iba do doby, kedy sa im dostanú do rúk zbrane, vyvinuté na báze tejto antihmoty. Každý tak získava nielen unikátnu a jedinečnú zbraň, ale aj novú schopnosť a všetko prispôsobené tak, aby to bolo vhodné a využiteľné pri hre v kooperácii. Prakticky celá hra je koncipovaná primárne na kooperatívne hranie, to však neznamená, že v singelplayeri je hra nehrateľná, na rozdiel od nedávno vydaného Army of Two: The Devil’s Cartel. Autori totiž do hry vložili funkciu Leap, kedy si môžete ľubovoľne počas hrania prepínať medzi charaktermi a zvoliť si taký, ktorý sa v danej situácii najlepšie osvedčí. A ani umelá inteligencia vašich spolubojovníkov nie je najhoršia, aj keď časté problémy im robí vaše oživovanie a postávanie mimo krytu, no na druhej strane vedia využívať svoje prednosti vo využívaní Fuse zbraní, čím vám dávajú možnosť užiť si hru, aj keď nie je s kým.
Fuse zbrane a schopnosti sú tým, čím sa táto hra líši od ostatných obyčajných strieľačiek. Dalton disponuje štítom, ktorý nielenže ochráni spolubojovníkov, ale dokáže zberať guľky vystrelené vašimi protivníkmi a následne ich vystreliť späť. Špeciálnou schopnosťou je možnosť vytvoriť statický štít. Jacob dostal do vienka kušu, ktorá efektným a efektívnym spôsobom zapaľuje protivníkov, pričom v špeciálnom móde jeho klasické šípy vybuchnú a zrania protivníkov naokolo. Naya si vybrala takzvaný Warp Rifle, ktorá dokáže pri sústredenej paľbe vytvoriť pole singularity, ktoré sa pri šikovnom použití môže reťazovo rozširovať. Taktiež disponuje možnosťou cloaku, takže prepad zo zálohy s fackovaním nepriateľských vojsk je bežnou praxou. Pre Isabelle zostala zbraň, ktorá dokáže sústredenou paľbou skryštalizovať nepriateľov. Špeciálnou schopnosťou je hádzanie oživovacieho granátu, ktorý privedie späť do boja padnutých spolubojovníkov.
Autori vedeli, ako na kooperáciu a tomu prispôsobili všetky aspekty. Ukážkovým príkladom sú úlohy. Ochrana spolubojovníka, ktorý musí preniesť Fusecore z jedného miesta na druhý, veľkí nepriatelia, zraniteľní hlavne zozadu, kde jeden láka pozornosť a ostatní pália na slabé miesto. Rovnako dosť veľké prostredia na prestrelky dávajú možnosť ísť na nepriateľov rozumom, a nakoľko ich variabilita je výborná, tak to najmä na vyšších náročnostiach budete s radosťou využívať. Príkladom sú riot jednotky so štítmi, na ktorých spredu nefungujú konvenčné zbrane a ani Daltonov štít, a teda je najlepším riešením, keď zneviditeľnená Naya prejde za tieto jednotky a streľbou vytvorí mini čiernu dieru, ktorá všetky jednotky pohltí.
Hra je v princípe third-person strieľačka s klasickou implementáciou systému krytia, no nevyhýba sa ani tichším pasážam a snaží sa ponúknuť alternatívny postup, ktorý zahŕňa stealth likvidáciu. To všetko je prepojené s klasickými pasážami posúvania príbehu buď pomocou cut-scén, alebo pomocou vtipných konverzácií hlavných protagonistov. Charakter im rozhodne nechýba, no jeho nedostatok pocítite pri antagonistoch, medzi ktorými je ťažko nájsť niekoho zaujímavého. To všetko je doplnené o jednoduché a lineárne „lezecké“ pasáže, aké napríklad ponúka séria Uncharted.
Klasickým v dnešnej dobe je aj levelovací systém, niekedy doména RPG hier. Postavy sa teda levelujú pomocou kreatívnej likvidácie, splnených úloh a ďalších činností, ktoré budú na bojisku vykonávať. Každá jedna postava má osobitný, no dosť podobný strom schopností a ten pozostáva z 35 možností investovania bodov (maximálny možný level je teda 35). Ten nie je problém dosiahnuť, no budete na to potrebovať viac ako jednu deväť hodinovú kampaň. Dá sa to ľahko napraviť, a to prostredníctvom Echelon módu. Rovnako počas hrania zbierate takzvané Fuse kredity, ktoré potom nájdu svoje uplatnenie v sekcii tímových perkov, ktoré v čase ich vloženia do slotu zlepšujú určité schopnosti celej jednotky a ak si každá postava navolí iný (je ich dokopy šestnásť), tak sa môžu stať neporaziteľným komandom, ktoré rozdáva smrtiace rany na počkanie.
Dobrý tím budete potrebovať aj v Echelon móde, ktorý je iba luxusnejším nazvaním módu hordy. Takže sa pripravte na dvanásť vĺn na šiestich mapách, ktoré sú inšpirované miestami, na ktorých sa budete pohybovať počas kampane. Počas nich budete odrážať útoky nepriateľov, plniť stanovené úlohy a najmä sa snažiť prežiť. V tomto móde je veľmi dôležité, aby každý hráč vedel využiť schopnosti, ktoré mu postava ponúka nie iba v prospech seba, ale hlavne v prospech celého tímu. Úlohy sú totiž podobné ako v kampani, takže ničenie nepriateľov prostredníctvom slabín, ochrana určitých predmetov a podobne. Odmenou sú skúsenostné body a Fuse kredity, ktoré potom môžete investovať do ďalšieho vylepšovania vašich postáv.
Deduško s názvom Unreal Engine 3 zo seba žmýka to posledné, čo dokáže ukázať a hra v niektorých momentoch nevyzerá najlepšie a ani framerate na tom nie je v niektorých okamihoch veľmi dobre. Ako celok však ponúka obstojné grafické spracovanie, ktoré ťaží hlavne z rôznorodosti prostredia, nakoľko počas putovania navštívite zelené lesné prostredia, ktoré sú striedané rôznymi továrňami či zasneženými komplexmi, aby ste nakoniec absolvovali výlet do vesmírnej stanice. Škoda len, že sa autori nepridržali pôvodného konceptu komixového ladenia z prvého trajleru, ale zvolili ten otrepaný a neoriginálny „realistický“ štýl, ktorý ponúka prakticky každá hra. Kvalita sa nedá uprieť audiu, hlavne nadabovanie postáv je výborné, a zvuk celkovo patrí k tým silnejším stránkam hry.
V konečnom dôsledku je hra zábavná, v niektorých aspektoch originálna, no stále nejde o hru, ktorú by som radil do kategórie musthave. Je príjemná, dobre hrateľná, no potrebovala by niečo viac. V tomto prípade by bola komixová štylizácia niečo ako dar z neba. Ak máte po ruke dobrú partiu kamarátov, tak vám neváham titul odporučiť, no jednému hráčovi nemá veľmi čo ponúknuť. No pri tomto titule sa s týmto faktom očividne rátalo.