2014 FIFA World Cup Brazil - Recenzia

Každoročná záplava športových sérií od EA Sports či ostatných firiem, ktoré pripravujú hry s touto tematikou, je už tradíciou, keď väčšina fanúšikov športov siaha po výmene nového ročníka za starý. V priehrští titulov nájdeme tie, ktoré sa vydali len ako drobné úpravy, ale aj tie, ktoré si svoju plnú cenu obhájili obrovskými úpravami v hrateľnosti a aj v ďalších aspektoch. Avšak EA okrem každoročného vydania FIFY prináša aj tematicky ladené hry. Tie majú za úlohu propagovať veľké futbalové podujatia a zarobiť na ich popularite. Otázkou však je, či si dokáže svoju plnú cenu obhájiť.

Castlevania: Lords of Shadow 2 - Recenzia

Španielske štúdio Mercury Steam nikdy nepatrilo medzi špičku v hernom biznise. Ich hry oscilovali na osi priemernosti, a preto bolo dosť veľkým prekvapením, keď im Konami vložilo do rúk obrovskú úlohu, a to spracovať hru na tematiku obrovského univerza Castlevanie. Výsledok bol do veľkej miery pozitívnym prekvapením, a preto bolo logické, že sa do pokračovania čakalo ešte viac. Jeden z mála titulov, ktorý sa nepozrie na next-gen konzoly, sa pokúsil zabojovať v čase, kedy sa už takmer všetko točí okolo Xbox One a Playstation 4.

Fable Anniversary - Recenzia

Keď sa povie Fable, hneď takmer všetkým napadne meno Peter Molyneux. Vizionár, ktorý nám priniesol legendy ako Black&White, Syndicate či Dungeon Keeper. V súvislosti s jeho pôsobením v štúdiu Lionhead sa hlavne spomína séria Fable, ktorá bola do veľkej miery inovatívna a originálna, no nikdy sa nezaradila medzi Xbox-ové hity typu Halo či Gears of War. No najmä kvôli klesajúcej kvalitatívnej krivke sa autori už bez spirituálneho otca série rozhodli vzkriesiť k životu prvý diel prostredníctvom HD remaku, ktorý by mal navnadiť hráčov na ďalšie pokračovanie tejto série.

WRC 4 - Recenzia

WRC to má skutočne ťažké. Totižto už samotná premisa tohto šampionátu, teda jazda proti chronometru, neznie pre laika veľmi zaujímavo. Tendencia, že človek od nudy zaspí, je oveľa vyššia ako pri Formule 1. No napriek tomu má tento šampionát veľa fanúšikov, ktorí vidia nielen jazdecké majstrovstvo jazdcov, ale aj napínavé momenty, ktoré dokážu pripútať pred televízor. Bohužiaľ, to sa nedá povedať o licencovanej hre.

FIFA 14 - Recenzia

Športové hry rozdeľujú herný svet na dva tábory. Prvý si každoročne kúpi nový diel, lebo vie, že okrem hry prakticky nič iné hrať nebude a nakoľko sa dostane hlbšie do hry, tak nemá problém spoznať každoročné vylepšenia, ktoré autori pridávajú aj napriek tomu, že športy vychádzajú každý rok. Druhý vidí v nových športových ročníkoch iba každoročný update súpisiek za 50€.

Disney Infinity - Recenzia

Z dielne Walta Disneyho vyšli snáď najviac ikonické rozprávky a postavičky, ktoré sprevádzajú detstvá po celom svete. To však nevylučuje aj dospelých divákov, ktorí pod zámienkou svojich detí chodia na Disneyovky do kina. Veď kto by odolal čaru toho povestného Disney humoru, krásnych príbehov a nezabudnuteľných postav? V skratke, Disneyovky sa stali neodmysliteľnou súčasťou našej pop-kultúry. Disney Infinity je najnovším počinom preniesť magický svet Walta Disneyho do videohier. Ide o unikátnu hru v tom zmysle, že vám poskytuje možnosť vytvoriť si vlastný svet, v ktorom sa môžete hrať. Skoro tri roky v tvorbe a investovaných cez 100 miliónov amerických dolárov, poďme sa teda pozrieť na výsledok.

Splinter Cell: Blacklist - Recenzia

Šiesty diel znamená, že séria Splinter Cell sa radí medzi videoherné klasiky. Základ položili prvé tri hry, zatiaľ čo Double Agent zaistil prechod medzi starou a novou generáciou konzol. Conviction poznamenal problémový vývoj, vyústiac do kontroverzného produktu, ktorý v mnohých fanúšikoch vyvolal skôr negatívne pocity. Blacklist sa preto mal postarať o to, aby Sam Fisher získal svoju stratenú tvár. Aj keď na druhej strane je pravda, že svoju tvár stratil.

DeadPool - Recenzia

Videohry podľa známych komiksových postavičiek zažívajú už od Batman: Arkham Asylum menšiu renesanciu, najmä vo zdvihnutí ich kvalít. Tento trend tohto roku nasledoval aj DeadPool, slávna postavička z X-Men univerza a dostal svoju vlastnú (a nutne treba dodať, že kvalitnú!) hru. Doslova. DeadPool je totiž nielen studnica zábavy, ale najmä uvedomelý sprievodca svetom hier a ich vývoja.

Fast & Furious: Showdown - Recenzia

Activision vracia úder! Schopnosť tejto veľkej firmy produkovať ultra lacné béčkové hry podľa známych licencovaných sérií či už z filmu alebo televízie, nemá v dnešnom svete obdoby. Po nedávnom fiasku s The Walking Dead prichádza aj Fast & Furious: Showdown, sprevádzajúci šiesty film série, ktorý si to momentálne razí „rýchlo a zbesilo“ plátnami kinosál. Ak premýšľate nad tým, že F&F hra znie ako dobrý nápad, radšej na to rýchlo zabudnite.

Fuse - Recenzia

Overstrike. Tak to bolo plánované, tak to bolo pripravované, no potom sa po tejto hre od Insomniac Games zľahla zem. Tvorcovia sérií Rachet&Clank či Resistance sa prihlásili až po určitom čase, s novým názvom a s tuctovou štylizáciou, no podstata hry ostala rovnaká. Sľub kvalitného kooperatívneho zážitku pre štyroch hráčov s trademarkom štúdia Insomniac.

Avatar Motocross Madness - Recenzia

Motocross Madness je značkou, ktorá síce nikdy nedosiahla veľkej popularity, no niektorí pamätníci si určite na ňu spomenú. Pred časom ju Microsoft reinkarnoval pre svoju súčasnú konzolu Xbox360 a ako hlavnú formu prezentácie zvolil avatarov (tým nemyslím modré roztomilé tvory z Pandory), preto aj k názvu hry dodali slovo Avatar.

Poker Night at the Inventory 2 - Recenzia

Spraviť zaujímavo hru, kde hráte Poker, je veľmi náročné. V dnešnej dobe internetu si poker môžete zahrať hocikde. Facebook, flash hry a rôzne ďalšie možnosti, ako sa k obľúbenej hazardnej hre dostať, zabraňujú prieniku tejto formy hernej zábavy do sektora klasických hier, za ktoré si platíte pevnú sumu.

Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge - Recenzia

Keď sa mi do rúk dostala hra Ninja Gaiden 3: Razor’s Edge, hovoril som si, čo vlastne znamenajú tie dve slovíčka za číslovkou tri. Google mi objasnil, že Razor’s Edge vyšiel najprv na Wii U ako remake tretieho dielu z konzol. Čo potom robí Razor’s Edge na Xboxe? V skutočnosti je remakom spomínaného remaku z Wii U. Zmätené? Taká je, bohužiaľ, celá hra.

BattleBlock Theater - Recenzia

V dnešnej dobe 3D hier a v časoch, kedy prím na hernom trhu majú strieľačky, je pre klasické 2D plošinovky veľmi ťažké na hernom trhu sa presadiť. Väčšina z nich skončí na smetisku herných dejín, a to aj napriek tomu, že často ide o veľmi kvalitné kúsky. No prišiel Rayman Origins a ukázal, že plošinovky sa nemusia opičiť po moderných trendoch a aj vybraním sa vlastnou cestou môže byť dosiahnutý úspech na hernom trhu . A presne o to isté sa chce pokúsiť aj nenápadná XBLA hra Battle Block Theater.

Dead Island: Riptide - Recenzia

Zobudiť sa na dovolenke po opici, na slnečnom ostrove, do sveta plného nemŕtvych ľudí. To je proste smola. Keď však z tohto ostrovu utečiete a skončíte v rukách armády, ktorá vás vidí ako ideálneho ašpiranta na pokusného králika, potom to je fakt v pr....

Army of Two: The Devil’s Cartel - Recenzia

Ak máte po dohraní pocit prázdnoty, ako keby ste si pustili posledný diel SuperStar, tak nie je niečo v poriadku. Niektorí síce vravia, že inovácie sú potrebné, no tu sú skôr na škodu. Niekto by mal vysvetliť štúdiu EA Montreal, že slovo „inovácia“ nemusí nutne znamenať zoškrtanie všetkého, čo bolo na sérii dobré a ako náplasť ponúknuť Frosbite 2 engine.

The Walking Dead: Survival Instinct - Recenzia

V posledných rokoch sa vďaka produkcii spoločnosti AMC uchytil v televízii známy seriál The Walking Dead, na motívy staršieho populárneho komiksu. Seriál ukončil už tretiu sériu a darí sa mu. To isté platí aj pre komiks, ktorý stále patrí k tým vyhľadávanejším. Čo má ale komiks a TV seriál spoločné s paškvilom Survival Instinct, ktorý si hrdo vložil do názvu text „The Walking Dead“? Iba jedno, niekomu zarába peniaze. Nie preto, že by to bola dobrá hra, ale preto, lebo má rovnaké meno ako kvalitný seriál a skvelý komiks.

BioShock: Infinite - Recenzia

Trvalo štyri roky, kým bol BioShock: Infinite dokončený. Nástupca prvej hry, ktorá vytrela zrak ako kritikom, tak aj miliónom hráčov, je však konečne tu. Tentoraz nás zavedie do mesta Columbia, vznášajúceho sa vo vzduchu. Nepôjde o žiaden idylický výlet, ktorý rýchlo vyfučí z hlavy. Prečo je výlet do Columbie nezabudnuteľný?

Gears of War: Judgment - Recenzia

Vložiť zavedenú značku do rúk nového štúdia je riskantné. 343 Industries s Halo 4 obstáli veľmi dobre a tentokrát prišla na rad druhá exkluzivita pre Xbox360. People Can Fly to zobrali od podlahy, vyhodili Marcusa Fenixa zo scenára, presunuli dej ďaleko do minulosti a na piedestál hlavnej postavy dosadili sarkastického a svojrázneho Bairda, taktiež známeho z pôvodnej trilógie. Vzhľadom nato, že aj táto hra sa honosí názvom Gears of War, porovnávaniu s predchodcami sa určite nevyhne. Podstatnou otázkou je, či si obháji svoju pozíciu ako rozlúčkový Gears of War titul na Xbox360.

DmC: Devil May Cry - Recenzia

Séria Devil May Cry patrí medzi najobľúbenejšie hack'n'slash tituly. Pôvodnú trilógiu si mohli vychutnať majitelia konzoly Play Station 2, štvrtý diel sa objavil na PS3 a Xbox 360. Aktuálny prírastok do série vychádza dvanásť rokov po prvej DMC hre a je zaujímavý z viacerých dôvodov.