THE CIRCLE - V KINÁCH OD 27. 4.
Tokyo Mirage Sessions #FE - Recenzia

Tokyo Mirage Sessions #FE - Recenzia

Spojenie dvoch legendárnych sérií sledovali so zatajeným dychom všetci fanúšikovia oboch táborov, stratégovia vyžívajúci sa v nekompromisnej hrateľnosti Fire Emblem, ktorej dominuje trvalá smrť vašich postáv, a náladotvorcovia obľubujúci Shin Megami Tensei a jeho temný svet démonov. Je to presne také, aké sme chceli, aby to bolo. Je to totiž úplne odlišné, než sme čakali. A to je na tom to najlepšie. Samozrejme, reklamná kampaň prezradila mnohé, čo mimochodom nebolo po chuti mnohým konzervatívcom, no práve tá sviežosť a odlišnosť námetu robí z Tokyo Mirage Sessions #FE také nezameniteľné dielo.

Star Fox Zero - Recenzia

Star Fox Zero - Recenzia

Na začiatku si v krátkosti povedzme o histórii série. Vzhľadom na to, že väčšina z vás ešte ani nebola na svete, keď prvýkrát vyšiel legendárny Star Fox, nie je vôbec na škodu si dať na minútku-dve, krátku hodinu dejepisu. Tak žiadne protesty! Táto séria je akčnou strieľačkou odohrávajúcou sa vo vesmíre a na rôznych planétach, obsahujúca bossfighty, mnohé bojové vozidlá a vlastné univerzum s postavami, miestami a záporákmi. Ale už ticho tam vzadu! Vystrite sa, ruky za chrbát a našpúľte uši. Náš príbeh začína v roku 1993...

Star Fox Guard - Recenzia

Star Fox Guard - Recenzia

Nikdy by som tomu neveril, no aj práca kontrolóra obrazoviek bezpečnostného kamerového systému dokáže byť poriadnou zábavu. Hlavne ak teda pracujete pre Grippyho, strýka mechanika Star Fox tímu Slippyho Toada. V tomto prípade totiž nebudete ani náhodou znudení monotónnym pozeraním sa na statické zábery, ale budete mať plné ruky práce s obraňovaním ťažobných spoločností pred dotieravými robotmi, ktorým ide len o jedno. Dostať sa k jadru a zničiť ho.

Pokkén Tournament - Recenzia

Pokkén Tournament - Recenzia

Pokkén Tournament je síce v jadre dobrou hrou a bez problémov dokáže svojimi súbojmi zabaviť, no s potenciálom, ktorým oplýva, sa podľa môjho názoru dalo spraviť omnoho viac. Aj napriek neduhom, ktoré hra má, ju považujem za veľmi zábavnú vec, ktorá sa ale ako keby bála úplne odviazať a skôr slúži len ako experiment pre skúmanie reakcií hráčov. Pokkén Tournament sa nijako inak ako experiment ani brať nedá.

The Legend of Zelda: Twilight Princess HD - Recenzia

Dá sa v recenzii na hru The Legend of Zelda vôbec povedať niečo úplne nové, obzvlášť vtedy, ak ide o diel, ktorý tu už raz bol? Verte, že pre recenzenta je to skutočne nadľudská úloha, pretože od fenomenálnej Ocarina of Time, vydanej v roku 1998, sa jej mechaniky hrateľnosti vlastne vôbec nezmenili. Iste, diely po nej priniesli určité nové prvky, no základ série ostal stále rovnaký.

Xenoblade Chronicles X - Recenzia

Xenoblade Chronicles X - Recenzia

Síce trocha neskôr, ale lepšie než nikdy. Hovorím teraz o tejto recenzii na tú najrozsiahlejšiu hru minulého roka, ktorú sme vám, bohužiaľ, nestihli včas priniesť, keďže jej decembrový dátum vydania a vyše stohodinová hrateľnosť bola pre mňa doslova smrteľná kombinácia. Každopádne vám konečne ponúkame náš sumárny pohľad na toho najväčšieho čierneho koňa 2015, ktorý po stránke hrateľnosti bez problémov zadýcha aj takého Zaklínača 3 či Fallout 4.

The Legend of Zelda: Phantom Hourglass (Virtual Console) - Recenzia

Človeku sa ani nechce veriť, že je to už takmer deväť rokov, odkedy vyšiel Phantom Hourglass, jeden z najsvojskejších titulov kultovej série The Legend of Zelda. Príchod na handheld Nintendo DS vtedy zmenil mnohé. Dal priestor novému typu ovládania, ktoré bolo zamerané výlučne na dotyk stylusom po obrazovke, zmenil sa štýl grafiky a zmenil sa aj charakter dungeonov, ktoré boli akousi alfou a omegou, ustálenou formou hrateľnosti série už od jej vzniku.

Year Walk - Recenzia

Year Walk - Recenzia

Táto adventúra je inšpirovaná starou švédskou ľudovou tradíciou Årsgång (po anglicky Year Walk, po našom Každoročná cesta), ktorej tajomstvo tkvie v poznaní samého seba a vo vnútornej odvahe. Tomu, ktorý túto cestu totiž absolvuje úspešne, bude daná vedomosť o jeho budúcnosti. Nikdy som síce vo Švédsku nežil a ani som sa nikdy nepokúšal preskúmať podstatu tohto zaujímavého sviatku, no dalo by sa povedať, že pre vás bude tým Årsgångom prečítanie textu a rozpoznanie budúcnosti zase zistenie, či sa vám tá hra z tých viet páči.

Roving Rogue - Recenzia

Roving Rogue - Recenzia

Zaujímalo vás niekedy, čo sa deje potom, čo v hre zneškodníte záverečného zlosyna a zachránite svet? Pôjde hlavný hrdina cestou spať s úsmevom a piesňou na perách? Začnú všade, kde stúpi, okamžite kvitnúť lúčne kvety, všade, kde zamieri svoj zrak, štebotať vtáčiky, a všade, kde si pomyslí, znieť radostný detský džavot? Námet tejto plošinovky je natoľko originálny, až sa začnete sami seba pýtať, prečo niečo také zrejmé nenapadlo niekoho už skôr. Rozdielom ale je zaujímavý námet mať a iné zaujímavý námet spracovať tak, aby sa v hre nakoniec aj zaujímavým stal. To bohužiaľ nie je prípadom Roving Rogue.

Splatoon - Recenzia

Splatoon - Recenzia

„Be a kid, be a squid!“, teda v preklade „Buď deckom a chobotnicou!“ tak znie hlavné motto najnovšej third person strieľačky na Nintendo WiiU. Strieľačka na WiiU – to vám musí rezonovať v hlave, pretože to nie je žáner, ktorým by WiiU-čko ohurovalo. Nejde však o klasickú strieľačku, pretože vašich protivníkov nebudete likvidovať v tradičnom zmysle. V trojminútovom kole budete musieť s vaším tímom vymaľovať čo najväčšiu časť arény a vaši nepriatelia sa budú snažiť o to isté. Inými slovami, vašou muníciou bude farbivo. Vráťme sa však k chobotniciam, pretože tie sú akousi ikonou celého Splatoon. Byť chobotnicou znamená byť totižto cool. A vy, ako nováčik, chcete byť cool! Takže zdvihnete svoj Splashooter a hurá do vojny o teritórium... teda maľovky.

Elliot Quest - Recenzia

Elliot Quest - Recenzia

Knižnica Nintenda WiiU sa v poslednej dobe rozširuje o indie skákačky, ktoré už na prvý pohľad zaujmú (alebo odradia) svojím starým spracovaním. Hovoríme, samozrejme, o starých dobrých 8-bitových hrách. Staršie školy hráčov tieto hry nostalgicky prechádzajú, pripomínajúc si dobu, keď boli videohry ešte v plienkach. Mnoho nových hráčov nad takýmito hrami ohŕňa nos. Elliot Quest je presne takou hrou. Nesnaží sa ohúriť moderným spracovaním ani grafikou, no svojou hrateľnosťou dokáže napriek tomu zaujať.

Mario Party 10 - Recenzia

Mario Party 10 - Recenzia

Kto niekedy vlastnil hocakú Nintendo konzolu, iste niekedy zakopol o sériu Mario Party. Je to jedna zo stálic, ktorá sa objavila zatiaľ na prakticky každej jednej konzole od Nintenda od roku 1998. Mario Party 10 verne pokračuje v tradícii celej série, a to v tom dobrom, ale aj v tom zlom. Kto už niekedy hocakú Mario Party hral, tak presne vie, čo môže čakať. Mario Party je postavená na princípe stolnej hry, kde vy a vaši súperi hádžete virtuálnymi kockami a chodíte po mapke, kde každé políčko znamená nejaký efekt a niekedy vás hodí do minihry.

Chariot - Recenzia

Chariot - Recenzia

Kde bolo tam bolo, žil raz jeden kráľ. Tak ako väčšina kráľov, aj on si žil v luxuse a v bohatstve. Až kým jedného dňa neumrel. Dej začína vtedy, keď nášho kráľa tlačí v rakve na kolieskach jeho dcéra, princezná. Ako ho ide pochovať, objaví sa kráľov duch a je vytočený do nepríčetnosti. Vôbec sa mu totiž nepáčia podmienky, v akých má byť pochovaný. Tak ako počas života, tak aj po smrti chce byť v luxuse. A keďže boli ženy podľa stredovekých zákonov nesvojprávne, kráľov duch trvá na tom, že bude princeznú sprevádzať pri honbe za bohatstvom. A tak sa začína dobrodružstvo princeznej.

Fire Emblem: The Sacred Stones - Recenzia

Ach, Wii U a jej virtual console. Ponúka nám staré klasiky z antických konzol (rozumej GameBoy Advance), aby sme si ich nostalgicky mohli zahrať na Wii U. Super nápad, ale na prvý pohľad nedomyslený. Bez ohľadu na to, akú pecku hráme (a to Fire Emblem rozhodne je), si ju len ťažko vychutnáme s ovládačom v ruke a na televíznej obrazovke, keď pred desiatimi rokmi sme ju hrali na GameBoy Advance. To je Virtual Console v kocke a to je aj prípad Fire Emblem: The Sacred Stones. Klasická hra z GameBoy Advance, prenesená do Wii U. Nič viac, nič menej.

Captain Toad: Treasure Tracker - Recenzia

Nedá sa povedať, že by na Nintendo Wii U bolo nedostatok hier. Najmä koniec roka 2014 bol bohatý na kvalitné Wii U tituly. Už je však rok 2015 a s novým rokom sme všetci hladní po niečom novom. Prvý veľký titul, ktorý máme od samotného Nintenda, sú dobrodružstvá nečakaného hrdinu – Mariovho verného spoločníka, hríbika Toada... Teda, kapitána Toada.

Super Smash Bros. - Recenzia

Séria Super Smash Bros. je už neodmysliteľne spojená so značkou Nintendo. Pre tých menej zasvätených v tejto hre Nintendo hodí všetkých svojich miláčikov (rozumej Mario, Luigi, Link, Yoshi, Pikachu atď.) do ringu a nechá ich všetkých rozbiť si držky. Keďže ide už o štvrtú sériu v poradí, boli sme zvedaví, čím nás Nintendo prekvapí. 3DS verzia, ktorú sme nedávno recenzovali, bola dobrou nápovedou, že sa máme na čo tešiť, a do vydania Wii U verzie sme počítali dni. Môžeme povedať, že na nej je SSB graficky, hudobne a najmä hrateľnostne na omnoho vyššej úrovni, než sme vôbec čakali.

Wooden Sen’Sey - Recenzia

Skákačkové hry dnes prežívajú svoju druhú zlatú éru. Tá prvá bola nepochybne na počiatku 90-tych rokov, keď skákačky tvorili skoro polovicu všetkých dostupných hier. Dnes prevláda všeobecný rozmach tohto žánru, nepochybný dôsledok nostalgie tvorcov a stoviek indie štúdií. Pokiaľ ale v 90-tych rokoch boli skoro všetky skákačkové hry na jedno kopyto, dnes sa vývojári snažia tú svoju o niečo obohatiť, vylepšiť, aby sa líšila od tej záplavy, čo už na trhu je, a aby si ju fanúšikovia zapamätali.

The Legend of Zelda: The Minish Cap + Mario Tennis Power Tour - Recenzia

Majitelia Nintenda Wii U, majte sa na pozore! Pokiaľ ste starými hráčmi, ktorí nostalgicky spomínajú na staré klasiky alebo naopak ak ste mladými hráčmi, ktorí si chcú zahrať hry, ktoré globálne ovplyvnili herný priemysel, máte šťastie. Nintendo sa rozhodlo vydať znova niektoré staré klasiky z éry Gameboy Advance na Wii U vo svojej pôvodnej podobe –nezmenené.

Stick It to The Man - Recenzia

Stick it to the man je hra plná humorných postáv, šialeného, bláznivého deja a napriek vášmu pozastavenému rozumu sa budete na celú miestnosť smiať. Humor a oddych sú častokrát ciele, o ktoré sa ostatné hry snažia, avšak Stick it to the man to dosahuje so zdanlivou jednoduchosťou. Aj napriek relatívnej jednoduchosti a krátkosti pôjde o intenzívny a humorný zážitok, ktorý vám však bude stačiť prejsť raz, aby ste si ho naplno vychutnali.

Child of Light - Recenzia

Child of Light je veľmi unikátna hra. Navonok môže pôsobiť ako titul od indie tvorcov, ale nenechajte sa oklamať. Na jej tvorbe nerobil nik iný ako samotný velikán Ubisoft, na čele ktorého stál Jeffrey Yohalem, človek zodpovedný za tituly ako Assassin's Creed 2 či FarCry 3. Tento krát však nebudete skákať po stenách historických budov renesančného Talianska ako Ezio či bojovať o svoj život s domorodcami na opustenom ostrove. Naopak, v Child of Light prežijete rozprávku o dievčatku menom Aurora.

• 1
  • 2