Lego City Undercover - Recenzia

Lego City Undercover - Recenzia

Prvý štvrťrok prináša ďalšiu Lego hru, no tento krát sa dočkáme aj nejakej tej zmeny. Nejde síce o novú hru, no bude to jednoznačne nový Lego zážitok, ktorý je výnimočný svojim vlastným spôsobom.

Lego hry nie sú známe svojimi mechanikami, ani špeciálnymi vlastnosťami, no jedna vec sa im nedá uprieť. To čo robia, robia vlastným štýlom, ktorý si držia a robia to dobre už celé roky. Síce je to viac-menej stále rovnako hrateľný Lego titul zasadený v inom svete a s novým príbehom, no so skvelo napísanými postavami a zábavným spracovaním ako pre deti, tak aj dospelých hráčov.

Lego tituly už roky svojim fanúšikom prinášajú stabilnú dávku zábavy v niekoľkých hrách každý rok a to len svedčí o tom, že na to, aby ste niečo robili dobre, nemusíte byť AAA kúsok s najlepšou grafikou a šialenými komplikovanými a hlbokými mechanikami. Stačí, že všetko funguje ako má a bavíte sa. O tom Lego vždy bolo a inak to nie je ani v podaní City Undercover.

Ten síce nie je nová hra v plnom slova zmysle, keďže ide skôr o port, ktorý vyšiel ešte v roku 2013, no na moderné platformy sa dostáva až teraz. Je škoda že štúdio nespravilo tento krok už dávno, lebo City Undercover je jedna z mála hier zo série, ktorá sa vymyká klasickému Lego konceptu a má svoju vlastnú hrateľnosť.

Tú si takpovediac prepožičala z GTA a celá sa prakticky nesie v jeho duchu. Otvorený svet a pozadie, no proste všetko, čo ku GTA patrí. Svojské Lego spracovanie, samozrejme, nemôže chýbať, no to je okorenené hrateľnosťou, ktorú v inej Lego hre nezažijete, čo je trochu škoda.

Naháňanie sa po zberateľských kúskoch je ešte šialenejšie ako kedykoľvek predtým a tak sa po viac ako 15-tich hodinách hry a záverečných titulkoch ocitnete niekde na hodnote asi 23 percent dokončenia hry. Čím sa ale Lego od svojich predchodcov líši je aj štýl, akým pristupuje k hlavnej postave a jej schopnostiam. Na rozdiel od neustáleho prepínania si postáv za účelom použitia ich špeciálnych schopností funguje hlavná postava v Undercover – Chase - na princípe prevlekov, ktorý mu každý ponúkne iné výhody. Farmársky prevlek vám napríklad umožní pestovať rastliny, ktoré vás dostanú do vyšších poschodí, zatiaľ čo astronaut môže používať teleporty a jetpack. Zaujímavé poňatie klasickej Lego mechaniky, no iným štýlom.

Trošku nešťastný je aj fakt, že sa štúdio rozhodlo pre tento port až po takejto dlhej dobe, čo hre určite neprospelo a jej vek je v dnešnej dobe znateľný. Nevyhla sa tak nejednému technickému problému. Vykresľovacia vzdialenosť prostredia je naozaj na slabá a sledovať časti Lega konštantne prechádzajúce cez textúry len potvrdzuje, že hra nikdy nebola zamýšľaná pre vydania na nové generácie hardvéru. Lepšie na tom nie je miestami ani zvuk, ktorý v niektorých pasážach skoro ani nepočuť, no inokedy vám z neho skoro vybuchnú repráky a rýchlo hľadáte ovládač, aby ste ho stíšili.

Nič z vyššie uvedených faktov ale neuberá na tom, že Undercover je aj tak skvelá Lego hra. Unikátne spracovaný svet a hrateľnosť je niečo, čo určite mnohých Lego fanúšikov nadchne a ak prekusnete nejaký ten technický problém a prežitok z vydania z pred viac ako štyroch rokov, určite sa skvelo zabavíte. Na konci dňa to síce bude len ďalšia Lego hra, no v skutočnosti je to ukrytý Lego poklad konečne dostupný po dlhej dobe aj na PS4 a nové generácie hardvéru.

• nápaditosť a svojský prístup
  • originálny príbeh a postavy
  • jedna z naj Lego hier