Lego City Undercover - Recenzia

Lego City Undercover - Recenzia

Prvý štvrťrok prináša ďalšiu Lego hru, no tento krát sa dočkáme aj nejakej tej zmeny. Nejde síce o novú hru, no bude to jednoznačne nový Lego zážitok, ktorý je výnimočný svojim vlastným spôsobom.

Lego hry nie sú známe svojimi mechanizmami ani špeciálnymi vlastnosťami, no jedna vec sa im uprieť nedá. Svoj vlastný štýl robia dobre už dlhé roky. Hoci je to viac-menej stále rovnako hrateľný Lego titul zasadený v inom svete a s novým príbehom, no má skvelo napísané postavy a zábavné spracovanie ako pre deti, tak aj pre dospelých hráčov.

Lego tituly už roky svojim fanúšikom prinášajú stabilnú dávku zábavy v niekoľkých hrách každý rok. To svedčí o tom, že aby ste niečo robili dobre, nemusíte byť AAA kúsok s najlepšou grafikou a šialenými, komplikovanými a hlbokými mechanizmami. Stačí, že všetko funguje tak, ako má a bavíte sa. O tom predsa Lego vždy bolo! A inak to nie je ani v City Undercover aj keď nejde o novú hru v pravom slova zmysle Ide skôr o port, ktorý vyšiel ešte v roku 2013, no na moderné platformy sa dostáva až teraz. Je škoda, že štúdio nespravilo tento krok už dávno, lebo City Undercover je jedna z mála hier zo série, ktorá sa vymyká klasickému Lego konceptu a má svoju vlastnú hrateľnosť. Tú si prepožičala z GTA a celá sa prakticky nesie v tomto duchu. Otvorený svet a herné pozadie, no proste všetko, čo ku GTA patrí. Svojské Lego spracovanie, samozrejme, nemôže chýbať, no to je okorenené hrateľnosťou, ktorú v inej Lego hre nezažijete, čo je trochu škoda. Naháňanie sa za zberateľskými kúskami je ešte šialenejšie ako kedykoľvek predtým, a tak sa po viac ako 15-tich hodinách hry ocitnete niekde v približne 23-percentách pred dokončením hry.

Čím sa ale Lego od svojich predchodcov líši, je štýl, akým pristupuje k hlavnej postave a jej schopnostiam. Na rozdiel od neustáleho prepínania si postáv s cieľom využitia ich špeciálnych schopností na plnenie úloh funguje hlavná postava v Undercover – Chase – na princípe „oblekov“ (preoblečení), pričom každý ponúka iné výhody. Farmársky oblek mu napríklad umožní pestovať rastliny, ktoré Chasea dostanú do vyšších poschodí, zatiaľ čo astronaut môže používať teleporty a jetpack. Zaujímavé poňatie klasického Lego mechanizmu, no iným, vlastným štýlom.

Nič nemení na tom, že Undercover je skvelá Lego hra! Unikátne spracovaný svet a hrateľnosť je niečo, čo určite mnohých Lego fanúšikov nadchne a ak „prekusnete“ nejaký ten technický problém a prežitok z vydania spred viac ako štyroch rokov, určite sa skvelo zabavíte. Na konci dňa to síce bude len ďalšia Lego hra, no v skutočnosti je to ukrytý Lego poklad, konečne dostupný po dlhej dobe aj na PS4 a na nové generácie hardvéru.

• nápaditosť a svojský prístup
  • originálny príbeh a postavy
  • jedna z naj Lego hier