The Surge - Recenzia

The Surge - Recenzia

V poslednom čase zažívajú fanúšikovia a hráči hardcore RPG hier svoju zlatú éru. Začínajúc Dark Souls sériou, pokračujúc Bloodborne alebo Nioh, tento žáner jednoznačne na trhu uspel a vývojári o tom vedia. Čo sa v ňom dá vymyslieť nové? Na to má odpoveď The Surge.

KINGDOM HEARTS HD 1.5 + 2.5 ReMIX - Recenzia

Vidieť re-bundle, bundlu HD remastrerov v ich directors cut verziách z piatich rôznych platforiem na jednom disku je v hernom svete tak trochu unikát. Samotná kombinácia daných slov nabáda k myšlienke, že sa tu bude hrať hlavne na city fanúšikov a, samozrejme, pôjde o útok na ich peňaženky. Na druhej strane však môže ísť aj o neopakovateľnú príležitosť pre nováčikov ponoriť sa jedným vrzom do sveta Kingdom Hearts. Jedinou otázkou teda zostáva, či návšteva tohto kúzelného spojenia Disneyho a Final Fantasy má čo ponúknuť aj dnes.

Nier: Automata - Recenzia

Nier: Automata - Recenzia

V dnešnej dobe sa nestáva až tak často, aby sa vývojári a herné štúdiá púšťali do nových a odvážnych výziev. O to viac si preto treba takéto herné počiny ceniť. A ceniť si treba i tie, ktoré sa po rokoch vracajú, aby oživili svoju slávu. Nier k tejto kategórii jednoznačne patrí a nejde len o slabý pokus vytvoriť umelé pokračovanie.

Persona 5 - Recenzia

Persona 5 - Recenzia

Japonské RPG som v mojom hernom živote nezvykol veľmi hrávať a aj v tomto duchu sa bude niesť táto recenzia. Prvé a jediné JRPG, ktoré som kedy hral, boli dnes už naozaj archaické záležitosti, a to Pokémon Yellow pre Gameboy Color a hra Princess Maker 2, ktorá bežala ešte na operačnom systéme MS-DOS. Hru Persona 5 som prijal ako výzvu a ako niečo, čo otvorí nový svet, predstaví nový žáner a možno aj novú vášeň. A ako to dopadlo? Čítajte ďalej, určite sa to dozviete.

Lego Worlds – Recenzia

Lego Worlds – Recenzia

Pred takmer siedmimi rokmi sa medzi hráčmi začala šíriť správa o vznikajúcej malej hre, v ktorej ste mohli stavať všetko od výmyslu sveta. Vtedy ešte pojem Minecraft niekomu nič nehovoril. Takmer každý, kto túto hru vyskúšal, bol z nej nadšený. A ako roky išli, z malej, nenápadnej hry sa stal fenomén, do ktorého sa zamilovali milióny detí aj dospelých. Celkom živo si viem predstaviť, ako sa na celý tento nečakaný vývoj z diaľky s hrôzou prizerala spoločnosť LEGO, uvažujúc, prečo tento nápad neskrsol v myšlienkach jej vývojárov. Veď predsa povoľovanie uzdy svojej fantázii a zhmotňovanie svojich predstáv kocku za kockou je niečo, čo vždy bolo hlavným trademarkom značky LEGO. A preniesť kúzlo tejto činnosti na obrazovky monitorov nemôže byť predsa také zložité...

Horizon Zero Dawn - Recenzia

Horizon Zero Dawn - Recenzia

Nie je to tak dávno, čo označenie hry openworld vzbudzovalo u hráčov automaticky vysoké očakávania. Vytvoriť hru s rozsiahlym otvoreným svetom, ktorý hráči môžu slobodne preskúmavať, bolo natoľko technicky náročné, že sa do tohto druhu hier púšťali len štúdiá, ktoré mali jasnú víziu a prostriedky na zrealizovanie. S príchodom nových technológií sa tvorba openworld hier do značnej miery zjednodušila, a tak ich s mottom „vytvoríme čo najväčšiu mapu, pridáme do nej veže, zasypeme ju čo najviac collectibles a medzi to rozsekáme nejaký ten príbeh“ chrlí herný trh jednu za druhou. Horizon Zero Dawn sa na papieri možno od tohto motta príliš nelíši, avšak už pri prvom pohľade vytvára toľko otázok, ako sme už dávno pri openworld hre nevideli.

Nioh - Recenzia

Nioh - Recenzia

Žáner hardcore RPG sekačiek bol až doteraz výhradne parketou Souls sérií, no na scénu prichádza niekto nový. Je to vyslovene Playstation exkluzivita, ako tomu bolo pri prvom Demons Souls. Prekoná Nioh obľúbenú sériu?

The Dwarves - Recenzia

The Dwarves - Recenzia

Trpaslíkom sa v hrách, knihách alebo filmoch nedostáva veľa pozornosti, čo je škoda, pretože majú bohatú a zaujímavú históriu. Zrejme si to mysleli aj vývojári z King Art Games, a tak stvorili hru The Dwarves.

The Last Guardian - Recenzia

The Last Guardian - Recenzia

The Last Guardian je jednou z hier, na ktorú čakala celá generácia hráčov. Počas vývoja bola niekoľkokrát odložená, pozmenená a narazila na mnoho úskalí, no po dlhej a ťažkej ceste sa konečne dostáva na pulty našich predajní. Stojí za to dlhé čakanie?

PlayStation 4 Pro - Recenzia

PlayStation 4 Pro - Recenzia

Pokiaľ ste si pred tromi rokmi našli pod vianočným stromčekom novú konzolu PlayStation 4 a žili ste v sladkom presvedčení, že na ďalších 6 – 7 rokov máte otázku hrania vybavenú, možno vás predstavenie novinky PlayStation 4 Pro prekvapilo, ba až šokovalo. Emócie však treba držať na uzde. PlayStation 4 Pro je revolúciou medzi konzolami, ale vašu PS4-ku do koša určite nezahadzujte.

Farming Simulator 17 - Recenzia

Farming Simulator 17 - Recenzia

Štúdio Giants Software sa opäť vracia a pokúša sa získať si srdcia všetkých virtuálnych farmárov. Minuloročná odmlka v podobe hry Farming Simulator 16, dostupnej výlučne pre mobilné zariadenia, dodala vývojárom nové sily a umožnila nám vrátiť sa na naše polia. Či sa to oplatí, sa dozviete z našej recenzie.

Call of Duty: Infinite Warfare - Recenzia

Infinite War sa veru netešilo veľmi pozitívnym odozvám už od vydania prvého traileru, no to sériu sprevádza už nejaký ten čas. Výraznejšie odkedy sa vývojári rozhodli ísť v hernom čase dopredu, stále viac a viac do budúcnosti. Tohtoročný CoD túto hranicu posúva ešte o krôčik ďalej, no vo väčšine si zachováva mechanizmy predošlého dielu. Až na niekoľko noviniek.