MotoGP 17 - Recenzia

MotoGP 17 - Recenzia

Nie je to ani tak dávno, čo sme v redakcii recenzovali hru MXGP3. Tá sa síce zaoberala terénnymi motorkami, no aj tak šlo o nefalšovanú čisto motorkársku hru (hoci na MXGP3 mohli jej tvorcovia popracovať aj o čosi viac). Spoločne s týmto titulom však pribudol do rodiny motoriek aj ďalší, a to MotoGP 17. V MotoGP 17 sa pozrieme na zúbok trochu inému športu, ale až tak veľmi zas neodbočíme. Tentoraz sa ocitneme na rozhorúčenom asfalte, prím totiž budú hrať cestné motorky.

Tekken 7 - Recenzia

Tekken 7 - Recenzia

Nie je veľa takých hier, ku ktorým si možno vytvoriť aj nejaký silnejší vzťah. Avšak počas hrania hier, ktoré sú tu s nami už niekoľko dekád, vznikajú medzi hráčom a samotnou hernou sériou priam železné okovy. Presne toto je prípad aj ikonickej série Tekken, ktorá prichádza so svojím siedmym pokračovaním. Veľkolepý návrat, rozšírené platformy a stará dobrá bojovka -na to všetko sa môžeme na herných obrazovkách tešiť.

MXGP3 - Recenzia

MXGP3 - Recenzia

Aj keby sa zdalo, že motorky a najmä motocross, sú vo svete videohier veľkou neznámou, nie je to celkom pravda. Tento špecifický žáner sa síce neradí medzi najobľúbenejšie, no vždy patril do sveta videohier. Kto by si nepamätal na hru Excite bike (1984) zo starej dobrej konzoly NES? Alebo na hernú sériu Motocross Madness (1998), ktorá si svojho času zažila obrovskú slávu? Či dokonca hru MX vs. ATV, ktorá je stále populárna? V dnešnej recenzii sa pozrieme na zúbok sérii MXGP, konkrétne najnovšiemu, tretiemu pokračovaniu. To so sebou prináša veľkú hŕbu bahna, zápach benzínu a príchuť víťazstva. Teda, s tým víťazstvom by som bol opatrný, veď čítajte ďalej.

Wipeout: Omega Collection - Recenzia

Wipeout: Omega Collection - Recenzia

Značka Wipeout sa počas rokov vývoja generácií PlayStation považovala vždy za jeden z popredných pretekárskych projektov, a to hlavne u vášnivých nadšencov, ktorí radi prekonávajú časy o stotiny sekúnd. Nie je teda vôbec prekvapením, že sa Wipeout dočkal aj príchodu svojej PS4 verzie. Obhájil však Wipeout svoje dobré meno aj v tomto prípade?

Injustice 2 - Recenzia

Injustice 2 - Recenzia

Snáď každý, kto videl nejaký film či animovaný seriál o superhrdinoch alebo čítal komiksy v hlavnej úlohe s Batmanom a Supermanom, sníval aspoň raz v živote o tom, že podobné dobrodružstvo zažije tiež. Ruku na srdce, kto by si predsa nechcel vyskúšať boj proti rôznym zločincom a bojovať za spravodlivosť s pomocou svojich superschopností. Ak patríte medzi tých, ktorých táto predstava dobrodružstva a napätia lákala a stále láka, práve pre vás prichádza možnosť prevteliť sa do svojho obľúbeného superhrdinu v druhom pokračovaní obľúbenej bojovej hry s názvom Injustice 2.

Outlast 2 - Recenzia

Outlast 2 - Recenzia

Hororová hra Outlast vzbudila medzi hráčmi hneď po svojom vydaní obrovský záujem. Svojou neobyčajnou schopnosťou vtiahnuť hráča do hry a v podstate jednoduchým nápadom priklincovala hráčske obecenstvo do svojich brlohov, z ktorých sa v priebehu hrania ozývali výkriky strachu. Vývojárov zo štúdia Red Barrels nakopol záujem o uspokojenie hororových túžob svojich hráčov natoľko, že vydanie druhej časti hry bolo len otázkou času. Po štyroch rokoch sme sa dočkali a ako na zlatom podnose k nám prichádza jej pokračovanie s názvom Outlast 2.

The Surge - Recenzia

The Surge - Recenzia

V poslednom čase zažívajú fanúšikovia a hráči hardcore RPG hier svoju zlatú éru. Začínajúc Dark Souls sériou, pokračujúc Bloodborne alebo Nioh, tento žáner jednoznačne na trhu uspel a vývojári o tom vedia. Čo sa v ňom dá vymyslieť nové? Na to má odpoveď The Surge.

KINGDOM HEARTS HD 1.5 + 2.5 ReMIX - Recenzia

Vidieť re-bundle, bundlu HD remastrerov v ich directors cut verziách z piatich rôznych platforiem na jednom disku je v hernom svete tak trochu unikát. Samotná kombinácia daných slov nabáda k myšlienke, že sa tu bude hrať hlavne na city fanúšikov a, samozrejme, pôjde o útok na ich peňaženky. Na druhej strane však môže ísť aj o neopakovateľnú príležitosť pre nováčikov ponoriť sa jedným vrzom do sveta Kingdom Hearts. Jedinou otázkou teda zostáva, či návšteva tohto kúzelného spojenia Disneyho a Final Fantasy má čo ponúknuť aj dnes.

Nier: Automata - Recenzia

Nier: Automata - Recenzia

V dnešnej dobe sa nestáva až tak často, aby sa vývojári a herné štúdiá púšťali do nových a odvážnych výziev. O to viac si preto treba takéto herné počiny ceniť. A ceniť si treba i tie, ktoré sa po rokoch vracajú, aby oživili svoju slávu. Nier k tejto kategórii jednoznačne patrí a nejde len o slabý pokus vytvoriť umelé pokračovanie.

Persona 5 - Recenzia

Persona 5 - Recenzia

Japonské RPG som v mojom hernom živote nezvykol veľmi hrávať a aj v tomto duchu sa bude niesť táto recenzia. Prvé a jediné JRPG, ktoré som kedy hral, boli dnes už naozaj archaické záležitosti, a to Pokémon Yellow pre Gameboy Color a hra Princess Maker 2, ktorá bežala ešte na operačnom systéme MS-DOS. Hru Persona 5 som prijal ako výzvu a ako niečo, čo otvorí nový svet, predstaví nový žáner a možno aj novú vášeň. A ako to dopadlo? Čítajte ďalej, určite sa to dozviete.

Lego Worlds – Recenzia

Lego Worlds – Recenzia

Pred takmer siedmimi rokmi sa medzi hráčmi začala šíriť správa o vznikajúcej malej hre, v ktorej ste mohli stavať všetko od výmyslu sveta. Vtedy ešte pojem Minecraft niekomu nič nehovoril. Takmer každý, kto túto hru vyskúšal, bol z nej nadšený. A ako roky išli, z malej, nenápadnej hry sa stal fenomén, do ktorého sa zamilovali milióny detí aj dospelých. Celkom živo si viem predstaviť, ako sa na celý tento nečakaný vývoj z diaľky s hrôzou prizerala spoločnosť LEGO, uvažujúc, prečo tento nápad neskrsol v myšlienkach jej vývojárov. Veď predsa povoľovanie uzdy svojej fantázii a zhmotňovanie svojich predstáv kocku za kockou je niečo, čo vždy bolo hlavným trademarkom značky LEGO. A preniesť kúzlo tejto činnosti na obrazovky monitorov nemôže byť predsa také zložité...

Horizon Zero Dawn - Recenzia

Horizon Zero Dawn - Recenzia

Nie je to tak dávno, čo označenie hry openworld vzbudzovalo u hráčov automaticky vysoké očakávania. Vytvoriť hru s rozsiahlym otvoreným svetom, ktorý hráči môžu slobodne preskúmavať, bolo natoľko technicky náročné, že sa do tohto druhu hier púšťali len štúdiá, ktoré mali jasnú víziu a prostriedky na zrealizovanie. S príchodom nových technológií sa tvorba openworld hier do značnej miery zjednodušila, a tak ich s mottom „vytvoríme čo najväčšiu mapu, pridáme do nej veže, zasypeme ju čo najviac collectibles a medzi to rozsekáme nejaký ten príbeh“ chrlí herný trh jednu za druhou. Horizon Zero Dawn sa na papieri možno od tohto motta príliš nelíši, avšak už pri prvom pohľade vytvára toľko otázok, ako sme už dávno pri openworld hre nevideli.

Nioh - Recenzia

Nioh - Recenzia

Žáner hardcore RPG sekačiek bol až doteraz výhradne parketou Souls sérií, no na scénu prichádza niekto nový. Je to vyslovene Playstation exkluzivita, ako tomu bolo pri prvom Demons Souls. Prekoná Nioh obľúbenú sériu?