Malé prekvapenia robia z God of War unikátnu videohru ešte pred vydaním.
Ako sme mali možnosť v poslednom období zistiť, God of War sa mení! Štúdio Santa Monica prerába bojový systém, predstavuje nórsku mytológiu a rozprávanie príbehu posúva iným smerom. Toto sú veľké základné zmeny. Videohra však ponúkne aj nové oblasti pre Kratosa v menších proporciách. Jednou z týchto oblastí je aj fakt, že Kratos bude musieť prejsť krížom cez škandinávsku divočinu aj na lodi! Táto mechanika nie je ničím výnimočným v hernom priemysle. Tvorcovia God of War, však majú eso v rukáve, pretože práve loď bude tým, čím vás tvorcovia prekvapia.
Kratos a Atreus budú používať loď na tie isté účely ako každý človek. Nemôžu plávať a tým pádom sú odkázaní na loď. Napriek limitovaným skúsenostiam v oblasti preskúmania podvodného sveta z predošlých dielov sa v novom diele nedočkáme plávania vôbec. Cory Barlog vysvetlil prečo.
„Keď sme sa začali pozerať na šialené investície do 3D plávania a keď som začal oslovovať programátorov s 3D plávaním, ktorí na mňa ihneď začali zazerať, tak sme sa rozhodli, že naše zdroje by boli využité lepšie v iných oblastiach. Tak sme nechali plávanie ako výzvu pre ďalšie pokračovania. Každopádne Kratos a Atreus potrebovali spôsob ako sa dostanú cez vodu. Začal som robiť vlastný výskum na tému veľké lode Vikingov a potom som si uvedomil, že toto môže do veľkej miery ovplyvniť rozprávanie príbehu. Môžete spomaliť plavbu, zmeniť tempo, štýl interakcie a uhol pohľadu. Všetky tieto momenty nemôžete využiť v iných situáciách.“
Koncept dvoch ľudí v úzkom priestore na malej lodi má už len sám o sebe potenciál slušnej drámy. Hrdinovia obklopení vodou nemajú inú možnosť než komunikovať a spolupracovať. Aj napriek tomu, že si nič nepovedia, ich mlčanie hovorí hlasno. Tým, že hráč bude mať možnosť prežiť takéto momenty ako súčasť cesty, štúdio dúfa v odlišnú perspektívu na ich vzájomný vzťah.
„Nakoniec to dopadlo dobre, ale ak by som mal byť úprimný, táto myšlienka nebola veľmi dlhý čas v našom tíme populárna.“ Povedal Barlog. „Existoval na to aj vtip. Keď prišlo k diskusii o rozsahu alebo niečo, čoho bolo veľa, vždy sa povedalo, že môžeme vyškrtnúť loď. Myslím, že väčšina týchto ľudí presadzovala plávanie – tak ako som to chcel ja – len som fakt o plávaní prijal skôr ako oni. Je to však väčšia výhra ísť touto cestou. Musel som presviedčať skupinu ľudí, že plávanie nie je cesta, až kým to nepochopili.“
Loď môže byť užitočným nástrojom v rozprávaní príbehu, no zatiaľ je jej vzhľad a jej implementácia neznáma. Game Informer nemal možnosť kormidlovať plavidlo počas ich návštevy v štúdiu Santa Monica. Hráči však budú mať viac než dosť možností kormidlovať loď vo finálnej verzii God of War.
Na lodi strávite podľa Barloga 25%, pravdepodobne hracieho času? Barlog to však sformuloval tak prefíkane, že to skôr znie ako otázka veľkosti, nie času. Môžeme očakávať jednu obrovskú loď? Tak na to zatiaľ odpoveď nie je. Každopádne by mali hráči očakávať, že na lodi strávia nejaký ten čas aj mimo ukážok.
Akým spôsobom bude Kratos plachtiť po moriach? V prvom rade nie je potrebné preskúmavať brehy dlho, aby ste našli loď. Sú hneď po ruke ak by ste jednu potrebovali. To znamená že Kratos a Atreus použijú veľa odlišných lodí. Nemáte len jedno špeciálne plavidlo a nezískate vylepšenia lode ani s vaším progresom v hre. Ide o viac praktický prístup, kde Kratos a Atreus použijú čo je po ruke.
Cestovanie loďou síce je súčasťou God of War, nezahŕňa však mechiniky navyše, veď predsa nejde o simulátor plachtenia. Barlog povedal: „Nie je to hlavný bod hry. Ide skôr o mechaniku podobnú v The Last of Us, kde máte síce koňa, no len ako prostriedok – nebudete predsa chovať kone.“
Pretože ide o odlišný zážitok než v predchádzajúcich dieloch, je logické, že fanúšikovia sú nadšení a zvedaví ako bude vyzerať nová forma trasportu v novom God of War. Pamätajte však, že ide len o jednu z mnohých zmien, ktoré pretvárajú God of War. Musíme si počkať a vidieť na vlastné oči, ako tento element zapadne do God Of War. V každom prípade si videohra vytvára novú identitu a je zaujímavé sledovať, aké prekvapenia nás ešte čakajú.