Šesťmesačný plán predajnosti je takmer naplnený už po štyroch mesiacoch.
V piatkovom rozhovore pre New York Times rozprával výkonný riaditeľ Sony Interactive Entertainment Andrew House o tom, ako podcenil dopyt po Playstation VR.
Andrew House priznal, že sám patril medzi ľudí, ktorí držali očakávania na uzde, no ako sa neskôr ukázalo, bol až príliš opatrný. V mnohých krajinách sú headsety ešte od októbrového začiatku predaja nedostatkovým tovarom. „Ľudia stávajú v radách pred obchodmi, keď vedia, že sa bude dopĺňať tovar,“ popisuje House situáciu v Japonsku.
Výkonný riaditeľ prvýkrát odhalil aj konkrétne čísla. Ku 19. februáru bolo podľa neho kúpených 915 000 headsetov PS VR, čo znamená, že ich pôvodný plán predať jeden milión kusov za prvých šesť mesiacov bude takmer určite výrazne presiahnutý.
Hlavní konkurenti, Oculus a HTC, zatiaľ nezverejnili svoje údaje o predaji, no spoločnosť SuperData Research odhaduje, že koncom roka bolo predaných 243,000 heasetov Oculus Rift a 420,000 kusov HTC Vive.
Playstation VR je stále trápený nedostatkom obsahu kvôli nedôvere veľkých herných štúdií. Významnou výnimkou je zatiaľ iba Capcom, ktorého Resident Evil 7 podľa Housa zdvojnásobil priemerný čas používateľov trávený hraním Playstation VR.
Prečítajte si tiež