Nové diely zabehnutých herných sérií spadajúcich do kategórie tzv. bojových mlátičiek to nemajú jednoduché. Na rozdiel od iných herných sérií totiž málokedy disponujú nejakým zaujímavým príbehom, ktorý by mohol v novom diely pokračovať. Rovnako si nemôžu dovoliť príliš prekopať bojový systém, pretože rozhnevať si fanúšikov sa rovná v tomto žánri takmer istej smrti. Jednou z mála možností ako spraviť nový diel je teda pridávať len nové postavy a módy a udržiavať medzi jednotlivými dielami série niekoľkoročné odstupy, aby fanúšikovia nemali dojem, že sa ich niekto snaží ošklbať.
Dnes recenzovaný Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution, ktorý je pokračovaním pred pár mesiacmi mnou recenzovaného , Naruto Shippuden Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst, sa tento osvedčený vzorec rozhodol takmer úplne ignorovať a na výslednom produkte je to poznať.
Prvým problémom NSUNSR, ktorý si všimnete, je takmer úplná kapitulácia autorov v snahe rozprávať nejaký zmysluplný príbeh. Na rozdiel od minulého dielu, ktorý obsahoval obrovský príbehový mód pozostávajúci v 95% z nudných cutscén, ktoré dávali význam asi len fanúšikom anime, tu hlavnú zložku hry tvorí tzv. World Tournament. Ako je už z názvu možno tušiť, premisa tohto nápadu spočíva v tom, že všetci ninjovia zo sveta sa zídu na jednom veľkom štadióne, kde si dajú do držky, aby zistili, ktorý z nich je ten najlepší.
Aby to nebolo až také jednoduché, rozhodli sa autori (asi po vzore Hunger Games) umiestniť daný štadión na ostrov, po ktorom sa medzi zápasmi môžete voľne (totálne koridorovo) pohybovať a verbovať/odomykať postavy, ktoré potom môžete v šampionáte nasadiť ako vašich spolubojovníkov. Tento nápad by teoreticky mohol fungovať, avšak v danom prevedení, kedy na naverbovanie novej postavy ju najskôr musíte nájsť niekde na ostrove, absolvovať papierom šuštiaci dialóg (ktorý pre istotu radšej nie je ani nadabovaný) a následne mu buď dať do držky alebo zodpovedať mu nejakú priblblú otázku. Tento systém do hry nič nepridáva, ba len umelo predlžuje hraciu dobu, čím v konečnom dôsledku hráča nezabáva, ale skôr vyslovene irituje.
Posledným klinčekom do rakvy tohto šampionátu sú samotné súboje. Tie totiž nepozostávajú zo súbojov 1v1, ale rovno hádžu do arény spolu s vami 3 postavy, ktoré sa v štýle „Dajme si všetci cez hubu“ mlátia naraz hlava-nehlava. Pokiaľ ste hrali niektorý z predošlých dielov a teraz si lámete hlavu ako autori vyriešili fungovanie súbojového systému tak, aby bolo všetko prehľadné aj s 3 nepriateľmi na obrazovke, môžete s tým pokojne prestať, pretože okrem pridania lock systému (s úplne otrasným ovládaním) nespravili v tomto smere vôbec nič. Ba práve naopak. Aby sa náhodou nestalo, že by Vás napadlo vysporiadať sa s protivníkmi postupne a pokúsiť sa tak sprehľadniť si to, čo sa deje na obrazovke, si pripravili autori ďalšiu chuťovku v podobe potreby zbierania orbov. Tie pri zásahu padajú z vašich nepriateľov, pričom na konci zápasu samozrejme vyhráva ten, kto má na konte najviac orbov. Celý súboj tak nie je prakticky o bojovaní, (pretože akékoľvek vaša snaha o vytvorenie komba je ihneď ukončená náhodným zásahom vašej postavy od niektorého z troch protivníkov) ale o neustálom mlátení tlačidla útoku a pomätenom behaní dokola, v snahe nakradnúť si všetky orby.
Autorom asi došlo, že tento mód hru nespasí a tak pridali do hry okrem neho aj príbeh Mecha Naruta (ktorý prekvapivo chce tiež vyhrať World Tournament) a tzv. Ninja eskapády, ktoré sú sériou krátkych príbehov o vzniku zločineckej ninja organizácie Akatsuki. Ďalej NSUNSR obsahuje po vzore svojho predchodcu už len Free Battle a Online Battle, v ktorých sa však rozrástol počet postáv z osemdesiatštyri na niečo cez sto. Problémom s týmto číslom je tak ako minule fakt, že postavy, rovnako ako súboje častokrát pôsobia nevybalansovane, a to aj napriek novinkám, ako protiútok a tzv. guard breakom. Podľa ohlasov niektorých hráčov tieto dve novinky súbojom skôr škodia. Spôsobujú totiž, že niektorým OP postavám dávajú len ďalšie výhody, takže v konečnom dôsledku sa dá reálne využiť zo zmienených 100 postáv v online súbojoch (pokiaľ chcete mať aj šancu na výhru) len zopár. Čo od minula taktiež pribudlo, je možnosť customizácie už odomknutých postáv, ktorá však okrem vizuálnej stránky nemá žiaden vplyv na gameplay.
Hra beží na rovnakom engine ako jej predchodca takže je prakticky na nerozoznanie od neho, čo minimálne u mňa spôsobovalo pocit dejavu a podozrenie, že aj tých pár lokácií, ktoré v hre sú, niekto bez hanby skopíroval. Túto domnienku potvrdzuje aj soundtrack, ktorý znie taktiež rovnako ako minule. V konečnom dôsledku to pre Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm Revolution vôbec nevyzerá ružovo. Kým minulý diel sa dal považovať aspoň za fan service pre fanúšikov anime, ten najnovší vyslovene nepoteší ani ich. Môže za to hlavne fakt, že celá hra pôsobí ako narýchlo vytvorený produkt v snahe zarobiť ľahko peniaze.
Informácie o hre
Žáner: bojová mlátička
Výrobca: CyberConnect2
Distribútor v GB: Namco Bandai
Distribútor v SR: CENEGA
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk