Assassin´s Creed: Rogue - Recenzia

Assassin´s Creed: Rogue - Recenzia

Ak sa o sériu Assassin´s Creed zaujímate, určite ste už o Rogue počuli. Mnohí z vás už určite mali tú možnosť zahrať si nový diel na herných konzolách. „Chvíľku" to trvalo, no nakoniec sme sa dočkali príchodu Rogue aj na PC. Asi nemá veľký význam vás naťahovať, zrejme po recenzii konzolovej verzie už tušíte, že ani na platforme PC nepôjde o nešťastný počin. Pokúsime sa vám na hru ponúknuť celkový pohľad aj v prípade, že už čo-to o nej viete.

Grafika a Technické spracovanie

Je jasné, že grafika hry bude na PC posudzovaná trochu iným, prísnejším pohľadom ako old gen konzolová verzia. Vizuálna stránka Rogue by sa dala zjednodušene nazvať praktickou. Čo tým myslíme? Ponúka v mnohých momentoch veľmi pekné scenérie a celkovo neurazí. Pri bližšom pohľade je však cítiť, že ide o port zo staršej generácie konzol, hlavne textúry a množstvo polygónov mierne trpia. No akýkoľvek kompromis v tomto smere je vykúpený vysokou stabilitou a až prekvapivo nízkou náročnosťou na hardvér. Môžeme konštatovať, že stabilita a grafická svižnosť sa rovná starším dielom AC série. Opäť je hra hrateľná na vysokých detailoch aj na priemernom PC. Na testovacom stroji s procesorom i3 a grafickou kartou NVIDIA GTX550Ti hra dosahovala pomerne stabilných 25FPS, čo ju robilo hrateľnou na najvyšších detailoch. Prepady framerate sa objavili asi dvakrát za celú hru, nestoja takmer za zmienku. Takže žiadny strach, ak nevlastníte nejaké „delo", nemusíte bežať po nové komponenty. Zahráte si zrejme lepšie, ako ste dúfali. Bod pre Ubisoft.

Prostredie a Príbeh

Ako ste sa už mohli dočítať v našej recenzii na konzolovú verziu hry, v Rogue vám bude naservírovaná akási kombinácia AC4 Black Flag a AC3. Z nepopulárneho tretieho dielu hra našťastie prebrala iba mierne premostenie s príbehom a občas prostredie plné ľadu a snehu. Po Black Flag naopak hra zdedila takmer všetko. Tvorcovia v tomto prípade dali na známe športové porekadlo „nemeň víťaznú zostavu" a s prižmúreným okom by sme mohli povedať, že Rogue je iba AC4 s novým príbehom. Príbehom, ktorý je oproti minulosti trochu menej paranoidný a bohatý na zvraty, no nám to nevadilo. Tentoraz však prichádza aj k jednej zásadnej zmene. Začnete ako assassin a skončíte ako templár. To dáva príbehu doteraz nevídaný rozmer a celú hru budete uvažovať nad tým, kto je vlastne dobrý, kto zlý a či pravda nie je tvorená iba uhlom pohľadu. Časť mimo Animusu je tentoraz len „do počtu". Je jasné, že keby bola úplne vypustená, nič by sa nestalo. Dokonca by to tak možno bolo lepšie, keďže ide len o zopár mierne otravných pasáží, kde jednoduchým spôsobom hackujete servery Absterga v koži bezmenného hlavného hrdinu. Ten je, mimochodom, neustále otravne urážaný svojimi nadriadenými, napriek tomu, že ho posielajú hore-dolu zachraňovať obsah ich serverov. Malý čierny bodík pre scenáristov.

Budeme predpokladať, že ste konzolovú verziu hry nehrali a poslušne ste čakali na príchod PC verzie. Zo samotného deja preto prezradíme iba pár základných vecí, aby sme vás neobrali o zážitky. Ako assassínsky učeň menom Shay Cormac sa vzbúrite proti bratstvu po tom, ako spochybníte dobré úmysly svojho vodcu Achilesa. Ten sa snaží nájsť silnú zbraň proti nepriateľom, no namiesto toho vašimi rukami nájde niečo celkom iné..., niečo veľmi nebezpečné a mesto Lisabon ľahne popolom. Celý svet je v ohrození a nikto v bratstve to nevidí. Tak vám nezostane nič iné, ako sa pridať na druhú stranu, stať sa tak v očiach vašich priateľov zradcom a v očiach sveta záchrancom.

Hrateľnosť

Čo hru robí takou atraktívnou, že si vyslúžila viac pozitívnej ako negatívnej odozvy, je rozhodne hrateľnosť. Vďaka svižnej grafike, pestrým misiám a vylepšeniu niektorých herných postupov budete hrou prechádzať ako nôž maslom, no nudiť sa rozhodne nebudete. Všetky postupy ako námorné bitky, ovládanie lode, pohyb mestom a možno aj súboje sa zrejme podrobili miernemu ovládaciemu „faceliftu" a ťahajú hrateľnosť jemne hore, dokonca aj v porovnaní s AC4, ktorý bol skutočne vydareným dielom.

Súbojový systém je rovnaký ako v Black Flag. Je pomerne jednoduchý, neurazí, no možno niektorých hardcore hráčov trochu naštve, že vás hra stále „drží za ručičku" a ťažšie predvediete nejaké špeciálne kombá ako kedysi, za čias AC2. Niečo podobné sa dá vyhlásiť aj o námornej časti hry. Málokedy sa vám stane, že by ste neuspeli s „Rambo" štýlom. Väčšinou všetkých a všetko vystrieľate s jedným prstom v nose. Za zmienku možno stojí, že pri plienení lodí vás už nebudú tak otravovať „neodklepnuteľné" repetitívne animácie, ako tomu bolo u AC4 a že samotné plienenie nie je potrebné k ukončeniu hlavného príbehu. Je možné hru hrať bez postranných činností, ako je otváranie debničiek, zbieranie artefaktov, vykrádanie skladov a pod. Hráči, ktorých to už, obrazne povedané, po stý raz nebaví, to určite ocenia. Malý bodík pre Ubisoft.

Bugy

Po nevydarenom AC Unity vás určite bude zaujímať, ako je na tom Rogue s bugmi a či bude internet opäť plný posmešných screenov obsahujúcich „obludy bez tváre" a rôzne iné „chuťovky". Hm... nie, nebude. Občas má hra síce mierny problém v podobe kolízií hlavnej postavy s prostredím a objektmi, plus pár ďalších drobností. Keby sme však tvrdili, že ide o niečo vážne, preháňali by sme. Takže áno, bugy sa občas vyskytnú, ale na pomery Ubisoftu sú vo veľmi prijateľnom množstve. Či je smutné alebo normálne, že sa v dnešnej dobe musíme uspokojovať takýmito tvrdeniami, namiesto toho, aby sme sa tešili z plne vyladených a otestovaných hier, to už necháme na vašom posúdení. Keď už hovoríme o smutných veciach. Radi by sme odkázali tvorcom, že motto hlavného hrdinu „I make my own luck" (Sám som strojcom svojho šťastia.) je síce filozoficky hlboké, avšak asi po tridsiatom zopakovaní, niekedy aj krátko po sebe, stráca na údernosti. Shay tak začína vyzerať ako arogantný narcis a stotožnenie s ním sa hráčovi sťažuje. Malý čierny bodík pre scenáristov. Navyše mladá verzia hrdinu má občas podivne nahnevaný výraz v tvári, akoby trpel nejakým vážnym hendikepom (viď obrázky). Malý čierny bodík pre dizajnérov.

Verdikt

Assassins Creed Rogue vo svojej PC verzii rozhodne nesklamal. Ak by sme sa tvárili, že Unity sa jednoducho nestalo a Rogue nie je v istom zmysle recykláciou predošlých dielov, dalo by sa povedať, že je hra dôstojným a úspešným nástupcom AC4 Black Flag. Fanúšikovia série ocenia možnosť venovať sa iba novému príbehu a noví hráči sú hrou dostatočne informovaní o všetkom potrebnom tak, aby sa do deja dostali. Možno je neznalosť predošlých hier miernym hendikepom, ale nie fatálnym. Hlavný ťahák, príbeh, je kvalitný a znalca AC histórie odmení množstvom odkazov na predošlé hry. Bonusom je prítomnosť niektorých starých známych postáv, no niektorým z nich možno budete musieť „zakrútiť krkom", tak sa na to duševne pripravte... Ak ste pripravení aj na to, že „Nič nie je pravda a všetko je dovolené", Black Flag sa vám páčil a Unity ste vymazali zo svojej genetickej pamäti, určite po AC Rogue siahnite, neoľutujete. Ak je Shay tým, kým sa zdá, možno ide o najvýznamnejšieho assassina všetkých čias...

Nenechajte si ujsť aj našu súťaž o 5 x PC Assassin´s Creed: Rogue!

Informácie o hre

Game Cover GameExpres.sk - predaj hier - hry pre PC a konzoly
Assassin´s Creed: Rogue
Platforma: PC
Žáner: akčná adventúra
Výrobca: Ubisoft
Distribútor v GB: Ubisoft
Distribútor v SR: Playman
Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Playman
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk

Naše hodnotenie

75%
 
"Po nepodarenom Unity príjemné prekvapenie, no celkovo nič nové"
Klady
  • čo bolo dobré, sa nezmenilo
  • prekvapivo kvalitný port z konzol
  • dobrý príbeh s možnosťou skúsiť templársku stranu
  • prepojenie s AC3 a AC4
  • rôznorodé prostredie, vrátane snehu
  • nízka HW náročnosť
Zápory
  • okrem príbehu prakticky nič nové oproti AC4
  • nie práve špičková grafika, cítiť kompromisy
korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk

Aktuálne súťaže

Súťaž o Sound BlasterX Katana
Súťaž o Synology DS418