Shadow Warrior - Recenzia

Starším hráčom určite nebude Shadow Warrior neznámy. Hra vyšla ešte v roku 1997 pod taktovkou 3D Realms a bola poháňaná vylepšeným Build enginom, známym z Duke Nukem 3D. A práve Duke Nukem zatienil Shadow Warrior, ktorý sa nikdy nedočkal takého úspechu, aký si zaslúžil. A ako to už v tejto modernej dobe remakov a pokračovaní býva, dočkal sa ho aj Shadow Warrior. A kto by bol povedal, že pôjde o ešte lepší titul než originál?

 

Béčkový scenár plný humoru

Spočiatku sme očakávali, že príbeh bude len pozadie pre masakrovanie nepriateľov, no to bol riadny omyl . Aj keď nejde o nič svetoborné, akýkoľvek béčkový film by ste s podobným scenárom určite natočili. Zo začiatku vás, hlavného hrdinu s IQ hojdacieho koníka a originálnym menom Lo Wang, pošle váš zamestnávateľ vyzdvihnúť katanu, o ktorú má záujem. Všetko sa však, pochopiteľne, skomplikuje a zistíte, že váš šéf Zilla má zálusk na niečo, čo mu do rúk určite nepatrí. Meč z ríše démonov so sebou na Zem prinesie aj všetkých jej obyvateľov a Lo Wang má čo robiť, aby ich zastavil. Pomáhať mu pri tom bude aj zavrhnutý démon Hoji, s ktorým sa Lo Wang neustále podpichuje a vytvára skvelú atmosféru ako pre hráča, tak aj pre samotné rozuzlenie príbehu.

Výsadou pôvodného Shadow Warriora bolo množstvo humoru. Ten sa vracia v plnej sile a veľakrát sa pristihnete, že sa pri monitore naozaj smejete. A nejde len o hlášky Lo Wanga či Hojiho. Napríklad v koláčikoch šťastia nájdete množstvo vtipných a trefných odkazov. Niektoré len reagujú na momentálne udalosti v hre, ako „you will be attacked by demons“ a iné zas parodujú staršie FPS-ky. Dokonca aj súložiace zajace sa vrátili a vidieť ich môžete rozstrúsených kade- tade po záhradách. Pamätníkov potešia aj skryté miestnosti, ktoré sú často plné textúr zo starého Shadow Warriora, či automatov, na ktorých bežia známe hry vydané spoločnosťou Devolver Digital. Už len prítomnosť „secrets“ v hre oživuje spomienky na staršie tituly a vyvoláva nostalgické pocity.

Vylepšujem, vylepšuješ, vylepšujeme

Katana je vaším hlavným partnerom vo vyprevádzaní démonov tam, kam patria. Po odomknutí ďalších schopností sa vám navyše sprístupnia špeciálne útoky, ktorými si hravo poradíte so základnými nepriateľmi na jednu-dve rany. Občas však budete potrebovať poriadnu palebnú silu a dostanete do rúk niekoľko klasických zbraní spolu s pár šialenosťami. Kedy naposledy ste hrali FPS-ku, v ktorej ste nemali obmedzený počet zbraní, ktoré môžete pri sebe niesť (pred pár rokmi sme to mohli zažiť v hre RAGE) ? Shadow Warrior vám umožní používať ich všetky a kedy len chcete. Od revolveru a samopalu cez brokovnicu či raketomet, až po odtrhnutú hlavy jedného z démonov, ktorá vystreľuje spaľujúci lúč. Zmysel pre bizarnosť sa nezaprie ani pri dizajne samotných zbraní.

Zbrane je možné si vylepšovať podľa vašej chuti. Avšak musíte mať na to dostatok financií, ktoré nachádzate roztrúsene po leveloch. Okrem zbraní však Lo Wang disponuje aj magickými schopnosťami, ako napríklad tlaková vlna či liečenie. Tie odomykáte a vylepšujete za nájdené Ki kryštály v jednotlivých leveloch. Treticu uzatvárajú pasívne schopnosti alebo vylepšenia zvyšujúce maximálny život, odolnosť alebo šancu nachádzať peniaze. Na ich použitie potrebujete karmu, ktorú získavate za dokončené súboje, podľa toho, ako ste si v boji viedli, teda čím lepšie, tým viac karmy. V podstate je to jednoduchá náhrada xp bodov z iných hier. Navyše na tajných miestach občas môžete nájsť oltár, ktorý vám rovnako nejakú karmu pridá.

Snáď jedinou výčitkou voči samotnej hernej náplni je nízky počet typov nepriateľov a s tým spojený stereotyp. Až na bossov sa do polky hry stretnete len so štyrmi typmi démonov, pričom dva z nich budete stretávať v podstate neustále. Keď už v neskorších fázach začne byť ich diverzita oveľa viditeľnejšia a aj útočiace hordy budú poskladané zo všetkých typov, hra razom skončí. Možno by stačilo len jednoduché zmenenie textúr na základných démonoch, podobne ako to robil Painkiller, a dojem by bol úplne iný.

Nálepka 18+ pri hre naozaj platí a krv potečie na litre. Rozsekané telá, oddelené končatiny a kusy vnútorností po miestnostiach sú bežným úkazom po ukončenom boji. Dokonca aj Lo Wang občas sám poznamená, že to je riadny humus. Oproti starším hrám, kde boli postavy zložené z pár pixlov, je brutalita v modernom kabáte o niečom úplne inom a slabé žalúdky by sa jej mali radšej vyhnúť.

Audiovizuálne orgie

Už na prvý pohľad zo screenshotov a faktu, že Shadow Warrior sa neobjaví na terajšej generácii konzol, je jasné, že grafické spracovanie bude vynikajúce a v nastaveniach nájdete plno možností, ako si hru prispôsobiť svojmu hardvéru. S tým sú však spojené aj poriadne nároky a pokiaľ si chcete Shadow Warrior užiť na najvyšších možných detailoch, budete potrebovať poriadnu mašinu. Hlavne zapnuté odrazy (mirrors) spôsobujú masívne framedropy a z grafického čipu žmýkajú maximum. Vysoké rozlíšenie textúr a vynikajúce svetelné efekty sú samozrejmosťou. Hudbu hodnotíme tiež pozitívne . Klasické japonské motívy sa miešajú z drsnými rockovými riffmi, ktorých sa dočkáte pri najväčších súbojoch.

Oldschool ako sa patrí

Shadow Warrior je tým, čím mal byť Duke Nukem Forever. Oldschool brutálnou a humornou akciou, ktorá sa nehanbí robiť si srandu sama zo seba, no pritom si zachovať úroveň a moc vtiahnuť hráča do seba na celú hernú dobu. Tá, pokiaľ sa snažíte nájsť čo najviac skrytých miestností, vám na prvé zahratie zaberie približne dvanásť hodín. A to je na dnešnú dobu naozaj chválitebné. Navyše po dohraní sa vám odomkne aj niečo ako mód new game+, v ktorom hráte hru opäť od začiatku, ale so všetkými schopnosťami a zbraňami, ktoré ste získali. Shadow Warrior môžeme jednoznačne odporučiť akémukoľvek fanúšikovi FPS a hlavne tí, čo si pamätajú zlatú éru strieľačiek, by ju nemali obísť. Za svoju cenu sa naozaj oplatí.

Informácie o hre

Game Cover
Shadow Warrior
Platforma: PC
Žáner: FPS
Výrobca: Flying Wild Hog
Distribútor v SR: Hypermax
Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Hypermax
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk

Naše hodnotenie

82%
 

Lo Wang je späť

  Klady
  • dĺžka a znovuhrateľnosť
  • audiovizuálne spracovanie
  • katana a počet zbraní
  • humor
  Zápory
  • počet typov nepriateľov
  • občasné slabšie pasáže
korekcia: Zdenka Schwarzová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk