Painkiller – Hell & Damnation - Recenzia

Štúdiá Nordic Games a The Farm 51spravili remake ich hry Painkiller roku 2004.

Hlavnou postavou opäť ostáva Daniel Garner, ktorý spolu so svojou ženou zahynul pri autonehode, no nedokázal nájsť pokoj, a tak ostal uväznený medzi nebom a peklom. S lákavou ponukou prichádza Smrť. Ak pre ňu nazbiera 7000 duší, tak sa znovu stretne so svojou láskou. Daniel sa s odhodlaním vydáva na dobre známu a krvavú cestu, aby sa mohol opäť stretnúť so svojou milovanou.

Po prvom zapnutí hry a nastavení detailov na maximum sme sa s Danielovou postavou ocitli na starom známom cintoríne. Už od prvých pohybov je vidieť, že si vývojári dali na grafickej stránke záležať. Hra je pomerne slušne optimalizovaná, čo poteší predovšetkým majiteľov starších PC zostáv. K splneniu cieľa 7000 duší máme opäť k dispozícii pestrý zbraňový arzenál, v ktorom nechýba brokovnica, guľomet, plameňomet a iné „všeličomety“. Novinkou, ktorú nám podarovala sama Smrť, je Soulcatcher, ktorý primárnym útokom strieľa ozubené kolesá. Tie ľahko položia viac nepriateľov naraz, slušne sa pohrajú s ich končatinami. Sekundárnym útokom môžete nepriateľov ochromiť, prípadne zbierať „vypadnuté“ duše z určitej diaľky. Tento štýl zbierania duší využijete hlavne v tých miestach hry, kde sa na vás rozbehnú desiatky nepriateľov, behanie ku každej dušičke by vás totiž mohlo pripraviť o ich počet. V hre nenájdete žiadne lekárničky, prípadne iné doplňovacie mechanizmy zdravia (okrem dušičiek a checkpointov). Po zozbieraní určitého počtu týchto orbov sa premeníte na démona, ktorý bez akýchkoľvek problémov roztrhá na kúsky všetko, čo sa v jeho okolí pohne.

Určite sa nájdu ľudia, ktorí si pozrú nejaký trailer, prípadne gameplay video a povedia si, že takáto nudná a jednotvárna strieľačka ich baviť nebude. Dovoľte nám, aby sme vás vyviedli z omylu. Vývojári hry to spravili veľmi lišiacky s rozdielmi náročností. Najjednoduchšia obťažnosť je pre „casual hráčov“, ktorí si vyslovene prehopsajú celou hrou bez jediného úmrtia. Druhá najľahšia úroveň je už o poznanie (cháp ako P-O-Z-N-A-N-I-E) ťažšia. Pri hraní na tejto náročnosti sa nám podarilo dvakrát vyliať kávu, pretože na prežitie bolo nutné doslova zametať myšou po stole. K ďalším dvom náročnostiam sme sa nedostali, pretože sme recenziu na túto hru chceli dokončiť ešte v tomto kalendárnom roku. Takže ak má niekto rád výzvy a neodradí ho neúspech, rozhodne odporúčame vyskúšať náročnejšie obťažnosti. Ďalším dôležitým faktorom je rýchlosť pohybu vašej postavy a dostatok miesta na beh či úskoky pred zásahmi nepriateľov. „Bunny-hoperi“ budú mať pri hraní určite obrovskú výhodu, pretože pri „bunny-hope“ sa vám rapídne zvýši rýchlosť vašej postavy a tak isto sú efektívnejšie aj úskoky do strán.

Úplnou lahôdkou tejto hry sú súboje s epickými bossmi, ktoré sú zväčša na konci každého aktu. Nenechajte sa však zmiasť predstavou, že si budete poskakovať po aréne a raz za čas vystrelíte na bossa, až pokiaľ ho takýmto spôsobom nezabijete. Nie! Máte totiž obmedzené zásoby munície a tak isto aj života. Ak by sa vám to aj tak zdalo ako malá motivácia, do hry boli zahrnuté achievementy s časovými limitmi na zabitie takýchto bossov, ktoré vám odomykajú tarotové karty, ktoré môžete v hre využívať ako špeciálne schopnosti.

V hre je možnosť multiplayeru, ako LAN tak aj po internete. Bohužiaľ, kvôli nedostatku hráčov sa nám tento mód nepodarilo otestovať.

Zhrnieme si to. Graficky je hra na veľmi dobrej úrovni, dokáže konkurovať aj najnovším FPS akciám od iných vydavateľov. Adrenalín pri súbojoch dopĺňa kvalitná rocková hudba, ktorá navodzuje tú správnu atmosféru a zároveň nám ukončenie hudby oznamuje, že sme úspešne „vyčistili“ danú lokalitu od nepriateľov, ktorých je, mimochodom, v hre viac ako 30 druhov. Vaše masochistické „ja“ si pri kombinovaní útokov a zbraní môže prísť na svoje. Do popredia určite dáme aj samotný koniec hry, ktorý v nás zanechal pocit, že sa môžeme tešiť na ďalšie pokračovanie.

Trošku nás v hre zamrzeli bugy v podobe zaseknutých monštier v textúrach. Priznávame, že občas to prišlo naozaj vhod. Slabá návštevnosť multiplayer módu je tak isto veľkou škodou. Veríme, že pri hraní s ostatnými hráčmi by sa dala zažiť nejedna zábavná situácia. Posledným a asi najväčším nedostatkom je dĺžka hry. Za 4,5 hodiny hracieho času sme hru dohrali dokonca. Pri odomknutí všetkých achievementov a bonusov sa odohraný čas môže o nejakú hodinu predĺžiť.

Ak je niekto fanúšikom Painkillera, prípadne akčných FPS, tak táto hra stojí za vyskúšanie. Keď sa vývojári odhodlajú k pokračovaniu, tak bude minimálne v kvalite tohto dielu.

množstvo nepriateľov
grafické prevedenie
kombinácie útokov zbraní
rozdiely v herných obťažnostiach

krátka hracia doba
  nedostatok hráčov pri multiplayer móde
70%
ŽÁNER FPS
Minimálne systémové požiadavky
OS: Windows XP/ Vista/ Windows 7
CPU:Intel Core 2 Duo @ 2Ghz / AMD Athlon 64 X2
RAM: 2GB
GPU: Nvidia GeForce 8600/ ATI Radeon 2600XT
HDD: 5 GB
VÝROBCA The Farm 51 / Nordic Games
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU
Hypermax
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ

Korekcia: Lenka Macsaliová

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk