Temnota pohltila vo vesmíre všetko! Všetko okrem jednej hviezdy a pár planét okolo nej. Pred zničením ju, ako aj zvyšok vesmíru, chráni banda robotov, geneticky upravených drevorubačov, šialených tučniakov a iných podivných indivíduí. Vyzerá to na poriadne uletený boj o všetko.
MOBA hier a celkovo online hier je ako húb po daždi. Každú chvíľu na hráčov vyskočí nová, ktorá si chce získať tisícky fanúšikov. Tomuto trendu sadli na lep aj vývojári zo štúdia Gearbox Software, ktorí majú na svojom konte také tituly ako Half Life, Duke Nukem a Borderlands hry. A práve inšpiráciu sériou Borderlands je cítiť v tejto hre najviac.
V Battleborne je žáner MOBA podaný svojským spôsobom okrem klasických online súbojov medzi hráčmi v hre nájdeme aj rozpracovaný príbehový mód. V rámci otvorenej bety, ktorá prebiehala od 8. do 18. apríla, boli sprístupnené dve príbehové misie, dve PVP mapy a ranked mód. A vďaka ponúknutému obsahu sa môžeme pozrieť na to, čo hra prinesie.
Inšpirácia inými hrami od štúdia je zjavná už od zapnutia Battleborne. Celkové grafické spracovanie je veľmi podobné farebnému komiksovému štýlu Borderlands. Explózie a kúzla sú sprevádzané mnohými kreslenými efektmi. Taktiež tu nájdeme humor, ktorý poznáme z Borderlands. Dianie v príbehových misiách komentuje šialený doktor a zloduchovia, ktorí si popri ničení vesmíru nájdu čas na komické vtipy. Popri tom nechýbajú vtipné hlášky od samotných postáv, za ktoré hráč hrá. Celkovo tejto hre chýba iba pár známych tvárí, no bez obáv by sa mohla volať Borderlands Online. Vývojári sa však rozhodli inak, a tak nám priniesli nový vesmírny svet plný zaujímavých postáv. Dohromady si hráči môžu vybrať z dvadsiatich piatich charakterov. V rámci bety boli dostupné všetky, ale odomknutých je na začiatku iba sedem. A keď si vyberiete, potom to vypukne!
Battleborn ponúka dva herné režimy – príbehový a súťažný. V rámci príbehového režimu hra ani nepôsobí ako MOBA, ale skôr ako klasické FPS s RPG prvkami. Každá herná postava má k dispozícii vlastnú sadu zbraní a schopností, ktoré sa počas hry rozvíjajú. Vývojári sa naozaj posnažili priniesť rozmanitosť, a tak si môžeme zahrať za upíra so svietiacimi krvavými mečmi, tučniaka, ktorý ovláda vražedného robota, šialenú dievčinu so šiestimi rukami a mnohé iné.
RPG stránka hry je postavená na rozsiahlom systéme postupu, ktorý tvoria hlavne Helix a Commander úrovne a Character Rank. Počas hrania sa postavám zvyšuje Helix úroveň a za každý postup si môžete vybrať jeden z dvoch talentov, ktorý ovplyvní fungovanie schopností. Môže ísť napríklad o zvýšenie poškodenia, pridanie efektu, zvýšenie rýchlosti a podobne. Command úroveň získava hráč globálne na svoj účet za všetky aktivity, ktoré v hre robí. Odomyká si za neho nových hrdinov, možnosti nosenia vybavenia, tituly a iné menšie vylepšenia. Výbava ďalej ovplyvňuje vlastnosti postavy a dáva tak možnosť prispôsobiť ju svojmu obľúbenému štýlu hrania. Character Rank sa viaže na konkrétnu postavu dostávate za ne skiny a rôzne odmeny pre daného hrdinu. Systém je komplexný a má potenciál zaujať hráčov na dlhú dobu. No na prvý pohľad jeho prepracovanosť pôsobí chaoticky a nováčikom môže trvať dlhšiu dobu, kým si na veľké množstvo týchto prvkov zvyknú.
Počas bety boli dostupné dve príbehové misie. V Algorithm sa prebíjate hromadou robotov a snažíte sa získať prístup k umelej inteligencii Magnus. Vo Void’s Edge je čas postaviť sa temnote s plným nasadením. Je totiž potrebné zavrieť portál, ktorý sa otvoril nad ľadovou planétou, a pokiaľ sa to nepodarí, všetkých čaká koniec. Obe misie je možné hrať sólo, s kamarátmi alebo online. Po pár minútach je však zjavné, že hra bola navrhnutá pre viac hráčov. Pri sólo hraní mapy pôsobia príliš prázdno, pomaly a miestami až nudne. Výhodou je, že si môžete sami určovať svoje tempo. Postup mapou sa taktiež líši podľa zvolenej postavy – niektoré majú dvojskok a dokážu sa dostať na inak neprístupné miesta, iné sú oveľa rýchlejšie alebo dokážu zlikvidovať nepriateľov z veľkej diaľky.
V režime pre viacerých hráčov je zážitok úplne iný, všade všetko vybuchuje, postup je rýchlejší a jednotlivé postavy sa v štýle boja dopĺňajú. Celá akcia má arkádový podtón vďaka boostom ako zvýšenie rýchlosti, zlepšenie štítov, poškodenia a podobne, ktoré možno nájsť v truhliciach alebo pod telami mŕtvych nepriateľov. Na obrazovke sa neustále objavujú výzvy. Hráči za ich splnenie získavajú body a následne aj extra životy, vďaka ktorým sa môžu po smrti oživiť. Nevýhodou pri online hraní je nutnosť spolupráce. Občas je nutné zaujať určité pozície, čím sa spustí mechanizmus, ktorý umožní postup ďalej. Neraz sa mi stalo, že sme na piateho hráča čakali aj vyše päť minút, zatiaľ čo on pobehoval okolo nás a nereagoval ani na textové správy, ani na hlasovú komunikáciu. Ďalším nedostatkom je, že UI nie je veľmi minimalistické a občas je, hlavne pre nováčikov, ťažké vidieť, aká je momentálne jeho úloha. To môže odradiť hráčov, ktorí hľadajú rýchle a jednoduché odreagovanie sa.
Zábavným MOBA prvkom, ktorý sa dostal aj do príbehového režimu, je herná mena – kryštály. Za ne je možné najať si pomocných robotov, postaviť budovy na obranu alebo posilňovať NPC, ktoré počas misií eskortujete. Odmenou za to všetko je nahliadnutie do príbehu o konci vesmíru. Tu však príbeh nekončí! Každá postava má v profile osobitnú záložku Lore, v ktorej je popísaný jej príbeh. Jeho jednotlivé časti si ale treba odomknúť za splnenie rôznych zložitých úloh.
Súťažný režim ponúkal počas bety dva herné módy – Incursion a Meltdown. Oba sú inšpirované MOBA žánrom, i keď ponúkajú mierne odlišný spôsob hrania. Mód Incursion sa na iné MOBA hry podobá najviac. Úlohou je prebiť sa cez nepriateľskú obranu a zničiť veľkého robota. Pri tom tímom pomáhajú malí pomocníci a budovy, ktoré môžu hráči za kryštály postaviť. Ide o veže, ktoré strieľajú rakety, lasery zrýchľujú pohyb alebo liečia. Poznať rozloženie mapy sa oplatí, nakoľko je na každej skrytých niekoľko veľkých kryštálov a občas sa na nej objaví skupina neutrálnych bojovníkov, ktorých je možné získať na svoju stranu. Mód Meltdown je založený na podobnom systéme. Opäť sú tu prítomní pomocníci, rôzne podporné budovy, kryštály. Úlohou je dostať svojich poskokov do nepriateľskej pece, kde sa obetujú bohom, a zároveň prekaziť nepriateľským posluhovačom, aby urobili to isté. Tím, ktorý prvý obetuje určený počet poskokov, vyhráva.
Oba tieto módy spolu s vyššie spomenutými hernými mechanikami pôsobili zábavne. Hry sú aj vcelku rýchle, jedna trvá okolo sto minút. Ak sú tímy vyrovnané, herná dĺžka sa pokojne môže natiahnuť a víťaz je určený až po vypršaní časového limitu. Počas online hrania je celkom nepríjemné, keď sa spoluhráč odpojí, a to či už schválne alebo kvôli zlému internetovému pripojeniu. Hra totiž pokračuje bez toho, aby za jeho postavu prebrala kontrolu AI. Čiže miesto 5v5 sa hra mení na 4v5. Tím s menej hráčmi má dočasnú výhodu v podobe viac bodov skúseností a následne rýchlejšieho získavania úrovní. Trvá to však iba dočasne, nakoľko je v hre maximálny level a ani to nemusí stále znamenať výhodu, keďže päť hráčov dokáže pokryť viac miest na mape než štyria.
Hra Batlleborn je určená predovšetkým pre tých hráčov, ktorí majú chuť na komplexnú onlineakciu s istou dávkou humoru. Zaujímavým spôsobom kombinuje prvky FPS, RPG a MOBAhier. Ak ste navyše fanúšikmi Borderlands, šanca, že sa na hru namotáte, sa rapídne zvyšuje.Vývojári sa neflákali a do hry vložili veľa príbehu a veľké množstvo mechaník, ktoré môžuhráči využiť na upravenie hrateľnosti podľa vlastných chutí. Ich prepracovaná implementáciamôže odradiť hráčov, ktorí preferujú rýchle a jednoduché hranie. Kto vie, možno chaos, ktorýmusia hráči prekonať, tematicky sedí s chaosom, ktorý nastane, keď väčšinu vesmíru pohltítemnota!