Kyberpunková hra našich životov?
Čriepky informácií o najrôznejších hrách vychádzajú na povrch a to nás samozrejme zaujíma. PC Gamer priniesol svoj pohľad na predstavené demo Cyberpunk 2077 za zatvorenými dverami.
Jednou z najdôležitejších informácií je, že Cyberpunk 2077 bude FPS. A RPG. Teda, spojenie FPS a RPG. Na herný svet sa v drvivej väčšine času budeme pozerať očami našej postavy a do pohľadu z tretej osoby sa kamera dostane v určitých situáciách, ako keď napríklad nasadáte do auta. Bude to niečo ako Deus Ex od Eidos Montreal, ktorý je síce first person, ale pri využívaní rebríka alebo coveru sa hra oddiali do TPS pohľadu.
Na začiatku si budeme môcť vybrať, či budeme hrať ako žena alebo muž. Hra teda nebude mať dopredu fixnutého hlavného hrdinu, ale o to, akým hrdinom nakoniec naša postava bude, sa postaráme my samotní. Nebudú tu ale žiadne voliteľné classy a im prislúchajúce schopnosti, všetko sa odrazí na spôsobe rozvoja našej postavy v zmysle štatistík, schopností a augmentácií bez nutnosti zaradenia do nejakej špecifickej classy. V predvedenom videu bol hráč cybernindžom, ktorý dokázal behať po stenách, robiť dvojité skoky a instatné killy so špeciálnymi čepeľmi známych z prvého CGI videa.
Systém vytvárania postáv umožní detailné nastavenia rôznych súčastí, vrátane histórie danej postavy a osudových cestičiek, ktoré ste si počas svojho života vybrali. To bude mať dopad na to, ako nás budú ľudia navôkol nás brať a ako bude príbeh hry rozpovedaný. Všetko bude kustomizovateľné, od účesov, cez tetovania a makeup až po oblečenie. Nebudú chýbať tradičné staty ako sila, inteligencia, no nájdu sa aj menej bežné ako reflexy a tech a úplne zvláštne ako cool. Posledný menovaný sa objavil aj pôvodnom Cyberpunk 2020 a determinuje koľko stresu, tlaku a psychickej bolesti dokáže postava zniesť. No neznie to skvelo?
Cyberpunk 2077, to bude aj strieľačka vo vozidlách. PC Gamer uvádza, že počas dema sa hráč staral o streľbu, zatiaľ čo jeho herný partner ovládal vozidlo. Budú môcť byť ovládané vo first-person pohľade alebo v pohľade s kamerou zavesenou za vozidlom. Vozidlá rôzneho druhu budú veľmi dôležitou súčasťou hrateľnosti, nakoľko Night City, mesto, kde sa hra odohráva, bude skutočne masívne obsahujúc žiadne loadingy a šesť veľkých štvrtí, a chodiť len na pešo, by bolo trocha unavujúce. Vstúpiť budeme môcť do stovky budov a tisícky izieb.
Hra sa nemá báť byť dospelá, ba čo viac, bude si tú dospelosť užívať. Nebude sa báť nahoty, extrémneho násilia a vtipov rôzneho druhu, vrátane vtipov o masturbácii. K tomu má dopomôcť aj nový prístup k rozhovorom a cutscénam, ktoré by nemali vytrhávať z hrania. Každá scéna by sa mala odohrávať v reálnom čase a teda budeme sa aj počas rozhovorov môcť pohybovať, vzdialiť sa od postavy, a keď sa následne vrátime, rozhovor by mal pokračovať. Ak sa budete chcieť rozhodnúť postavu počas konverzácie zastreliť, jednoducho vytiahnete zbraň a zastrelíte ju. Obvykle by pri odpovediach nemali byť viac ako 4 možné odpovede, čiže ukecanosť takého Planescape: Torment zase nečakajte.
Augmentácie budú mať zásadný vplyv na hrateľnosť a štýl, akým budeme hrať. PC Gamer spomína implantát Kiroshi Optical Implantat, ktorý im umožnil prilbližovať pohľad na objekty, analyzovať prostredie, zistiť level nepriateľov a rôzne informácie o nich. Implantát Subdermal Grip zase zvýši účinnosť strelných zbraní. Jedna z veľmi originálnych súčastí pôvodnej deskovej hry a to vyvolanie mentálnej poruchy u postavy následkom častého používania týchto augmentácii v hre pravdepodobne chýba. Predstavte si niečo ako výšku hladiny toxínov u Geralta vypitím veľkého množstva elixírov. Veľká škoda, no možno to len v deme nebolo ukázané.
Autor článku spomína rôzne schopnosti vďaka implantátom umožňujúcim strieľať náboje za úkryty, využívať bullet time, či dvojitý skok. Budeme môcť dokonca ovládať na diaľku robotov a využívať ich v boji či už na útok alebo obranu. Predstavený svet bol podľa neho plný frakcií a rôznorodých kultúr. Budeme sa môcť pridať ku každej z nich? Nebude samozrejme chýbať hackovanie. Všade budeme môcť nájsť terminály a pripájať sa do miestnej siete, vyhľadávať informácie, prechádzať za firewally a podobne. Bude to ako keby svet vo svete.
Nevieme sa dočkať ďalších informácií.