Dá sa povedať, že prístup Valve ku kvalitatívnej kontrole na Steame má od ideálu ďaleko. Zatiaľ čo z počiatku fungovania služby pustili na Steam málo čo, teraz tam púšťajú všetko.
Výsledkom toho je, že služba síce láme rekordy čo sa počtu vydaných hier ročne týka, no veľké množstvo z nich by som nehral ani zdarma, nie to už za peniaze. Za to Valve čelí veľkej kritike zo všetkých strán.
V najnovšom vyhlásení Steam potvrdzuje, že po novom dovolí vydanie každej hry, ktorá neporušuje zákon, alebo sa nejedná o trolling. Podľa ich vyhlásení mali problém s tým, aby určili, čo patrí na Steam Store a čo nie. To sa týka napríklad obsahu pre dospelých, alebo prehnaného násilia, alebo určitých tém. Táto úloha sa stala ešte ťažšou, keď si uvedomili, že každý kút sveta má pre tieto parametre iné pravidlá.
Valve taktiež prezradilo, že bude tlačiť na vývojárov aby lepšie prezentovali problematický obsah počas procesu publikovania hier. „Krutá realita tohto sveta je to, že neexistuje možnosť ako k tejto problematike môžeme pristúpiť bez toho, aby sme niekoho naštvali,“ povedal zástupca Valve Erik Johnson.
„Valve nie je malá firma, nie sme homogénna skupina. Debaty, ktoré sa vedú online sa dejú aj vo vnútri firmy. Niekedy sa neviem zhodnúť na tom, čo by malo a čo nemalo byť na Steam Store. Celé toto spôsobuje zmätok medzi zákazníkmi, vývojármi a našimi zamestnancami.“
„Po novom nebude Valve vyberať obsah, ktorí si hráči môžu alebo nemôžu kúpiť. Taktiež nebude vyberať, aký obsah vývojári môžu, alebo nemôžu pridať na Steam. Tá voľba by mala byť na hráčoch a vývojároch. Naša rola by mala byť dať vám nástroje k tomu, aby ste tieto rozhodnutia robili sami.“ Okrem toho, Valve po novom umožní hráčom zmeniť odporúčacie algoritmy, aby si užívatelia vedeli skryť vrámci obchodu veci, ktoré ich nezaujímajú.
Osobne si myslím, že Valve si ako Pilát umýva ruky. Na Steame je momentálne taký bordel, že Indie vývojári nemajú záujem tam ísť, lebo ich kvalitná hra zmizne z prednej strany pár hodín po vydaní, lebo nejaký ziskuchtivý vývojár sa rozhodol pridať do obchodu 25 „assetflip“ hier, ktoré nestoja ani za stiahnutie.
Teoreticky chápem, že sú v zložitej pozícii, no zároveň si myslím, že firma s 30% podielom z každej jednej predanej hry a z obrovskými zárobkami si môže dovoliť zamestnať ľudí, ktorí dajú hráčom aspoň základné ubezpečenie o kvalite obsahu. Lebo jedna vec je nebyť policajt, no druhá vec je umožniť na Steam priestor hrám, ktoré ani poriadne nefungujú.