Gwent sa od spustenia open beta testovania dočkal mnohých zmien. Niektoré sa hráčom páčili, iné zas odradili aj tých najväčších zástancov kartovky. Homecoming by ale malo priniesť do hry veľké zmeny.
Jedným z najväčších problémov, ktoré má Gwent v poslednej dobe, je strata toho, čo robilo túto kartovú hru výnimočnou. K tomu sa priznali aj vývojári, keď potvrdili, že najnovšie aktualizácie boli robené narýchlo, len aby sa stihli termíny. Popri tom, ako každodenne pracovali na novinkách a hernom obsahu tak stratili nadhľad a z kartovej hry o Zaklínačovi sa vytratila pravá podstata tohto temného fantasy sveta. To vidieť aj na samotných kartách. Popis a názvy väčšiny boli zjednodušené. Tam kde boli kedysi riadky tématického textu, ktorý hráča vtiahol do atmosféry špinavého sveta plného príšer a intríg sú teraz jednoduché slová, ktoré hráča nijako nezaujmú. Ďalším problémom je ale obsah hry samotnej. Už minulý rok sme sa mali dočkať príbehového Gwent režimu pre jedného hráča pod názvom Thronebreaker. Jeho vydanie bolo ale odložené a stále je v nedohľadne.
Práve preto sa vývojári rozhodli prísť so šesť-mesačným plánom, kde sa plne sústredia na vývoj hry, jej zdokonalenie a opravu problémov. Až potom budú pracovať na jej budúcnosti. Počas tejto fázy, ktorá sa nazýva Homecoming, sa hra dočká iba dvoch aktualizácií. Prvá bude vydaná tento mesiac a do hry prinesie prémiové karty a unikátne hracie plochy. V máji sa dočkáme druhej aktualizácie, ktoré sa sústredí na upravenie síl jednotlivých kariet a ich vyrovnanosť a taktiež prerobí mechaniku Create.
Po týchto aktualizáciách bude tím vývojárov plne pracovať na Homecoming, ktorého výsledkom bude ukončenie open beta testovania a plnohodnotné vydanie Gwent a príbehovej kampane Thronebreaker.
Homecoming bude mať 8 základných bodov, na ktoré sa budú všetci počas vývoja sústreďovať:
- Gwent sa premení na bojisko
- hracia plocha prejde zmenami, medzi ktorými je možnosť zrušenia jedneho z radov
- mechanika mince taktiež prejde zmenami aby výsledok hodu nemal taký veľký vplyv na hru ako teraz
- postup hráča hrou, teda progression systém, bude zmenený
- hra by sa mala viac sústrediť na šikovnosť hráčov než na náhodu
- do Gwentu sa vráti temná atmosféra a vizuál sveta Zaklínača
- pri vývoji budú myslieť autori na to, aby zaujali svoju cieľovú skupinu hráčov
- dokončenie kampane Thronebreaker