Electronic Arts a Dice reagujú na vlnu kritiky, ktorá označuje ich ešte nevydaný titul Star Wars za hru „pay-to-win“ alebo tiež „zaplať-a-vyhráš“.
Po otvorenom beta testovaní (ktoré sa konalo od 6. do 11. októbra) sa na štúdio zdvihla vlna kritiky ohľadom systému odmeňovania a s tým spojených nákupov tzv. loot boxov, čiže „bední s výbavou“. Hráči titul tvrdo kritizovali za mikrotransakcie, ktoré podľa nich výrazne zvýhodňovali ľudí, ktorí boli ochotní do hry investovať aj peniaze navyše a zakúpiť si krabičky s materiálom na zlepšenie svojej postavy.
Hra mala jednoznačné problémy s vyváženosťou tohto systému a preto komunita tlačila na štúdio, aby vydala jednoznačné vyhlásenie, ako to bude celé presne fungovať.
Práve teraz na oficiálnej stránke hry vývojári zverejnili, ako bude nákup bední a vylepšenia postavy či vášho stroja fungovať. Tu je zoznam hlavných zmien:
- Takzvané Epic Star Cards – najvyšie možné získateľné Star karty, ktoré ste mohli získať už pri štarte, boli z bední odstránené. Aby boli všetkým umožnené rovné podmienky, tieto karty môžete získať jedine s pomocou craftingu, čiže „vytváraní“ konkrétnych vecí, s výnimkou Špeciálnych Epických kariet, ktoré budú dostupné len pri predobjednávkach, Deluxe edíciách a starter-packoch.
- Aby ste mohli použiť dané karty, musíte dosiahnuť určitý level. Nemôžete jednoducho hneď na začiatku nakúpiť bedne, vyskladať si zbrane či iné vylepšenia, vytvoriť si Super kartu a okamžite nabehnúť do boja. Bude možné si vytvoriť len karty, na ktorých level ste sa už vypracovali.
- Zbrane budú odomknuté vašim postupom. Niektoré budú síce dostupné v krabičkách, zvyšné si ale môžete odomknúť jedine hraním. Chcete získať novú zbraň pre triedu „Heavy“? Musíte za túto postavu hrať a vypracovať sa na level, kedy vám hra danú zbraň sprístupní.
- Výzbroj a veci pre jednotlivé triedy získate jedine tak, že za konkrétnu triedu budete hrať. Tým, že hráte za konkrétne povolanie, hra vám zakaždým pustí krabičku pre danú triedu, za ktorú ste hrali. To zahŕňa aj Star karty a diely na crafting.
Tieto štyri hlavné body ukazujú, že predsa len to nebude také strašné, ako to pôvodne vyzeralo. Nikto, kto by si aj na začiatku investoval do hry desiatky eur, nenabehne na pole ako supervojak a neodstaví nováčikov. Samozrejme, hra by tak išla proti sebe, keďže by to mnoho ľudí nebavilo a nehralo by ju. Štúdio našlo možno ten správny balans medzi nákupmi a hraním. Do akej miery ale ukáže len samotná hra.
Star Wars Battlefront 2 bude dostupný 17. novembra 2017 na PS4, XBOX a PC.
Pokiaľ ste si nestihli hru vyskúšať, prečítajte si naše dojmy z testovania: