Internetom sa rýchlo rozniesla správa, že ak v Hellblade zomriete veľakrát, môžete prísť o celý progress. Je to ale pravda?
Táto správa sa objavila krátko po vydaní Hellblade: Senua’s Sacrifice a niektorí recenzenti komentovali mechaniku permanentnej smrti pozitívne. Na niečo takéto sme si mohli zvyknúť pri rogue-like hrách, no nikto to nečakal od Hellbalde. Tematicky to ale do hry sedí. Na začiatku Senua, teda hráč, bojuje s temným nepriateľom boj, ktorý sa nedá vyhrať. Jeho výsledkom je nákaza na ruke, ktorá rastie po každej smrti a postupne pohlcuje celé telo.
Správa o permanentnej smrti rozvírila mnohé diskusie o tom, ako už staré hry obsahovali takúto mechaniku a vývojári by nemali byť kritizovaní za to, že ju zavedú aj do moderných hier. Iní mechaniku silno kritizovali, nakoľko hra obsahuje náročné súboje s nepriateľmi a aj mnoho iných spôsobov, ktoré môžu hráča ľahko zneškodniť. Napríklad útek z oblasti pohltenej plameňmi, kde stačí jeden zlý krok a už nestihnete újsť živý.
Nakoniec sa ale ukázalo, že celý hluk okolo možnosti stratiť herný progress bol zbytočný. Hellblade totiž neobsahuje možnosť permanentnej smrti. Bolo to dokázané ľuďmi, ktorí úmyselne zomreli niekoľkokrát. Korupcia na ruke rástla, čo odzrkadľovalo zhoršujúci sa mentálny stav Senue a zapadá to do celej tematiky hry, no nič iné sa nestalo.