Pokiaľ si radi prispôsobujete v combate aj tie najmenšie detaily, tak si prídete na svoje.
Akú takú predstavu o súbojovom systéme a zbraniach sme už síce mali, ale nové Mass Effect: Andromeda gameplay video nám lepšie vysvetľuje, aké možnosti prispôsobenia postavy budeme mať.
Súboje v Andromede budú dosť rýchle a dynamické. Vďaka jetpacku na chrbte nášho Pathfindera sa budeme môcť rýchlo presúvať, skákať a dokonca sa aj vznášať počas bojovania. Nový cover systém nám umožní sa skryť takmer za hocičo, dokonca aj naše vlastné vozidlo.
Čo sa týka zbraní, opäť raz budú 4 typy k dispozícií – pištole, brokovnice, odstreľovacie a útočné pušky. Novinka prichádza v podobe melee zbrane, ktorú si po prvý krát budeme môcť zvoliť (čiže nie len Omni-Blade). Zbrane nie sú obmedzené na classy, takže aj biotik sa môže zahrať na snipera.
Zbrane sa ďalej delia podľa pôvodu. Prvý druh pochádza z Mliečnej cesty, používa projektily a je rýchly, avšak míňa náboje. Druhé zbrane – Remnant – nepotrebujú náboje, strieľajú pomocou „beamu“, ale môžu sa prehriať. Tretím druhom sú zbrane používajúce technológiu civilizácií z Heleus Cluster (alebo Heleus roja). Tie sú založené na plazme a ak niektoré z nich dlhšie nabíjate, tak majú silnejšiu strelu.
Ak si radi prispôsobujete vlastnosti postavy, nasledujúce slová vás určite potešia. Podobne ako zbrane, ani schopnosti nebudú obmedzené na jednotlivé triedy. Sú rozdelené do troch kategórií – Combat, Tech, Biotics –môžete si pokojne nakombinovať rozličné schopnosti podľa seba (nájdete tam staré známe z predchádzajúcich dielov, ale aj nejaké novinky). Takže si budete môcť strategicky vybrať to, čo potrebujete na porazenie rozličných druhov nepriateľov.
Ešte sa dočkáme ďalších gameplay videí, ktoré priblížia našu posádku, tvorbu predmetov, multiplayer a iné. Mass Effect: Andromeda vyjde oficiálne 23. marca 2017 na PC, Xbox One a PS4.