Silvester býva v znamení bilancovania, novoročných prípitkov a hľadenia dopredu. A keďže sme na hernej stránke, tak sa budeme predsa len venovať hrám.
Za úrodu v roku 2016 môžeme byť vďační. A to takmer vo všetkých žánroch. Objavili rôzne typy hier, ktoré s určitosťou potešili rôznorodých fanúšikov. Hlavne subžánre MP FPS boli tento rok špeciálne silné a konkurencia v nich bola nemilosrdná. A zopár hier sa tak ocitlo v tzv. „dead on arrival“.
Ale čo je hlavné, rok 2016 nám ukázal dva smery, v ktorých sa bude v nasledujúcom roku pokračovať. VR a nové konzoly, alebo rôzne iné „polokonzoly“. Napríklad Switch od Nintenda, ktorý sa bude snažiť zopakovať magický úspech Wii kombináciou desktopovej konzoly a handheldu. Microsoft sa bude snažiť priniesť výkonnostnú konzolovú výhodu späť na svoju stranu vydaním konzoly s kódovým označením Scorpio.
Veľké plány s otáznym úspechom. Už teraz je však jasné, že boj o GOTY 2017 bude urputný! Mass Effect Andromeda, Red Dead Redemption 2, nová Legends of Zelda. Z histórie štúdií stojacich za týmito velikánmi je jasné, že nás čaká kvalitne strávený herný čas.
Čakajú nás však aj výzvy. Sme si istí, že veľkí vydavatelia už majú pripravené prešpekulované plány, ako z nás, hráčov, vyžmýkať každý cent, napríklad hlúpymi optimalizovanými schémami. Preto si do nového roka pripime dúšok zdravého rozumu a kritického myslenia. Nepredobjednávať hry za každú cenu, trpezlivosť, dvakrát merať a raz strihať. A najmä neprepadať hypu!