Hre Escape from Tarkov sa na našom webe venujeme pomerne často. Dnes vám prinášame exkluzívny rozhovor, v ktorom sme vyspovedali šéfa štúdia Battlestate Games a vedúceho projektu Escape from Tarkov.
Nikita nám odpovedal na niekoľko otázok, ktoré určite zaujímajú každého fanúšika. Spýtali sme sa ho na otvorený beta test, lokalizáciu, plány do budúcna a taktiež na úskalia vývoja hier v Rusku.
Nebudeme chodiť okolo horúcej kaše, takže sa presuňme rovno k tomu, čo hráčov zaujíma asi najviac – open beta. Nečakám, že nám prezradíš dátum, no zaujíma nás hlavne pripravenosť. Ste schopní vyladiť hru tak, aby sa zbavila lagov a desyncu? Ako dlho potrvá beta test?
Áno, to je to na čom práve tvrdo pracujeme. Odstrániť chyby a predovšetkým eliminovať lagovanie a desync. V nasledujúcom mesiaci uvoľníme niekoľko patchov a pridáme viac obsahu. Po ukončení týchto príprav zverejníme dátum spustenia open bety. Teraz však nie sme schopní vám ho prezradiť.
Hre chýba pokročilejšia fyzika a deštrukcia, sú nejaké plány na zlepšenie? Napríklad pohybujúce sa objekty a deštrukcia budov.
Budovy určite nebudú zničiteľné. V hre už teraz nájdete nevyhnutné minimum fyziky a taktiež pohybujúce sa objekty, no nie je to nič globálne. Naša pozornosť sa teraz sústredí na iné úlohy.
Postavy majú skvelé animácie, ale keď len stoja, vyzerajú neprirodzene, zlepší sa to?
Máme hotových veľa nových animácií, ktoré ešte neboli implementované do žiadneho buildu hry. Teraz ich testujeme.
Unity nedávno predstavilo pre rok 2018 zásadné vylepšenia ich enginu, niektoré funkcie by sa určite hodili aj do hry, plánujete ich pridať?
Sme veľmi opatrní pokiaľ ide o nasadenie nového Unity 2018 enginu, keďže zo skúsenosti vieme, že každá migrácia na novšiu verziu spôsobuje problémy. Deje sa to vždy, keď prechádzame z jednej verzie na druhú. Určite to plánujeme, no nie teraz.
Ste v podstate nové štúdio, ktoré ale pozostáva zo skúsených vývojárov. Financujete vývoj len z predajov hry? Ste takto schopní pracovať až do jej vydania?
Projekt sa vyvíja a financuje výhradne z vlastných zdrojov a plánujeme to tak udržať pokým hru nevydáme. Obrovská vďaka patrí predovšetkým hráčom, ktorí v tento projekt veria, na ich podpore nám skutočne záleží.
Ešte stále plánujete vydať hru tento rok? Na Gamescome ste hovorili, že áno. Plánujete vydať hru na Steam rovno ako finálny produkt, alebo pôjde hra do predbežného prístupu?
Stále máme v pláne vydanie počas tohto roka. Pokiaľ ide o Steam, tak s ním počítame. Rovnako zvažujeme aj ďalšie platformy, no všetko až po oficiálnom vydaní na hlavnú platformu (PC).
Zmena počasia je perfektná. Čo tak sneh? Čakajú nás aj nejaké snežné lokácie?
Plánujeme pridanie ďalších ročných období do DLC.
Bude mód free roam dostupný v priebehu beta testu, alebo až po vydaní plnej hry? A čo Hideout (vlastný úkryt), navnadili ste nás, ale nehovoríte o ňom.
Free roam bude dostupný pri vydaní, možno trochu neskôr. Pokiaľ ide o úkryt, to ako bude vyzerať a iné podrobnosti už komunita pozná. Zatiaľ nemáme nič nové, čo by sme prezradili.
Vieme, že perfektne komunikujete s vašou komunitou. Plánujete podporu modov? Ako pokračuje komunitný preklad hry? Kedy sa dočkáme prvej takejto lokalizácie?
Podporu modov je ťažké implementovať do online hry, takže momentálne nič také neplánujeme. Ak ide o lokalizáciu, tak tá odsýpa veľmi dobre a jej aktuálny stav je dostupný na adrese translate.escapefromtarkov.com. V blízkej budúcnosti plánujeme pridať niekoľko nových jazykov, s najväčšou pravdepodobnosťou uvedieme najprv nemeckú lokalizáciu.
Ako vnímate komunity z rôznych krajín, pomáhajú vám? Niektorí dokonca majú vlastné lokalizované stránky, ako to vnímate v štúdiu? Z ktorej krajiny máte najviac hráčov? A čo hráči z Čiech a Slovenska?
Máme širokú sieť emisárov po celom svete a aktívne komunikujeme s komunitou, vždy venujeme pozornosť tomu, čo majú hráči hovoria. Teraz je najviac hráčov zo Spojených štátov, nasleduje Rusko, Nemecko a ďalšie európske krajiny. Taktiež máme veľa hráčov z Českej republiky a Slovenska, ktorí sú mimochodom najrýchlejší v lokalizácii.
Máte v úmysle implementovať do hry napríklad zbrane českej alebo slovenskej výroby?
Áno, napríklad plánujeme pridať CZ-75 a rad ďalších zbraní.
Veľa hráčov vám fandí, ale nájdu sa aj takí, ktorí stratili vašu dôveru, čo na to hovoríte?
Nikdy nemôžeme vyhovieť všetkým, to nikdy nebol náš cieľ. Často vidíme prípady, keď hráči upustia od hry, ale po chvíli sa k nej vrátia a to je v poriadku. Podobné veci, v inom rozsahu, sú spoločné pre všetky herné projekty, takže na to nie je nič zlé.
Na záver niečo z iného súdka. Čo plánujete po EFT? Je možné, že sa dočkáme aj Escape from Tarkov 2? Toto univerzum má potenciál, alebo by ste chceli vyskúšať niečo úplne iné?
Ako sme už hovorili, chceme pokračovať v rozvoji rovnakého univerza. Russia 2028, s podobným zameraním. Bude to ďalší projekt po EFT, singleplayerová hardcore hra zameraná na príbeh, postavy a tak podobne.
Je vývoj hier v Rusku komplikovanejší ako v iných krajinách? Máte dosť talentovaných ľudí?
Vývoj hier Rusku je komplikovanejší, áno. Chýbajú tu vývojári s potrebnými znalosťami na tvorbu first-person-shooter hier, a to najmä hier akou je EFT. Preto si musíme zaúčať vlastných ľudí, prípadne zaškoliť tých, ktorí prišli z iných projektov.
V mene redakcie gamesite.sk ďakujeme Nikitovi za rozhovor a prajeme veľa úspechov v ďalšom vývoji.