Leto sa pomaly blíži ku koncu a my prichádzame s jubilejným 10. rozhovorom. Dvojciferné číslo znamená, že sme už prešli kus cesty v snahe zistiť, či sú rozdiely medzi názormi a zvyklosťami hráčok a hráčov. Na závery by však bolo zrejme priskoro, a tak pokračujeme ďalej. Tentokrát sme vyspovedali Lenku, ktorá ponúkla trochu iné pohľady a názory na otázky, ktoré sme už rozoberali. Samozrejme, prezradila aj čo-to zo svojho súkromia.
Ahoj, Lenka, predstav sa nám, prosím, v skratke. Kto si? Kam kráčas a aký je tvoj vzťah k hrám?
Ahoj, som 28-ročná holka pracujúca v skateshope. Kráčam bežným životom s mojím priateľom, zároveň spoluhráčom. K hrám som sa dostala už keď som bola malá, vďaka môjmu staršiemu bratovi a bratrancom.
A na akých tituloch si vyrastala?
Kopu hier si pamätám len tak letmo, keď sme ešte mastili na Commodore a požičanom Nintende. Ale najviac ma zasiahol asi starý dobrý Doom, pri ktorom som sa strašne bála. Srdcovkou bolo asi Command and Conquer – Red Alert. To som dokázala hrať hodiny a strašne ma to bavilo a baví doteraz.
Takže tvoj vkus sú stratégie? Konečne nie MMORPG! Alebo je to tak, že si zahráš akýkoľvek žáner, ak je hra zábavná?
MMOčka ma nejak nikdy nebavili. Skôr obľubujem single player. Nemám svoj obľúbený žáner, rada vyskúšam čokoľvek nové, je to skôr o tom, čo ma chytí za srdce.
Aký máš názor na ženy ako postavy v hrách? (Ako príklad vždy uvádzam Laru s jej „airbagmi“.) Vadí ti sexualizovanie hier, či berieš to ako súčasť komercie?
Keď mám pravdu povedať, neviem si predstaviť ako by inak mali hrdinky hier vyzerať. Čo k tomu dodať.
Prečítaj si aj rozhovorový ŠPECIÁL: Alžběta Trojanová
Nič, ja len súhlasím! A čo ženy ako hráčky? Máš pocit, že majú na hry trochu iný vkus ako chlapi? Lebo zatiaľ tu máme skôr také odpovede, že rozdiely sú malé až žiadne, čomu ja osobne veľmi neverím.
Ja si myslím, že rozdiely sú veľké. Som s mojím priateľom jasným príkladom. Už len pri vytváraní novej postavy v RPGčkach. Myslím si, že baby majú väčší zmysel pre detail a všímajú si tak nejak aj iné veci ako chalani. Niekedy ma bočné misie v hre bavia viac ako hra samotná a aj čo sa týka žánrov, myslím si, že sa nájdu rozdiely.
Tak tomu verím. Ale dúfam, že keď si postavu vybavuješ, neuprednostníš slabší item, len preto, že je „pekný červený“?
Tak to zas nie. To už by bol extrém.
A čo vravíš na násilie v hrách? Krv, črevá, končatiny… môže byť?
Neprekáža mi to a myslím si, že to nejak k tomu patrí. Ale je fakt, že napríklad také zabíjanie zombíkov ma nejak nikdy nebavilo. Nechápem napríklad, prečo sa stále rieši násilie v takom GTAčku. Každý vie, aká je tá hra, tak keď má s tým problém, nech si ju proste nekúpi. Tam už to potom závisí na tých ľuďoch, do akej miery sa vžívajú do hlavných hrdinov.
Presne tak. Ak si niekto myslí, že to človeka mení, nech hrá Sonica, vžije sa do neho a určite vyhrá olympiádu v behu! Čo ty a hardvér? Máš svoje PC či konzolu?
Zatiaľ máme Xbox 360, PS4 a Wii-čko, ktoré zapíname asi len keď máme návštevu. Plus noťas, ale väčšinou hrám na konzolách. Tak na striedačku.
Tento rozhovor bol tiež zaujímavý: Emmie
Tak trošku podráždime našich čitateľov – čo má podľa teba lepšiu grafiku, PC alebo PS4?
Hmm, graficky je PC asi lepšie, ale pokiaľ si chcem udržať nejaký štandard hrania na PC, musím do toho postupne vrážať prachy, pričom PS4 už iba vymením za novú PS5. Ale myslím si, že je to individuálna záležitosť.
No, tak za tento názor asi flame nebude… nevadí. Dajme si jednu absurdnú otázku. Ak by si sa mala stať hlavnou hrdinkou niektorej hry, ktorú poznáš, ktorá by to bola a prečo?
Hmm, asi by bola zo mňa asasínka. Už len kvôli prostrediu, kde a ako sa pohybuje. Spôsobu boja a tak. Nikdy som sa nad týmto nezamýšľala. Možno by bolo jednoduchšie sa opýtať, hrdinkou ktorej hry by som nikdy nechcela byť. Tých by bolo asi viac.
Napríklad? Daj jednu.
Napríklad taký Last of Us alebo Dark Souls.
Bola by chyba neprečítať si tento rozhovor: Vierka
Nechcela by si mať znovu 14 a byť poslednou ženou na svete? (Nepoznám veľmi TLOU, ale tak nejak to bolo, nie?)
Hej hej, v podstate poslednou imúnnou. Fuu, no nechcela veru.
OK, takže posledná otázka. Čo by si odkázala našim čitateľom, prípadne tvorcom hier?
Tak čitateľom-hráčom prajem viac a viac hráčiek (smajlík) a tvorcom hier: nech nevydávajú viac titulov naraz, ktoré stoja za nič, ale nech radšej venujú viac času vytvoreniu jedného kvalitného titulu.
To asi všetci vieme, ktoré firmy si tento odkaz zaslúžia. Lenka, ďakujem za rozhovor!
Tak, tak. Ja ďakujem za to, čo robíte.
Naša výzva stále trvá. Ak máte tip na nejakú kamarátku, známu či neznámu hráčku, ktorá by nám mohla povedať opäť niečo zaujímavé, neváhajte a píšte na peter.vnuk@gamesite.sk. Za všetky tipy ďakujeme!