Zdá sa, že nenávidené „déelcéčka“ sa len tak z ničoho nič nevytratia do vzduchu, aspoň čo sa Electronic Arts týka.
Podľa najnovších finančných analýz tejto spoločnosti vychádza, že odporcovia DLC budú mať ešte dlho oči pre plač. Ukazuje sa, že Electronic Arts dlhodobo zarába ťažké peniaze na predaji dodatočného obsahu, a to až do takej miery, že dvakrát prevyšuje predaj plných digitálnych hier na všetkých platformách dokopy (graf 1). Či už ide o fiškálny rok za jednotlivé kvartály alebo za plných 12 mesiacov, predaje extra obsahu sa neustále zvyšujú rapídnou rýchlosťou. Ak si zoberieme napríklad 12-mesačný fiškálny rok, tak zatiaľ čo sa predaj hier zvýšil len o 8%, predaj DLC až o masívnych 27%.
Samozrejme, ide len o štatistiky Electronic Arts, čiže iné spoločnosti to majú určite iné, no silu a vplyv týchto lacných doplnkov nie je v žiadnom prípade treba podceňovať všeobecne. Zaujme aj porovnanie zárobkovoschopnosti jednotlivých platforiem. Kým sa vo fiškálnom roku 2014 PC viac-menej vyrovnalo útoku konzol, tak dnes už jasne a výrazne dominujú (graf 2). Bolo by zaujímavé vidieť, ako na tom stoja ostatné štúdiá, či sa im tiež oplatilo staviť všetky karty na DLC. EA to totiž vyšlo až nadmieru dobre.