Spoločnosť Havok ponúka rôzne nástroje na vývoj umelej inteligencie, fyziky a špeciálnych efektov. Tieto nástroje sú používané vo vyše 600 hrách, napríklad Middle-Earth: Shadow of Mordor, Destiny alebo Tom Clancy’s Rainbow Six Siege, ktorá je momentálne vo vývoji. Havok patril od roku 2007 doteraz spoločnosti Intel. Dnes ale oznámili veľkú zmenu.
Havok totiž prešiel z rúk Intelu k Microsoftu. Ten plánuje všetky nástroje, ktorými sa pýšil, Havok zahrnúť do svojho DirectX 12, Visual Studio a Microsoft Azure. Avšak toto zlúčenie neznamená zánik Havoku. Práve naopak.
Microsoft na oficiálnom Havok webe vydal článok, v ktorom potvrdil, že vývoj týchto nástrojov bude aj napriek spomínanému zlúčeniu pokračovať a stále budú dostupné konkurenčným spoločnostiam, ako napríklad Sony alebo Nintendo.
Zmena majiteľa spoločnosti Havok vďaka tomuto prísľubu od Microsoftu nebude mať pre hráčov žiaden dopad. Možno iba to, že DirectX 12 dostal potenciál stať sa ešte lepším.