Môže vám nočný režim na iPhone pomôcť k lepšiemu spánku?

Môže vám nočný režim na iPhone pomôcť k lepšiemu spánku?

Asi tušíte, že tráviť večery pozeraním na displej telefónu nie je úplne tým najlepším nápadom. Smartfóny totiž svietia jasným modrým svetlom. Vďaka tomu na nich vidíte správy, videá i obrázky mačičiek ostro aj za najslnečnejšieho dňa. V noci to ale vytvára značný problém.

Telefóny žiaria tak jasne, že sa s tým mozog len veľmi ťažko vyrovnáva. V dobrej viere, že stále svieti slnko, totiž prestane produkovať hormón melatonín, ktorý prináša pocit ospalosti. Svetlo telefónu tým triešti spánkový režim a zásadne zhoršuje nielen schopnosť zaspať, ale taktiež spať bez prebudenia. To všetko so sebou nesie závažné zdravotné riziká.

Ako si zapnúť noc?

Ak vlastníte iPhone, a nemôžete teda použiť aplikáciu f.lux či iné podobné aplikácie pre Androidy, nemali ste možnosť modré svetlo na svojom telefóne ešte pred pár rokmi regulovať. Verzia iOS 9.3 v tomto ohľade inovovala: pridala funkciu nočného režimu, ktorý sa zapína každý večer vo vami nastavenom čase. Keď sa spustí, automaticky reguluje displej do žltej farby (tak veľmi, ako si nastavíte vy sami). Ten tak používa menej modrej, a má všeobecne teplejšie svetlo.

Riešenie alebo ústupok?

Dôvody, prečo sa vyhnúť modrému svetlu, sú snáď už zrejmé. Nie je ale isté, že len zmena farebnej schémy pomôže. Americké Národné centrum biotechnológie spravilo výskum, ktorý dokázal, že zmena farby svetla skutočne spánku pomáha, no možno nie dosť. Hoci z osobných skúseností rozhodne potvrdzujeme, že mať menej boľavé oči je príjemné. David Smith z Tech Insideru tieto pocity zdieľa, dokonca vyhlásil, že nočný režim je jeho obľúbenou funkciou iPhonu.

Keď sa menia režimy…

Rozhodne ale nejde o komplexné riešenie problému. Raj Dasgupta, jeden z popredných amerických hypnológov, serveru Business Insider v rozhovore povedal, že svetlo je len jedným z faktorov, ktoré spánok ovplyvňujú. Akákoľvek práca so smartfónom totiž tiež nevyhnutne stimuluje našu myseľ a udržuje nás tak hore - zvlášť keď prechádzame sociálnymi sieťami alebo čítame správy. Všetci poznáme ten náhly tŕň paniky, keď nám na telefóne vyskočí nový e-mail. A s tým zmena farby svetla samozrejme nepomôže. Nočný režim je rozhodne vítanou funkciou, ale stále rozhodne viac odporúčame pred spaním telefón odkladať, alebo ho spolu s nočným nažltnutým displejom hodiť do režimu lietadlo (iPhony tiež do módu Do Not Disturb).

Ďalšie informácie a články na tému zdravia, psychických a ďalších chorôb a ich liečby nájdete na www.patalie.sk

 

Zdroj: patalie.sk

 

Páči sa Vám tento článok? Zdieľajte ho!

Sledujte nás

Odber noviniek

Gamesite.sk

Aktuálne súťaže

Súťaž o Sound BlasterX Katana
Súťaž o Synology DS418