Genesis Rhod 600 RGB - Recenzia

Genesis Rhod 600 RGB - Recenzia

Nedávno ste v recenziách dostali možnosť prečítať si, ako pri testovaní obstáli klávesnice radu Rhod od výrobcu Genesis. Teraz však prišiel čas pozrieť sa na tú, ktorá je v hierarchii najvyššie - na Rhod 600 RGB, membránovú hráčsku klávesnicu s podsvietením, ktoré reaguje na zvuk a hlas.

Dizajn a podsvietenie

Klávesnica vyzerá na prvý pohľad úplne obyčajne, kým ju napokon nepripojíte k počítaču. Jej dizajn a rozostavenie nie je extra výnimočné a to, že ide o hráčsku klávesnicu, vytušíte hlavne na základe toho, že ponúka opierku pod zápästia a multimediálne klávesy. V momente, keď sa rozsvieti, pochopíte, prečo má v názve RGB. Podsvietenie tejto klávesnice je nielen pôsobivým estetickým doplnkom, ale aj funkčnou vlastnosťou, vďaka ktorej sa budete orientovať v usporiadaní kláves. Teda čiastočne, lebo svetlo ide spod kláves a nepresvetľuje ich úplne. Povrch klávesnice je rozdelený do šiestich zón a každá z nich svieti inou farbou. Podsvietenie sa však dá nastaviť aj na mód RGB Prismo a vtedy celý povrch hrá farbami. Intenzitu farebného svietenia môžete, samozrejme, regulovať. Veľmi zaujímavý je mód, ktorý umožňuje podsvieteniu reagovať na zvuky a hlas. Úprimne, neboli sme si istí, čo máme od tejto súčasti očakávať a musíme povedať, že je to rozhodne zábavná a originálna vec - najmä, ak berieme do úvahy skutočne nízku cenu Rhod 600.

Pohodlie pri používaní

Celá klávesnica Rhod 600 RGB je vyrobená z plastu, takže nie je ťažká. Vďaka vyklápacím nožičkám a pogumovaným podložkám na spodnej strane zároveň dobre drží na stole alebo na inom povrchu. Plastové prevedenie však spôsobuje, že niektoré spoje majú medzi sebou neprirodzené medzery, akoby materiály k sebe dostatočne nepriliehali. Nevieme však s istotou povedať, či nejde len o chybu na konkrétnej klávesnici, ktorú sme testovali.

Je bežné, že klávesnice obsahujú niekoľko multimediálnych tlačidiel. V tomto prípade sú umiestnené logicky a tak, aby boli „po ruke”. Na ľavej strane preto nájdete len tlačidlá na prepínanie medzi profilmi s uloženými makrami. Klávesy na ovládanie hudby a podsvietenia sú umiestnené napravo.

Odozva a výkon

Čo sa týka používania kláves a ich odozvy, oceňujeme anti-ghosting, ktorý u tejto klávesnice funguje až na 19 tlačidiel, takže môžete používať aj tie najkomplikovanejšie makrá. Rhod 600 RGB ponúka možnosť výmeny kláves WASD so šípkami pomocou skratky FN+W. Túto funkciu sa nám však podarilo počas hrania zapnúť aj náhodne, a preto sme následne zmätene hľadali návod, ako ovládanie nastavíme do pôvodného stavu. Myslíme si však, že ide len o zvyk a po úvodnom zoznámení sa s funkciami klávesnice sa takéto náhody zrejme nestávajú. Novým používateľom však určite odporúčame preštudovanie návodu a vyskúšanie si nastavení v softvéri produktu.

Rhod 600 RGB ponúka nastavenia makier, anti-ghosting až na 19 kláves, multimediálne klávesy a RGB podsvietenie aj s efektom Prismo, ktoré navyše reaguje na zvuky a hlas, čo je veľmi netradičná súčasť hráčskeho hardwaru. Pri periférii s takýmito súčasťami by sme (aj napriek tomu, že ide „len” o membránovú klávesnicu) čakali oveľa vyššiu cenu. Ak hľadáte modernú hráčsku klávesnicu s podsvietením so zaujímavými efektami, Rhod 600 RGB vám aj vzhľadom na jeho cenu určite odporúčame.

• farebné podsvietenie
  • svetlo reaguje na zvuk/hlas
  • dobré rozloženie a dizajn klávesnice