Trust GXT 383 Dion 7.1 - Recenzia

Trust GXT 383 Dion 7.1 - Recenzia

V gréckej mytológii bol Dion jeden z bohov, ktorí žili v okolí dnešnej Sparty. Spoločnosť Trust tvrdí, že práve vďaka slúchadlám Dion sa budete cítiť ako bohovia pri hraní hier na ľubovoľnej platforme a s podporou gréckych bohov budete pripravení prijať každú výzvu. Takéto tvrdenie znie určite motivačne, no je skutočne pravdivé alebo ide len o silné slová?

Dizajn

Čo sa týka výzoru, spoločnosť Trust stavila na čiernu farbu, ktorou pokryla aj väčšinu kovových prvkov, takže slúchadlá majú jednoliaty štýl. Zaujímavý je kábel, ktorý je o dosť hrubší ako väčšina káblov herných periférií a pripomína skôr káble pre hudobníkov, ktoré sa zapájajú do gitary či zosilňovača. Na prívodnom kábli sa nachádza o niečo väčšia krabička než sme zvyknutí a môžeme na nej nastavovať viacero parametrov, vrátane hlasitosti. Základňa slúchadiel je z kovu, čelenka na ňu nie je pevne pripevnená, sedí uprostred a k náušníkom ju ťahajú kovové lanká. Po pripojení Dion headsetu k počítaču začne stredná časť slúchadiel na oboch stranách pulzovať modrým svetlom. Vy to síce neuvidíte, keďže budete mať slúchadlá na hlave, no vyzerá to pekne, najmä ak vlastníte aj iné, rovnako esteticky podsvietené príslušenstvo z tejto hernej série.

Kompatibilita

Ako výrobca dosiahol to, že je herný headset kompatibilný s počítačom, mobilným telefónom či so systémami PlayStation a Xbox? Ak headset potrebujete zapojiť do PC alebo konzoly, vždy zapájate obe jeho koncovky najprv do malej krabičky a z neho si zvolíte kábel na výstup. Na tejto krabičke sa nachádza aj tlačidlo aktivácie surround zvuku, po jeho stlačení sa zelené svetielko rozsvieti na modro. Na kábli tak máte až dve krabičky, z ktorých jedna slúži na zapájanie a druhá ako malé ovládacie centrum, ktoré si môžete pripnúť na oblečenie, aby ste ho mali počas hrania stále po ruke. Nachádzajú sa na ňom tlačidlá na vypnutie mikrofónu a na nastavenia hlasitosti z pravého aj ľavého slúchadla počas hry a chatovania.

Pohodlie

Okrem dvoch krabičiek visia na kábli ešte dve súčasti, ktoré by mohli niektorým používateľom prekážať. To by však nebol jediný problém týkajúci sa pohodlia. Bohužiaľ, kým v ostatných parametroch slúchadlá excelujú, pokiaľ ide o pohodlnosť, výrobca evidentne nepremyslel ich používanie do detailu. Vo väčšine prípadov si čelenku slúchadiel dáte na hlavu a náušníky si nastavíte tak, aby vám pohodlne sedeli. V tomto prípade sa však čelenka posúva podľa toho, ako potrebujete a keďže je pripevnená lankami, ktoré ju ťahajú dole, istým spôsobom ťahajú aj vás. Ako veľmi je ich nosenie nepohodlné, to si netrúfame povedať, nám však po približne hodinovom používaní nebolo ich nosenie veľmi príjemné a museli sme si dať na chvíľu pauzu.

Zvuk

Headset Dion je v porovnaní s ostatnými z radu spoločnosti Trust špeciálny v tom, že ponúka 7.1. zvuk so zosilnenými basovými frekvenciami. Jeho primárna cieľová skupina sú hráči hier, ak však do tejto skupiny nezapadáte, nezúfajte, zvuk určite oceníte aj pri počúvaní hudby. Je veľmi čistý, bez ozveny a vďaka nemu presne rozlíšite, odkiaľ jednotlivé zvuky prichádzajú. Myslíme si, že zámerom výrobcu bolo, aby ste si so slúchadlami užili rovnaký zvukový zážitok ako s drahými zostavami reproduktorov. Musíme konštatovať, že sa tento zámer výborne podaril. Len čo si nasadíte tieto slúchadlá, je skutočne ľahké ponoriť sa do hry na 100%, pretože zvuk, basové vibrácie a miera, do akej filtrujú zvuky z okolia, vám inak ani nedovolia. Zvuk sme testovali pri hraní Zaklínača 3 a napriek tomu, že máme v tejto hre odohraný vysoký počet hodín, pocit a zážitok z nej bol tentoraz skutočne iný. Headset Dion má 50 mm meniče a slúchadlá obopnú uši tak pevne, že nemáte takmer žiadnu šancu počuť zvuky z okolia, a to ani vtedy, keď vás niekto osloví zo vzdialenosti pol metra.

Galéria

Má headset GXT 383 Dion 7.1 v sebe skutočne silu bohov? Musíme povedať, že áno. Dion je premysleným kúskom z kolekcie pre hráčov, ktorý vás vtiahne do deja hry. Zvuk, ktorý vám prinesie, je krásne čistý a zároveň s pomocou vibrácii znie mohutne, až priam epicky. Ak vám záleží aj na dizajne, ani v tejto oblasti vás nesklame, pretože podsvietenie slúchadiel, ich celkové prevedenie a ovládacie prvky z nich robia skutočne žiarivý kúsok. Jedinou chybičkou, ktorú vidíme na slúchadlách Dion 7.1., je menšia pohodlnosť pri nosení, keďže po dlhšom čase predsa len trochu tlačia. Napriek tomu ich však určite odporúčame!

• pekný dizajn s podsvietením
  • 7.1. zvuk
  • pocit vtiahnutia do hry