X-Rocker Monza - Recenzia

X-Rocker Monza - Recenzia

Dnes síce nebudeme recenzovať hru, ale s hraním je dnešný článok určite spojený. Každý hráč vie, že „gamenie“ je každodenný rituál. Po dlhom dni si zapneme konzolu, rozbliká sa. Dlho krúžime prstom po našej zbierke hier a po pár minútovej dileme si konečne vyberieme, otvoríme viečko na zázračnej škatuľke hru vložíme. A potom príde ten moment, na ktorý sa tešíme celý deň. Hodíme do kresla, na stolčeku máme už pripravený obľúbený drink a zájedky, a tak sa pokojne môžeme venovať hráčskemu hobby. Spoločnosť X Rocker tieto každodenné rituály pozná, a preto ponúka škálu hráčskych kresiel. V tejto recenzii sa konkrétne pozrieme na model X Rocker Monza.

Už na prvý pohľad je zrejmé, že model Monza je viac vhodný na konzolové hranie, a to práve preto, že je položený na zemi, a teda nemáte možnosť si nastaviť výšku. Zovňajškom kreslo Monza pôsobí športovo a na oko je zaujímavé. Spodok je kolískového tvaru, a teda keď si do neho sadnete, môžete sa mierne hojdať, avšak treba povedať, že toto kreslo je dostatočne stabilné a pri prudkých pohyboch sa nevykotíte. Z obidvoch strán sú pohodlné opierky, ktoré môžete zdvihnúť tak, aby vám nezavadzali, a môžem potvrdiť, že hranie s opretými lakťami bolo veľmi pohodlné. Opierka sa dá sklopiť, čo je praktické pri uskladňovaní alebo prenášaní, ale vedzte, že váži 20kg, čo nie je práve málo. Kreslo má v sebe zabudované tri vibračné motory a zo zadnej strany opierky sú 2,1 repráky a subwoofer. Z boku pod pravou opierkou je kontrolný panel so všetkými jackmi a gombíkmi, ktorými budete svoje kreslo ovládať. Najčastejšie sa budete hrať s gombíkmi nastavenia hlasitosti a bás, avšak taktiež je možné kontrolovať a poprípade aj úplne vypnúť silu vibrovania.

Čo sa týka zapojenia a inštalovania, kreslo sme v podstate len rozložili a zapojili do elektriny. Ďalej ho treba napojiť na televízor, konzolu či repráky (spôsobov je viac), v konečnom dôsledku však bolo najpraktickejšie a relatívne jednoduché televízor (alebo repráky či priamo konzoly) napojiť na externý vysielač, ktorý signály vysiela priamo do kresla. Jednoduché, rýchle a efektívne, presne to, čo potrebujeme. Veľkou výhodou je pribalený slovenský manuál, ktorý všetky možnosti jasne vysvetľuje, čomu dopomáha aj obrazový materiál.
A teraz, po všetkých technických záležitostiach zo stola, sa môžeme pozrieť na samotné kreslo. Najprv sme využili vstup aux-in a cez telefón sme si púšťali Spotify.

Kreslo vibruje podľa basových frekvencií a basovejšie alebo nižšie položené žánre, najmä rockovejšie a metalovejšie, spôsobia to, že kreslo bude non-stop vibrovať. Lepšie reaguje na popovejšie žánre. Keďže ide ale o herné kreslo, príliš sme sa s počúvaním Spotify nezdržiavali a vrhli sme sa na hranie Arkham Knight. Vzhľadom na vbudované repráky nám kreslo poskytlo relatívne kvalitný zvuk aj napriek tomu, že repráky sú inštalované zo zadnej strany kresla. Vibračné motory reagovali na všetky silnejšie zvuky z hry, silu vibrovania sme podľa pocitu regulovali a z času na čas sme ich aj vypli. Ten pravý zážitok však prišiel, keď sme do PS4-ky vložili Battlefield. Riadne sme precítili dunenie výbuchov a hukot streľby, tieto zvuky boli celkom podstatne zintenzívnené kvalitným zvukom a keď sme sa skrývali pred prechádzajúcim tankom, vibrovanie sa postupne zosilňovalo. Super!

X-Rocker Monza

X-Rocker Monza 2015

• Typ: Herná stolička
  • Farba: Čierno-červená
  • Orientačná cena: 330 €
  • Produkt na recenzovanie poskytla spoločnosť: Gameexpres.sk

X Rocker Monza má napriek všetkým týmto pozitívam jedno podstatné negatívum. Čo nám naozaj na tomto kresle vadilo, bolo to, že absentovali držiaky na nápoje, takže sme si naše drinky museli položiť vedľa kresla na zem, čo je takmer nevyhnutne spojené s mlákou na koberci, a čo čert nechcel, to sa prihodilo aj mne. X Rocker Monza sa momentálne predáva za približne 300,- EUR, čo určite nie je málo. Ak sa sami seba pýtate, či vám to stojí za to, tak túto otázku vám za vás nezodpovieme. Čo vám povedať môžeme, je, že je to pohodlné hráčske kreslo, ktoré fungovalo výborne a hrať s ním hry jednoznačne vylepšilo náš zážitok.

• Kvalita zvuku
  • Komfort
  • Možnosti napojenia