Konferencia spoločnosti EA bola miernym sklamaním. Hoci ponúkla všetko, čo sme chceli vidieť – nové NFS, gameplay zábery z Mirror’s Edge a oznámenie ďalšieho Mass Effectu… nehovoriac o Star Wars Battlefront, bola rozťahaná.
Chýbal jej spád. Aj napriek tomu, že sa počas konferencie mihol titul, ktorý si okamžite zamilovali mnohí hráči na celom svete. Unravel.
Koncept tejto hry je pomerne jednoduchý a práve v tom spočíva jej čaro. Hlavný hrdina, panáčik z klbka bavlny, nechce zachrániť svet ani bojovať so zástupom diabolských ihiel. Jeho jediným cieľom je spojiť odlúčených ľudí. Starú dámu, ktorá žije na samote, so zvyškom jej rodiny. Poetickú zápletku počas hrania dopĺňajú spomienky, ktoré budete zbierať.
Jednoduchý príbeh dáva hre určitý koncept, avšak titul oceníte najmä kvôli realistickému audiovizuálnemu spracovaniu a sviežej hrateľnosti. Unravel je svojim spôsobom „logická skákačka“. Inak povedané, počas hrania budete často skákať a využívať „bežné herné mechaniky platformových hier“. Tie sú však rozšírené o ďalší rozmer, keďže pohyb hlavného hrdinu musíte dobre premyslieť. Je z bavlny a každé klbko sa raz rozpletie.
Vtedy sa hlavný hrdina zastaví a nemôžete sa pohnúť ďalej. Vývojári však vytvorili záchytné body, vďaka ktorým získate ďalšiu bavlnu a môžete pokračovať. Dodatočné klbká sú umiestnené tak, aby ste museli postupovať efektívne. Ak budete mrhať bavlnou, máte smolu a musíte sa vrátiť.
{embed_video }
Bavlna je základom logických hádaniek. Využijete ju ako lano, aby ste preskočili z jednej časti stromu na druhú. Takisto si pomocou nej vytvoríte trampolínu. Stačí vytvoriť uzol na dvoch častiach konára a vedzte že, uzliť a rozuzlovať budete často. Tak aspoň na nás zapôsobilo prvých 15 minút. Trampolína poslúži nielen hrdinovi, ale aj ako šikovný transportný prostriedok pre objekty, ktoré sa v hernom svete nachádzajú a niekedy ich musíte využívať. Spoločne s bavlnou hrajú prvé husle.
Hra príjemne odsýpa a počas 15 minútového hrania nás dokázala viackrát prekvapiť. Môžeme hovoriť o láske na prvý pohľad. Trochu sa však bojíme, aby vývojári udržali tempo počas celej doby hrania. Je jasné, že si zo začiatku musíte zvyknúť na hernú logiku, pochopiť ju a následne využívať tie isté „ťahy“. Práve to, nakoľko budú hádanky variabilné, sa výrazne podpíše pod úspech celej hry. Úvodné minúty sú svieže. Treba len dúfať, že tento trend bude pokračovať aj naďalej. Animácie, grafický štýl, celkové spracovanie a koncept si zaslúžia, aby si aj hrateľnosť udržala vysokú latku. Vývojárom držíme palce!