Sonic Boom: Fire & Ice - Recenzia

Sonic Boom: Fire & Ice - Recenzia

Sonic to má v posledných rokoch veľmi ťažké. Hlavne ako konkurent Maria. Jeho hry často nevychádzajú a ak už nejaká vyjde, tak aj tak stojí za starú bačkoru. Keď tak rozmýšľam, vlastne mi ani nenapadá väčší smoliar ako je on. Jeho tvorcovia sa síce rok čo rok snažia, tvoria a skúšajú, no vždy to skončí rozporuplne. To má za následok, že hráči nad ním rok čo rok pravidelne lámu palice a z toho môže vzísť nebezpečný precedens. Ľudská trpezlivosť má totiž svoje hranice a ani Sonic toto nemôže robiť donekonečna, lebo inak došprintuje naveky.

Pokémon Moon/Sun - Recenzia

Pokémon Moon/Sun - Recenzia

Jeden z najväčších fenoménov našej mladosti nielen stále žije, ale sa teší aj obrovskej popularite. Veď len nedávno vydaná mobilná hra Pokémon GO sa postarala o obrovský rozruch v hernom svete. Pokračovanie hlavnej série, ktorá je s nami, ak rátame dátum vydania v Japonsku, neuveriteľných dvadsať rokov, sa opäť rozrástla o duo nových bračekov. Je na čase zhodnotiť, či vlastne novinka má čo ponúknuť, či to nie je stále to isté a akých zmien sme sa dočkali.

Dragon Quest VII: Fragments of the Forgotten Past - Recenzia

Chlapčenská zvedavosť nepozná medze. Hnaní obrovskou dávkou predstavivosti sa títo budúci muži vo svojich snoch už od útleho veku vydávajú s mečom v ruke proti drakom, zachraňujúc bezbranné princezné, a skúmajúc nové, neprebádané svety, aby sa jedného dňa stali hrdinami pre svoj ľud. Na hrudi hrdo nosiť erb, nezištne pomáhať slabším a zlosynov zaháňať silou i umom.

Monster Hunter Generations - Recenzia

Monster Hunter Generations - Recenzia

Koľko to už je? Dvanásť rokov, vravíte? Ten čas skutočne veľmi rýchlo prešiel, odkedy sme si ulovili prvé veľké monštrum v pôvodnom Monster Hunter vydanom na PlayStation 2. Časy sa odvtedy zmenili, vývoj hier sa posunul ďalej a rovnako tak pribudli nové diely do tejto najprv opatrnej, no s pribúdajúcimi rokmi čoraz viac odvážnejšej série. Monster Hunter Generations je v poradí už dvanástou hrou a zároveň posledným titulom v štvrtej generácie, čomu som osobne veľmi rád, pretože je cítiť potrebu prejsť na vyšší level. Doslova.

Kirby: Planet Robobot - Recenzia

Kirby: Planet Robobot - Recenzia

O mojej láske k chutnej ružovej guľôčke menom Kirby som sa rozpísal už v predchádzajúcej recenzii na hru Triple Deluxe. Po dvoch rokoch sa Kirby na 3DS vracia, a to v poriadnej sile. Tentoraz sa pripravte na Kirbyho ovládajúceho mohutného robota.

Hyrule Warriors Legends - Recenzia

Hyrule Warriors Legends - Recenzia

Kde bolo, tam bolo, bola raz séria The Legend of Zelda. Zrodila sa v skromných podmienkach ôsmich bitov, kedy bol herný priemysel len v plienkach, no už od svojich začiatkov presne vedela, čo chce. Veľký svet na prieskum, dungeony plné pascí a hlavolamov, zachraňovanie nespočetne krát unesenej princeznej Zeldy a zlý černokňažník Gannondorf, to boli hlavné prvky, ktorých sa séria sa viac-menej držala takmer celú jej existenciu. Až dodnes. Presnejšie do roku 2014.

Yo-Kai Watch - Recenzia

Yo-Kai Watch - Recenzia

Yo-Kai Watch nie je v krajine vychádzajúceho slnka žiadnou neznámou značkou. Manga, anime, a dokonca už niekoľko hier. Na západ však Yo-Kai Watch prichádza až teraz, a to priamo s hlavným titulom na handheld Nintendo 3DS. A verte mi, spravili by ste chybu, keby ste ho prehliadli.

Story of Seasons - Recenzia

Story of Seasons - Recenzia

Priznám sa, že ma celkom prekvapuje, aký úspech majú hry, ktoré pozostávajú zo starania sa o farmu, zberania úrody a jej predaja. Napríklad hry zo série Farming Simulator patria dlhodobo medzi najpredávanejšie na našom trhu. Rovnako aj FarmVille a všetky jeho klony dlhodobo dominujú na sociálnych sieťach. Séria Harvest Moon sa teší popularite hráčov dokonca už od roku 1996, kedy sa v Japonsku do predaja dostal prvý diel na konzolu SNES. Dodnes vyšlo viac než desať titulov v sérii a na 3DS dorazil najnovší prírastok, avšak už pod novým názvom – Story of Seasons.

Terraria - Recenzia

Terraria - Recenzia

V máji roku 2011, keď Terraria dorazila na Steam, by málokto očakával takýto úspech. Minecraft klonov vychádzalo čoraz viac a Terraria bola navyše 2D, práve kvôli tomu pôsobila graficky ešte horšie než vyššie spomenutý Minecraft. Z Terrarie sa však vykľul titul s vlastným prístupom k sandboxu a craftovaniu, čo mu na indie scéne prinieslo obrovský úspech.

The Legend of Zelda: Tri Force Heroes - Recenzia

Počas hrania sa mi v hlave celý čas ozývala otázka či má byť tento titul akýmsi udobrením si hráčov, potom čo sa po novej Zelde chystanej pre Nintendo Wii U, ako keby zľahla zem. Ak je to skutočne tak, tak v tom prípade je to dosť úbohý pokus. The Legend of Zelda: Tri Force Heroes je totiž len vlažnou jednohubkou, na ktorú si po dohratí ani nespomeniete, ak ju teda vlastne vôbec dohráte. V tom vám môže zabrániť niekoľko faktorov, ktoré si postupne rozoberieme, no najprv vás chcem upozorniť na to, že toto nie je v žiadnom prípade Zelda, ktorú by ste mali bezpodmienečne mať. Na rozdiel od predchádzajúcich dielov.

Fossil Fighters: Frontier - Recenzia

Fossil Fighters: Frontier - Recenzia

Ako mladý capart som dlhý čas túžil byť paleontológom, vykopávať kosti a spoznávať niekoľko desiatok miliónov rokov vzdialenú minulosť. Dinosaury ma bavia dodnes, síce nie až tak ako vtedy, ale aj tak to stačilo na to, aby sa moje city rozochveli ako hlasivky neskúseného speváka pred veľkým publikom, keď sa mi do rúk dostalo toto RPG zamerané na vykopávanie dinosaurov. Pýtate sa, či sa mi splnil sen? Hra je síce celkom milá, no nie, nesplnil. To určite nie.

Inazuma Eleven GO: Chrono Stones Thunderflash - Recenzia

Ak existuje niekto, kto dokáže poňať RPG úplne svojským a originálnym spôsobom, tak sú to práve Japonci. Tí síce tento žáner nevymysleli, no dokonale si ho osvojili a pridali do neho niekoľko vlastných bodov, vďaka ktorým vzniklo mnoho pozoruhodných sérií. Medzi ne sa radí aj Inazuma Eleven, futbalové RPG známe kvôli svojim šialeným špeciálnym útokom meniacich klasické zápasy na videohernú verziu filmového snímku Šaolinský futbal. Inazuma Eleven je už od svojich počiatkov jeden veľký trip, jeden veľký rozkošný trip s hĺbkou, ktorú by jej závidela aj Mariánska priekopa.

Xenoblade Chronicles 3D - Recenzia

Xenoblade Chronicles 3D - Recenzia

Launch New 3DS dopadol oproti pôvodnému 3DS na výbornú. Monster Hunter 4 Ultimate a The Legend of Zelda: Majora's Mask 3D sa zaradili medzi najlepšie tituly, ktoré sa na obľúbenom handhelde od Nintenda objavili. Po skoro dvoch mesiacoch však prichádza titul, ktorý je hrateľný len na New 3DS, no aj napriek tomu verím, že bude dominovať vo všetkých rebríčkoch. Xenoblade Chronicles je klenot JRPG a vy si ho jednoznačne musíte zahrať!

Monster Hunter 4 Ultimate - Recenzia

Monster Hunter 4 Ultimate - Recenzia

Máloktorá séria na Nintendo 3DS je takým požieračom času ako Monster Hunter. Učením sa základných herných mechaník, skúšaním prvých lovov, vylepšovaním a vyrábaním nového vybavenia strávite desiatky hodín a neustále budete mať dojem, že to nie je všetko. A veru, je to tak, všetko to rozhodne nie je. Monster Hunter 4 Ultimate je obrovská hra s natoľko veľkou mierou voľnosti, až sa zdá byť nekonečná. Varujem však všetkých odporcov „grindovania" – toto nie je nič pre vás.

Dedede's Drum Dash Deluxe - Recenzia

Dedede's Drum Dash Deluxe - Recenzia

King Dedede, Kirbyho večný nepriateľ. Lietajúci pinguin s obrovským kladivkom sa však v tejto hre nesnaží Kirbymu prekaziť plány. Dededeho chytil tanečný rytmus a vymenil svoje kladivo za tamburínu a v tomto duchu budete prechádzať levely – hudobne.

The Legend of Zelda: Majora’s Mask 3D - Recenzia

Ocitáte sa v hustom temnom lese, ktorého hrobové ticho prehlušuje len pomalý cval kobyly Epony. Na jej chrbte sa hrbí celý od únavy zmorený Link, ktorý má v hlave len jedno, jeho stratenú vílu Navi. Pred niekoľkými týždňami síce víťazoslávne porazil zlého Ganondorfa v diele Ocarina of Time, no dnes je plný zúfalstva, žiaľu a nekončiacej beznádeje. Ak stratíte toho najlepšieho priateľa, čas ako keby neexistoval a všetky vaše úspechy zrazu prestávajú dávať zmysel. Ešte žiadna hra tejto série nezačínala tak pochmúrne ako práve táto.

3D Afterburner II - Recenzia

3D Afterburner II - Recenzia

Keď si skúsite predstaviť hru z 80. rokov minulého storočia, len málokomu z vás sa nevybaví hra pýšiaca sa niekoľko bitovou grafikou, jemne načrtnutým príbehom a čírou hrateľnosťou, stavajúcou hlavne na získavaní čo najväčšieho počtu bodov. Proste si predstavíte videohernú simplicitu najhrubšieho zrna, keď nezáležalo na filmovosti, či na tom, kto nadabuje hlavnú postavu. Išlo predovšetkým o radosť z hrania. Je ale vlastne niečo zlé na takýchto jednoduchých hrách? Určite nie, a to platí aj pre 3D Afterburner II, klasiku z roku 1987 od Segy, obohatenú o niekoľko dodatočných nastavení a 3D efekt.

Shin Megami Tensei IV - Recenzia

Prísť po dlhých jedenástich rokoch opäť na hernú scénu a absolútne ignorovať akékoľvek moderné trendy či súčasnú skratkovitosť, to si môžu dovoliť len tie najväčšie herné série. Shin Megami Tensei je jednou z nich. Ak nepočítame rôzne spin-offy (Persona, Devil Survivor či mnoho iných), tak platí, že jej doteraz posledný diel Shin Megami Tensei III: Nocturne vyšiel ešte v roku 2003 na PlayStation 2. Za ten čas prešlo evolúciou mnoho klasických JRPG titulov, spomeňme napríklad Final Fantasy a iné ako Dragon Quest sa dali na cestu remakov. Len štúdio Atlus vyčkávalo so Shin Megami Tensei, kým nedozrie, aby mohlo predložiť ďalšie nezabudnuteľné dielo. Nastal rok 2014 a čakanie sa skončilo. Shin Megami Tensei IV prichádza.

Pokémon Alpha Sapphire/Omega Ruby - Recenzia

Hry zo sveta Pokémonov sú medzi nami už neuveriteľných osemnásť rokov. Za túto dobu séria prešla niekoľkými typmi handheldov, od prvého GameBoy-a až po 3DS. Práve na 3DS došlo k najrazantnejšej zmene. Pokémon X/Y konečne poskytol zážitok v detailnej grafike a 3D prostredí. X/Y môžeme nazvať malou revolúciou, a to aj napriek rovnakým herným mechanizmom, ako majú predchádzajúce diely. Alpha Sapphire/Omega Ruby má pred sebou ťažkú úlohu. Aj keď ide o remake, musí bojovať s kvalitami X/Y, ktoré nastavili latku poriadne vysoko.