Myslím, že ak by som túto generáciu konzol teraz označil za generáciu remastrov, nebol by som ďaleko od pravdy. Iste, máme aj nové IP, pokračovania starých a overených značiek, no počet prababiek hier z minulej generácie je dosť výrazný. Či to bolo Metro Redux, Tomb Raider Definitive, The Last of Us alebo to bude Halo The Master Chief Collection a GTA V, všetko sú to hry, ktoré sme mali možnosť hrať už dávnejšie, na predchádzajúcich konzolách. No ak vylepšená verzia prinesie dosť noviniek, tak s ňou prakticky väčšina hráčov problém nemá. Preto je teraz čas zhodnotiť ďalší pokus predať niekoľko mesiacov starú hru v podobe Sleeping Dogs: Definitive Edition.
Sleeping Dogs prišla ako blesk z jasného neba a priniesla so sebou kvalitne spracované mesto plné zaujímavých činností, okorenených zaujímavými nápadmi a solídnym príbehom, ktorý sa venoval práci utajeného policajta v prostredí triád. A zatiaľ čo vývojárske štúdio momentálne pripravuje viac online zameranú open world hru Triad Wars, prinášajú nám vylepšenú verziu ich hry, doplnenú o všetok DLC obsah, z ktorého tými najpodstatnejším sú dva príbehové DLC Nightmare in North Point a Year of the Snake.
Na tomto mieste sa skôr zameriam na vylepšenia, ktoré Definitive edícia ponúka na konzolách, oproti jej základnej sestre (okrem vyššie spomenutého DLC obsahu). Vylepšenia oproti old-gen verzii sú jasné a zreteľné (mal som možnosť hrať Sleeping Dogs aj na Xbox360), no predsa existujú isté, dosť kontroverzné rozhodnutia, ktoré autori spravili. V prvom rade nepoteší, že hra si nedokáže aj napriek novému hardvéru udržať stabilných 30FPS pri 1080p rozlíšení, a to na oboch konzolách, čo je prekvapujúce, vzhľadom na to, že hra sa nedá zaradiť k titulom, ktoré by vyzerali tak dobre, že by to prepady frameratu ospravedlnilo. Všetko to má niečo spoločné s rozhodnutím autorov pridať do herného sveta viac volumetrických dymových efektov, čo síce vyzerá pekne a atmosféricky (zapršaný Hongkong, v ktorom sa zdvíha pomaly opar je na nezaplatenie), no keď vám počas týchto sekcií klesne framerate aj na 22FPS, tak šťastní rozhodne nebudete.
Potom tu máme o dosť väčšie množstvo bluru, ktorého prítomnosti vôbec nerozumiem, keďže hra je vo Full HD rozlíšení. Takisto sa mi nezdá šťastné riešenie, že jazdný model vozidiel je arkádový ešte viac ako v pôvodnej verzii, dokonca by som povedal, že v Definitive Edition sa posúva do kategórie čudného jazdného modelu.
No nájdu sa tu aj pozitívne veci ako zvýšenie viditeľnosti, zlepšené textúry, drobné úpravy v UI a v niektorých mechanizmoch hrateľnosti. A podstatné je, že je to stále tá zábavná hra, plná obsahu. Keď sa do nej ponoríte, tak sa tak skoro sa na hladine neobjavíte. No ak by sme sa mali venovať iba tomu, ako sa podarila konverzia, tak môžem hneď prezradiť, že PC hráčom sa upgrade aj napriek relatívne nízkej cene absolútne neoplatí, lebo oni už majú Definitive Edition nejaký ten rok doma.
A pokiaľ ide o konzolových hráčov, ak ste ešte hru nehrali, odporúčam ju všetkými desiatimi. No ak ju už máte prejdenú, tak kúpa tejto edície je dosť zbytočná, a to aj napriek solídnej nádielke DLC obsahu. Nejde sa totiž o kompletnú prerábku, ako v prípade Metro 2033 Redux, takže nový herný zážitok neočakávajte.
Informácie o hre
Žáner: akčná adventúra
Výrobca: United Front Games
Distribútor v GB: Square Enix
Distribútor v SR: CENEGA
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk