Funkcia DirectX 12 je dlhodobo rozoberaným artiklom. Prinesie v hrách skutočne tak masívny skok vo výkonnosti alebo by sme sa mali radšej s predstavami držať pri zemi? Ak áno, bude to platiť predovšetkým pre PC s dynamicky meniacim sa hardvérom, v ktorého tieni by potom Xbox One ostala? Damien Monnier, senior dizajnér tretieho Zaklínača, má v tom jasno. Podľa neho by Xbox One potrebovalo viac než len DirectX 12, aby boli schopní zvýšiť Zaklínačovi 3 rozlíšenie.
Tento výrok padol ako odpoveď na otázku pod jeho twiterovým účtom, v ktorej sa ho jeden hráč pýtal, či vydanie DirectX 12 zvýši výkon Zaklínača na najnovšej konzole od Microsoftu. Xbox One by teda podľa neho potrebovalo niečo viac, než len to, aby sa dostala z 900p na vysnívaných 1080p, ktorým mimochodom oplýva konkurenčná PlayStation 4. Aj napriek jeho skepticizmu na tejto verzii stále pilne pracujú, aby hráčom priniesli čo najlepšie možné rozlíšenie. Sľubovať ale nemôže nič.