Poľské vývojárske štúdio Techland oznámilo, že ich očakávaný zombie titul Dying Light na staršiugeneráciukonzolnevyjde. Na svojej facebookovej stránke naznačovali, že by museli prijať obrovské množstvo kompromisov, aby sa hra držala svojho herného konceptu, čo by zas mohlo ochudobniť next-gen. Ako príklad uviedli, že v hre môže byť naraz zobrazených až 200 000 objektov s vlastnou animáciou alebo tieňom, čo by vzhľadom na hardvérové požiadavky staršie konzoly neutiahli.
„Pridajte si k tomu naše realistické zobrazenie založené na reálnom fyzicky-zameranom osvetľovaní predmetov, ktoré má z next-gen konzol vyžmýkať prakticky 100% výkonu.“ Funkcie hrateľnosti budú tiež zohrávať dôležitú úlohu. Trojaký vývoj príbehu vložený do rozsiahleho otvoreného sveta bude toho neoddeliteľnou súčasťou. Z tohto všetkého sa dá usúdiť, že titul bude potrebovať technicky vyspelé platformy.
{embed_video http://www.ign.com/videos/2014/10/03/dying-light-be-the-zombie-trailer}
„Z tohto dôvodu sme po internom testovaní dospeli k záveru, že bude lepšie vzdať sa old-genu a plne sa venovať novým konzolám, od ktorých môžeme očakávať kvalitný výkon.“ Zjednodušene, hra by nemohla fungovať na starších konzolách bez odchýlenia sa od základnej verzie Dying Light. Titul vychádza 30.1.2015 v Európe pre PC, Xbox One a PS4.
{embed_video http://www.ign.com/videos/2014/08/29/dying-light-dev-diary-natural-movement}