Séria Mortal Kombat už zažila svoje vrcholy a pády. Po slabších posledných rokoch vyšiel deviaty diel – vynikajúci reštart legendy. Kvalitný port tejto hry neminul ani vreckovú konzolu PS Vita, a tak si ju môžeme zahrať naozaj kdekoľvek.
O kvalite reštartu série v podaní štúdia NetherRealm sme sa mohli presvedčiť už pri vydaní hry na domáce konzoly. Návrat k extrémnej (a miestami až grotesknej) brutalite a príbeh hry, ktorý by vystačil na poriadne akčné béčko (prípadne na krvavejšiu telenovelu), sa jednoznačne osvedčil a fanúšikovia legendárnej série od Midway chrochtali blahom. Prepracovaný systém súbojov, skvelé kombá, špeciálne X-ray útoky a chorobne násilné fatalitky sa postarali o úspech hry. A množstvo pestrých single-player a multi-playerových módov a bonusov zaistilo, že Mortal Kombat neomrzel ani po dohraní príbehu. Verzia pre PS Vita v ničom nezaostáva, práveže pridáva bonusový obsah.
Vo vrecku s bohatším obsahom
Oproti verzii pre domáce konzoly v prenosnej verzii nájdeme všetky DLC postavy (Freddy Kruger, Rain, Skarlet, Kenshi). K tomu sa pridáva aj úplne nová Bonus Challenge Tower. Spolu s pôvodnou Challenge Tower tak v hre nájdeme až 300 zábavných výziev. Nových 150 však integruje špecifické funkcie zariadenia, teda sixaxis a dotykovú obrazovku a v niektorých z nich si budete môcť vyskúšať aj hru za Shao Kahna.
Ďaľším zásadným rozdielom nie je ovládanie, príbeh, počet postáv či niečo podobné. Rozdiel je evidentný a paradoxne najciteľnejší pri hraní príbehu, keď úžasne vyzerajúce animácie rozprávajú príbeh a hra prepína medzi pred-renderovanými cutscénami a samotným herným enginom. Napriek tomu, že prechod je takmer okamžitý, všimneme si podstatý rozdiel v grafike. Znížená bola nielen kvalita pozadí, ktoré oproti verzii pre domáce konzoly utrpeli trochu menej, ale najmä kvalita spracovania bojovníkov. Namiesto detailnej muskulatúry sú mužské telá len jednoducho vymodelované torzá s nakreslenými svalmi. Našťastie je to evidentné len v detailných záberoch, a teda počas hrania v pohybe sme to ani neregistrovali. Kompenzuje to aj framerate, ktorý sa drží na pekelných 60 snímkoch za sekundu – výkon na pomery handheldov vskutku úctyhodný.
Podobnosť je vysoká
Čo sa týka online hry, k dispozícii sú režimy jeden na jedného a tag team. Pripojenie je veľmi jednoduché a samotná hra je tak otázkou sekúnd. Servery sú kvalitné, a tak je hra plynulá a bez akýchkoľvek problémov (samozrejme, okrem skúsenejších protivníkov). Zahrať sa dá aj na lokálnej sieti, pričom je spojenie tiež bezproblémové a pri hraní sa automaticky aktivuje mikrofón a dá sa tak pri hre komunikovať, aj keď sú hráči v odlišných miestnostiach.
Zvyšok hry je prakticky rovnaký, ako na domácich konzolách. Rozdiely v ovládaní sú tak drobné, že sme ich ani nepostrehli. Možnosti rozširuje dotykový displej, pomocou ktorého je možné aktivovať niektoré kombá. Fatality sú rovnako brutálne a celá hra vo všetkých aspektoch rovnako detailne vybrúsená, ako sme ju už minulý rok zažili v našich obývačkách.
Za hranie získavame hernú menu „Kurrency“, za ktorú v Krypte odomykáme doplnkový obsah, nové kostýmy, nové kombá, nové fatality, artworky a podobne. Celú galériu si môžeme prehliadnuť v Nekropolise. Odomykanie bonusov v Krypte je náhodné, nikdy nevieme, čo práve odomykáme, ale vždy to sprevádza zaujímavá a brutálna animácia.
Finish him!
Mortal Kombat na Vitu je ďalším skvelým portom, ktorý dokazuje, že aj handheld je schopný utiahnuť plnohodnotný video herný zážitok. Zamrzí síce slabšie grafické spracovanie, ale vysoký framerate a doplnený obsah to bohato kompenzujú. Hra je rovnako návyková a komplexná ako pôvodná verzia, všetky herné módy sú prítomné. Keď k nim pridáme pôvodne DLC obsah, ktorý je už zakomponovaný do hry, dostávame veľmi lákavý a krvou presiaknutý balíček.
|
verný a kvalitný port špičkovej hry pridaný pôvodne DLC obsah Bonus Challenge Tower |
|
horšia grafika |
85% | |
ŽÁNER | bojovka |
VÝROBCA | NetherRealm |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Cenega |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
Už onedlho na www.gsshop.sk! |
|
Korekcia: Zdenka Schwarzová