Ruské nezávislé štúdio s názvom Biart asi väčšine nič nehovorí, keďže zatiaľ sú pomerne neznámi. Ich prvý veľký titul je práve Deep Black: Reloaded, ktorý mal byť zaujímavý zasadením hrateľnosti pod vodu, čím by vybočoval z radu klasických strieľačiek. No nie všetko, čo má potenciál, ho nakoniec aj využije. V nasledujúcich riadkoch sa dočítate , že Deep Black: Reloaded je všetko iné, len nie strela do čierneho.
Dej hry je zasadený do budúcnosti v roku 2047 a vy, ako žoldnier Syrus Pierce, ste vyslaní na prieskum teroristickej základne. Po príchode zistíte, že sa tu pracuje na novej zbrani a, samozrejme, vašou úlohou bude zistiť, kto za tým vlastne stojí. Príbeh skutočne nie je silnou devízou hry, obsahuje tradičné klišé, nikam sa neposúva a v konečnom dôsledku ani nie je zaujímavý. Podobné scenáre sme už mohli vidieť v mnohých hrách alebo filmoch. Ak nie je dobrý príbeh, tak zvyčajne hru ešte stále môžu zachrániť ďalšie veci (ako napríklad hrateľnosť). No tu prichádzame k ďalšiemu kameňu úrazu.
Hra mala byť zaujímavá, a zároveň aj unikátna, tým že sa bude odohrávať vo vode, kde skutočne doteraz množstvo akcií nemalo zastúpenie. Avšak pri hraní čoskoro zistíte, že väčšinu času strávite aj tak na súši a misie vo vode budú iba spestrením. Na súši sa z hry stáva klasická strieľačka z pohľadu tretej osoby, čo samo o sebe nie je chyba, lenže tu nájdeme kopu nedostatkov. Už po prvých pár minútach sa začnete nudiť a hra príliš rýchlo upadá do stereotypu. Drvivú väčšinu času sa len pohybujete dopredu a strieľate všetko, čo sa hýbe. Misie sú koridorové a vďaka kompasu sa v hre nedá stratiť. Cesta je len jedna a je vždy zjavná. Základom prežitia je krytie sa za prekážkami, pretože inač idete po pár výstreloch dole. Cover štýl je podobný ako v hre Gears of War, no nie vždy tu funguje tak, ako by ste chceli.
Hranie hry vyzerá nasledovne: vybehnete do nového prostredia, hneď sa skrčíte za najbližšou debnou, múrom alebo čímkoľvek iným. Počkáte, kým na vás vybehnú nepriatelia, väčšinou štyria, sem-tam sa počty aj zmenia, tých vystrieľate. Prebehnete ďalších pár metrov, opäť sa schováte za prekážkou. Znovu prídu noví nepriatelia, vyradíte ich a toto budete prakticky opakovať celú hru. Hra vás ani nezačne baviť a už sa dostaví spomínaný stereotyp. Prekážky, za ktorými sa kryjete, sú rozhádzané každých pár metrov a doslova vás nútia, aby ste sa za nimi krčili. Ak sa rozhodnete hrať Rambo štýlom, tak vás čaká rýchla smrť.
Oproti misiám na súši sú určite zaujímavejšie tie pod vodnou hladinou. Náš hrdina vďaka svojmu hi-tech obleku vydrží pod vodou neobmedzene dlho a vďaka tryskám sa dokáže pohybovať istý čas rýchlejšie. To poslúži hlavne pri plávaní proti prúdu, vyvolanému veľkými turbínami alebo pri preplávaní územím, kde vytryskuje láva. Vo vode si tiež zastrieľate, či už proti ľudským nepriateľom alebo mechanoidom. Na prekonanie spustených mreží poslúži harpúna, ktorá, po vystrelení na vzdialený ovládací panel, hackne ovládanie a vy môžete pokračovať v ceste. Harpúna tiež poslúži na podmorských robotov, ktorých môžete takisto hacknuť a budú strieľať po nepriateľoch. Spod vodnej hladiny je tiež možné si harpúnou pritiahnuť nepriateľa a potom to s ním skoncovať na blízko.
Proti vám budú stáť rôzni nepriatelia. Od klasických vojakov so zbraňami cez automatické obranné veže až po viacero druhov robotov. Zbraňový arzenál tvoria klasicky útočná puška, pištoľ alebo brokovnica (samozrejme nájdu sa aj ďalšie). V hre sú aj granáty, no ich používanie je viac-menej nemožné, keďže náš hrdina ich nedokáže hádzať z krytu, ale pri hádzaní z neho vybehne a kým stihnete namieriť, kam ho máte hodiť, tak už vidíte len začervenenú obrazovku. Zdravie sa dopĺňa automaticky, stačí len chvíľu nerušene počkať za prekážkou. V hre sú zakomponované aj súboje nablízko, stačí niekoľkokrát stlačiť tlačidlo F a Pierce predvedie na čo slúži nôž. Žiaľ, pri súbojoch nablízko, sa spustí cutscéna, problém by to nebol, keby nebola iba jedna. Aj pri päťdesiatom súboji na telo, stále uvidíte tú istú cutscénu a nemožno ju preskočiť. Verte, že človeku to už začne liezť na nervy. Autori skutočne mohli zapracovať aspoň na zopár ďalších variáciách.
Príliš dobre nie je na tom ani umelá inteligencia. Nepriatelia sa síce kryjú za prekážkami, no vždy vykukujú z toho istého miesta, takže nie je problém si počkať, a potom do nich vypáliť plný zásobník. Občas sa dokonca kryjú tak, že im je vidieť väčšinu tela. Niekedy aj bezhlavo vybehnú z prekážky rovno na vás, čo tiež nie je najmúdrejšie. Ďalšia vec, čo mi vadila, je nevyváženosť odolnosti medzi nepriateľmi a Pierceom. Nepriatelia toho skutočne znesú veľa, a ak nestrieľate do hlavy, tak treba na jedného minúť aj viac ako polovicu zásobníka, aby šiel k zemi. Na druhej strane vás zložia už po prvých výstreloch a pri tom máte na sebe hi-tech oblek.
Okrem kampane, zloženej zo 40 misií, sa v hre nachádza aj multiplayer, obsahujúci 5 máp a módy deathmatch i team deathmatch. Ako sa hrá multiplayer vám nepoviem, keďže v lobby nebolo ani živej duše, takže nie je s kým hrať . Vzhľadom na kvality titulu ma neprekvapuje, že to nikto nehrá. Po grafickej stránke hra neurazí, ale ani vás neočarí. Akurát môžem vyzdvihnúť grafické spracovanie vody a pod ňou, tá vyzerá pomerne pekne. Prostredia však vyzerajú nepríťažlivo a jednotlivé objekty sa pomerne často opakujú. Zvuky by som zaradil skôr k priemeru a nenadchol ma ani dabing postáv. Hudba je takisto zabudnuteľná.
Deep Black: Reloaded mal celkom slušný potenciál a ten ostal úplne nevyužitý. Hra nudí a frustruje. Skutočne nemá príliš čím zaujať. Do nepríčetnosti ma ešte privádzal aj systém checkpointov. Hra sa ukladá na nevhodných miestach a niekedy to dokonca ani nefunguje. Stalo sa, že mi počas misie vypísalo, že hra sa ukladá a po zabití som opakoval celú misiu od začiatku. Takýchto chýb je v hre skutočne viac. Deep Black: Reloaded je proste zlou hrou a s určitosťou môžem povedať, že upadne do herného zabudnutia.