Hry na hrdinov, ako po našom môžeme nazvať RPG-čka, vždy patrili medzi moje najobľúbenejšie a celkovo som sa vždy viac venoval tomuto žánru. Pri hraní RPG je úžasné, ako vás dokáže vtiahnuť do svojho sveta a nakaziť svojou atmosférou. Máte radosť z každého dokončeného questu a každý ďalší level je malé víťazstvo. Poctivo si rozdeľujete body a snažíte sa postavu prispôsobiť vašim predstavám. Moc týchto hier spočíva vo voľnosti a možnostiach, ktoré sa vám ponúkajú.
Žiadny z menovaných pocitov vo Fall of Setarrif, bohužiaľ, nezažijete. Tento datadisk o dĺžke nadpriemerného singleplayer DLC neponúkne nič, čo by stálo za zahratie. Príbeh je tuctový a aj keď sa jedná o stand alone datadisk, budete sa cítiť stratení, pokiaľ ste nehrali pôvodnú Arcaniu. Každá stránka hry je plytká a nedotiahnutá, dokonca chyby, ktoré boli vytýkané Arcanii sú vo Fall of Setarrif ešte výraznejšie. Odstránenie slova Gothic z názvu je predzvesťou toho, čo treba očakávať.
Príbeh o zrode Arcidémona, ktorý zničí svet, je naozaj všetko, na čo sa autori zmohli. V kombinácii s príšerným dabingom som vôbec o príbeh nestál. Do niektorých dialógov je dokonca začlenený “humor“ natoľko rušivý, že podkopáva nohy samotnej hre. Ako príklad uvediem repliku hlavného hrdinu, ktorý na fakt, že s ním chce bojovať (pre mňa neznáma) žena, odpovedal otázkou, či si s ním chcú ženy merať sily kvôli jeho vlasom. Fantasy príbeh by mal byť postavený na určitých pravidlách a rozhodnutie, či pôjde o vážnu záchranu sveta alebo o paródiu mali spraviť tvorcovia na začiatku.
V úvode si môžete importovať postavu z pôvodnej Arcanie alebo si vybrať medzi klasickým bojovníkom, mágom či lukostrelcom. Prvý šok som zažil hneď po výbere kúzelníka, ktorý bol okamžite na 28. úrovni s epickým brnením a zbraňami, takže celé hľadanie pokladov a oberanie mŕtvol strácalo význam. Dokonca aj všetky zručnosti pre vybranú postavu už boli odomknuté. V podstate v prvej minúte hry by ste sa mohli postaviť Arcidémonovi a bez problémov ho zdolať . Ďalší šok nastal, zistiac , že ako kúzelník mám len tri kúzla a všetky sú útočné, s mierne odlišnými vedľajšími efektmi. Blesky, ľad a oheň. Žiadne liečenie, paralýza alebo magický štít sa nekoná.
Za bojovníka to nebolo o nič lepšie. Primitívny clickfest ľavého tlačidla pokým oponent nepadne. Pokiaľ v RPG chýba radosť zo súbojov, niekde nastala veľká chyba. Nezáživnosť súbojov zvyšuje náročnosť hry. Umrel som raz, a to len preto, že som netušil, že skok do vody sa rovná instantnej smrti a to bola hlavnému hrdinovi tak na úrovni pliec. Dokonca aj nepriateľov na vás hra chrlí tak rýchlo, že sa nestíhate spamätávať, čo to vlastne zabíjate. V slede pätnástich minút sa za sebou vystriedajú prerastené korytnačky, plazy pľujúce ohnivé gule, kostlivci, goblini, amazonky/pirátky, harpye a nemŕtvi rytieri. Každý z nich padol na tri guľové blesky.
Bolo by moc očakávať otvorený svet , no nejaké bočné cesty by neuškodili. Takto lineárnu hru som veľmi dlho nehral a vďaka podzemiu a jaskyniam, v ktorých strávite 80% hry, dosiahnete pocit, že prechádzate dlhánsky točitý koridor. Za celú hru sa mi podarilo naraziť na tri nepovinné questy, ktoré boli tak záživné ako zvyšok hry. Nájdi kľúč, zachráň princeznú a zabi 12 vlkov. Ako odmenu dostanete maximálne nepotrebné peniaze a v prípade vlkov ovcu, ktorá vás bude donekonečna prenasledovať. Celý obchodný model je zbytočný, pretože nie je vlastne čo kupovať, vzhľadom k vybaveniu, ktoré máte od začiatku. Očakával som, že keď sa dostanem k artefaktom, ktoré v hlavnej príbehovej línii mám nájsť, dostanú sa mi do rúk lepšie zbrane. No nebolo ich treba využívať. Dokonca aj helmu som si vyrobil sám. Silnejšiu , než stovka tých, ktoré som našiel.
Jediné čo môžem pochváliť je pekná grafická prezentácia. Rôzne efekty, na ktoré sme zvyknutí z moderných hier sú tu, a to hra nepodporuje ani DirectX 10 alebo 11. Škoda, že po sľubnom farebnom začiatku sa zvyšok odohráva len v tmavom prostredí a zostáva málo, čo by stálo za obdiv. Jedine ak hra svetiel a dynamické tiene.
Celý Fall of Setarrif mal JoWood pri krachu stiahnuť so sebou a nikdy ho nevydať. Ide o naozaj veľmi zlý titul, ktorý by sa ťažko dal niekomu odporučiť. Pri kvante oveľa lepších RPG , ktoré tento rok vyšli dúfam, že upadne do zabudnutia a Risen 2 bude pravým duchovným pokračovaním série Gothic.
|
pekná grafika celé to rýchlo skončí |
|
hrozný dabing na dĺžku vysoká cena nudné boje všetky zručnosti odomknuté už na začiatku |
40% | |
ŽÁNER | RPG |
VÝROBCA | Spellbound |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Jowood / COMGAD |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |
Už onedlho na www.gsshop.sk! |
|