Po úspešnej knižnej a seriálovej verzii prichádza aj unikátna herná forma. Unikátna v spôsobe hrania. Avšak, po prvotnom šoku a entuziazme prišlo sklamanie a monotónnosť. Nie každý unikát môže byť pozitívny.
Kampaň sa samozrejme odohráva v Game of Thrones univerze. Avšak, nech nikoho z vás nenapadne opýtať sa ma na zápletku. V začiatkoch hry sa hráčovi klasicky vysvetlí, čo a ako sa potom vydá na plnú kampaň. V nej sa postupne prehryziete históriou univerza a dozviete sa práve žiadanú zápletku.
Avšak to hlavné, čo nás zaujíma, je určite hrateľnosť. Tá je kameňom úrazu celej hry. Ale aby sme neboli úplne mimo obrazu, povieme si niečo ku konceptu hry. Mapa je rozdelená na sektory. V každom je hrad, dedina, kaplnka alebo iné miesto, a potom sú sektory s vaším hlavným sídlom. V ňom sa verbuje všetko. Či už armády, útočne alebo diplomatické jednotky. Pomocou nich sa ďalej dobýva mapa či už diplomaticky alebo silou. Samozrejme, všetko sa to deje reálnom čase.
Zo začiatku hry sa budú sektory na mape obsadzovať diplomaticky, pretože vojna je pre klan veľmi vyčerpávajúca. Na túto úlohu bude používaný diplomat alebo špión. Pri použití špióna sa napríklad vytvorí tajná dohoda, pri ktorej dostanete len 50% financií, ale mesto ostane naoko v sfére protivníka. A ten naopak nedostane nič. Avšak ako sa tajnej dohody zbaviť? Jednoducho. Pošlete svojho špióna prezrieť vaše uzavreté kontrakty v meste, a tak zrušíte súperovu tajnú dohodu. Okrem toho sa budú zmluvy uzatvárať s diplomatmi. Tie budú mať lepší finančný výnos, a pokiaľ necháte diplomata v meste, tak sa do neho nepriateľský diplomat nikdy nedostane. A tu prichádzajú na rad zase raz špióni alebo ďalšia kategória jednotiek. A to práve tie útočné. Možností s diplomaciou je samozrejme omnoho viac, ale toto bol základ. Kto je zvedavý na viac, nech skúsi demo.
Avšak taktiež zaujímavou možnosťou riešenia problémov sú napríklad vrahovia alebo agitátori vzbury. Ako som už písal, ak sa treba zbaviť nepriateľského špeha, vraha, diplomata alebo inej jednotky, ktorá je v „skupine“ sama. Teda pôsobí na mape ako samostatná figúrka. Avšak pozor, aj vrah sa po istom čase odhalí a zneškodniť sa ho bude dať omnoho ľahšie. Zneškodniť mesto sa napríklad dá aj poslaním agitátora. Ten v meste rozpúta vzburu, ktorá sa prenesie aj na najbližšie mesto. Avšak pozor, je jedno či je naše alebo nepriateľské. Mesto pod účinkom vzbury nebude generovať žiadny príjem, až pokiaľ sa hráč nezbaví za pomoci vrahov rebelov a nevyšle diplomata.
Potom sú tu ešte armády, ktoré sa stavajú za príjem jedla z polí obrábaných roľníkmi. Za pomoci armád a strojov bude možné dobyť nepriateľské sídlo. Avšak dokým sa dostanete do vojny je najlepšie čím viac konfliktov vyriešiť diplomaticky a „nekalými praktikami“, keďže vojna bude omnoho náročnejšia na zvládnutie. Preto čím skôr a lepšie sa vopred pripravíte, tým väčšia šanca oproti súperovi. Problém je, že vojna nie je potom vôbec o taktike, ale o tom, kto vydrží dlhšie chrliť jednotky na bojové pole.
Od počtu jednotiek, ktoré zabijete (aj cez mier), príjmu zlata, počtu miest, ktoré sú pod vaším vplyvom a od toho, či kontrolujete sept (čosi ako kaplnka). Ten kto ako prvý nazbiera 100 bodov, prestíže vyhráva hru. Samozrejme, prestíž sa dá aj stratiť.
Čo je však ďalším kameňom úrazu je grafika. Budovy sú vymodelované ešte uspokojivo. Avšak zvyšok, a to hlavne jednotky a osoby všeobecne, je vymodelovaný horibilne. Lepšie tiene mal snáď už Generals a textúry mal kvalitatívne asi lepšie tiež. Celkovo si autori vôbec nedali záležať na grafickej stránke hry. Zvuk nebudem rozoberať. Je to stratégia a nie Battlefield 3. Je tam, a to nám musí stačiť.
Začalo to nadšením, ktoré však po 2-3 hodinách začalo opadať a po štvrtej bolo úplne preč. Hra chytila nudný, monotónny a nezáživný spád. Nepomáha tomu ani fakt, že v hre je až 8 rodov, za ktoré je možné hrať, z ktorých každý má svoje výhody. Priznám sa, že pri hre s ľudským nepriateľom by som sa asi zapotil viac, no kroky AI boli po chvíli neuveriteľne predvídateľné, a tak mi neostalo nič iné, ako sa k hre viac nevrátiť. Koncept bol nepochybne zaujímavý a diplomacia zábavná. No napriek tomu, všetko ostatné pridáva len negatívny pocit z hry. Ale nebudem klamať, za vyskúšanie stojí. Mňa však neoslovila.
|
Diplomacia Koncept Prvé 3 hodiny |
|
Hrateľnosť Grafika Vojenská zložka |
65% | |
ŽÁNER | akcia |
VÝROBCA | Silicon Knights |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Activision / COMGAD |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |