Tanner je späť. Nikto nedúfal, že sa vráti v tak zdravej forme ani samotného detektíva a neprekvapivo ani samotnú hru. Tentokrát sme však marketingovím sľubom uveriť mohli. Driver je po všetkých stránkach zdravý a silný jedinec. Jedinec, ktorý je na klávesnici však nehrateľný a keď už, tak celkom zle. Preto sme zmobilizovali gamepad a už bolo všetko v kostolnom poriadku.
Pán Tanner bol na konci tretieho dielu mierne zneškodnený, jeho úhlavný nepriateľ, ktorý bude držať hlavnú pozíciu zloducha aj tentokrát, ho zabil. Aspoň tak si mohli hráči myslieť. Našťastie tomu tak nie je a my si v túto dobu jesennú môžeme užiť ten starý dobrý Driver, na aký sme boli zvyknutí v roku 1999, kedy toto dielko uzrelo svetlo našich prvých Playstation.
Príbeh, ako už názov pripomína, sa odohráva v San Franciscu, v meste hipíkov, krásneho mostu, či tej úžasnej pesničky, ktorú si tak rád často púšťam. San Francisco však nebolo vybrané náhodou. Jednak sa v ňom odohrával z časti aj slávny debut, nuž a taktiež sa mesto hodí na policajné pretekanie a podobne. Mesto je zaujmavo stavané, vidieť sú tu rôzne zaujímavé stavby, ale najmä (a to je podstatné) mesto nie je len obyčajná nudná rovina s pravidelnými ulicami, ako to býva v amerických mestách celkom časté. A možno aj preto, že sme boli už mestami ako Los Angeles v hrách presýtení.
Situácia, ktorá sa stane Tannerovi v úvode hry je nečakaná. Jednoducho skončíte v nemocnici, pán Jericho vás dostal už v úvode, hra sa môže skončiť. Keď v tom nečakane, získate schopnosť, ktorá v hrách ešte nebola. Tanner, je totiž v kóme a všetko čo sa v hre odohrá, je istá forma snenia. Predstava je však silnejšia a túžba dostať nepriateľa a gaunera obrovská. Hráč je "Shiftu-schopný".
A to je tá novinka. Zázrak prírody. Dokážete sa presúvať s vášho auta do hociakého vozidla, ktoré je na mape otvorených častí San Francisca. Chcete sa previesť v novom modele Alfa Romeo? Môžete. Vyskúšať si ten krásny Dodge? Taktiež môžete. Licencované vozidlá sú tentokrát možné. V sérii Driver po prvýkrát. Avšak zďaleka nie všetky značky. Väčšinou tak stretávate stále tie isté autá. Shifnutie je tiež dobrým strategickým prvkom priamo v nejakej misii. Prenásleduje vás policajné auto a vy sa ho chcete zbaviť. Nie je nič jednoduchšie, než sa presunúť jednoduchým kúzlom do protiidúceho auta a do predstaviteľa zákona jednoducho naraziť. Zbavíte sa tak mnoho strastí a starostí. Shifnutie je jednoducho novinka, ktorú bude využívať podľa nás možno stále viac hier. Je to jednoducho bomba. Jej nereálnosť je už druhá vec. My sa však chceme zabaviť, nie riešiť či by to bolo možné, alebo nie.
Čo sa týka misií, tie sú nápadité a hlavne je aj radosť plniť tie vedlajšie, ktorých je celkom slušné množstvo. Dokonca aby ste sa pohli v hlavnom príbehu ďalej musíte nejakú tú nepotrebnejšiu splniť. Inými slovami stáva sa povinnou, ale môžete si vybrať, ktorá to bude. Je to ako na vysokej škole s povinnými voliteľnými predmetmi. Jeden čas sa v žijete do bratov čínskeho pôvodu, ktorí si chcú pretekaním na čierno zarobiť poriadny balík peňazí. S nimi sa stretnete počas celej hry viackrát. Pretekať budete v normálnych autách, ale aj v neobvyklejších buginách.
Páčila sa nám misia, kde sme museli nakrúcať kaskadérske kúsky do filmu, raz urobiť poriadny šmyk, druhý raz ísť veľkou rýchlosťou a na záver nahnevať nejakého policajta. Samozrejme sme to nerobili v samotnej koži detektíva Tannera. To sa len duchom presunul do filmového štábu. Nápaditých misií je tu množstvo. A taktiež rôzne drobnosti, ktoré máme v hrách tak radi. Ako pomerne detailne prepracované mesto, zbieranie rôznych skoro „hovadín“, tu sa nám po nich otvárajú nejaké nové úlohy. Hra sa tvári tak, že je dokončená a nechýba jej nejaká časť, ktorá tak často v novinkách prichádza ako pán temnôt, DLC.
Nepríjemný pocit sme mali však z používania nitroglycerínu. Ten tu občas pôsobil komicky. Namiesto toho aby nám jazdu zrýchlil ju spomalil. Je možné, že to bola chyba našej verzie hry, a teraz to autori už opravili, ale neraz sa nám stalo, hlavne v rozhodujúcom preteku, že sme jednoducho vďaka nitru, nelogicky skončili na poslednom mieste (a taktiež vďaka našej neschopnosti pretekať bezúhonne). Zo začiatku sme mali taktiež divný pocit z obyvateľstva mesta. Ľudia sa tam pohybujú ako duchovia, uhýbajú sa autám ako agenti z Matrixu, ale zase chápeme zámer, že nechceli ďalší Carmageddon, kde sa mŕtvol našlo neúrekom. V novom Driveri si človeka nezrazíte. A to je možno nakoniec aj dobré. Aspoň sa tento klenot nezakáže v niektorých krajinách a zaslúžene si užijú titul všetci, ktorí budú chcieť.
Ak chcete typ na titul, ktorý rozchodíte aj na horšej PC zostave, je tu krásne vyzerajúci Driver: San Francisco. Na výkonnej zostave nie je problém získať maximálny počet snímkov za sekundu (120 fps), čo je trikrát viac, než stačí na plynulé hranie. Miera detailov sa v hre nastavuje jediným tlačidlom, okrem toho si môžete nastaviť rozlíšenie. Kto by si ale v dobe LCD monitorov nastavoval iné ako natívne je nelogický jedinec. A tým nelogickým jedincom je aj samá hra, ktorá ma nútila zo začiatku hrať hru v rozlíšení 800:600, ktoré si pamätáme ešte z roku 12 pred Kristom.
Pochváliť na tomto mieste musíme grafickú precíznosť jednotlivých modelov áut, ich zničenie je tiež krásne, aj keď len na pohľad. Trošku slabšie sú na tom prvky samotných postáv, ale to si myslíme, že v pretekárskej hre nehrá hlavnú úlohu. Grafika sa jednoducho podarila, konverzia na PC taktiež, ale musíte rátať s použítím gamepadu. Na počítači sme síce čakali krajšiu grafickú stránku, no žiadne rozdiely sa nediali. Užili sme si však pekný multiplatformný titul, ktorý vyzerá krásne všade a na našich domácich miláčikoch počítačoch je taktiež veľmi dobre spravený český preklad vďaka lokálnemu distribútorovi.
Driver nie je dokonalým dielom, príbeh je tuctový, jeho rozprávanie je slabšie, ale taktiež je to hrou, ktorá prináša novinky, funguje bezchybne, a hlavne sa neobjavil prvok stereotyp, ktorý nás tak rád trápi a odrádza od hrania rôznych hier. Driver nás k hrám opäť pripútal. A hlavne zabával množstvo hodín. Takéto prekvapenia máme radi!
|
hrateľnosť existujúci model poškodenia dobový soundtrack |
|
čiastočná jednotvárnosť |
85% | |
ŽÁNER | akcia / racing |
VÝROBCA | Reflection Interactive |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
UBISOFT / PLAYMAN |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |