Po celkom obľúbenom Red Faction: Guerrila, ktorý sa ľudovo nazýval GTA na Marse, na naše herné prístroje prichádza pokračovanie. Prešlo oproti predchádzajúcemu dielu poriadnou zmenou. Jedna skupinka fanúšikov série sa teší a druhá naopak má v očiach slzy. Môže za to linearita, ktorá bola pôvodne pre sériu typická. Red Faction: Armagedon je teda tak trochu reštartom série. Podaril sa?
Zmenou neprešiel pohľad, z ktorého sa na hrdinu pozeráme. Ako v predchádzajúcej hre v sérii sa aj tento krát pozeráme na neho z tretej osoby. Pre túto hru by síce viac sedel štýl FPS, ale aj s takýmto pohľadom sme si užili pár hodín zábavy. Pár hodín myslíme doslovne, čiže sme boli najviac sklamaní z dĺžky hry.
Počas celej hernej doby vás bude taktiež sprevádzať nechválny pocit nudy a stereotypu, ktorý je spôsobený hlavne neustále podobnými lokalitami a nepriateľmi, ktorí útočia v takmer pravidelných intervaloch. V druhej časti hry, síce prebehne zmena prostredia, takisto sa počas hry mení aj to, či vraždíte bez nejakých vozidiel, či mechanických strojov alebo s nimi. Interiery a podzemné scenérie sú však nádherné, takisto ako piesočnatá púšť na povrchu Marsu. A to s tou krásou myslíme úprimne.
Nasvietenie a prevedenie jednotlivých levelov sa podarilo. Škoda len, že nápaditosť pri scénari ostala taktiež v podzemí. A tak časom môže táto hra omrzieť, na (ne)šťastie skončí skôr než začala.
Obľúbili sme si boje s bossmi, ktorí prichádzajú väčšinou nečakane. Snáď najzaujmavejším bol jeden, ktorý má poriadne dočinenia aj s príbehom. Utekali sme pred ním, strielali do elektrických rozvodov a dúfali, že mu utečieme. To sa síce nestalo, ale huncút, dostal čo si zaslúžil. Celkovo na rozumnej náročnosti je radosť bojovať so silnejšími nepriateľmi než s bežnými, ktorých usmrtíte veľmi veľké množstvo.
A čím sa zabíjanie uskutočnuje lepšie ako so zbraňami? No predsa so zbraňami, ktoré doslova zbraňou ani nie sú. Reč je o prístroji, ktorý sa síce magnetickou zbraňou nazýva, ale určite nebol pôvodne vo svete Red Faction ako zbraň myslený. Jednoducho vystrelíte na príšeru jednu časť magnetu a na druhú, či na nejaký predmet, či stenu jaskyne vystrelíte druhý. Stane sa zázrak a mimozemská krysa umrie. Táto zbraň má výhodu v tom, že nepotrebujete žiadne náboje a ešte je pomerne účinná a predovšetkým je zábavné sa s ňou hrať.
Ostatné zbrane taktiež nie sú na zahodenie a okrem nudných brokovníc, pištolí, či samopalov čakajte kúsky, ktoré prešli hlavami autorov viac-krát, sú nápadité a čo je hlavné, je tiež zábava s nimi prechádzať príbeh Dáriusa. Ako sa hlavný plešatý hrdina nazýva. Kúskov, ktoré sa oplatí spomenúť je viac, len načo kaziť prekvapenie?
Zaujímavou schopnosťou, ktorá vyplýva z herných možností, ktoré sú pre sériu zjavné, je možnosť predmety, prístroje, či celé budovy opravovať. Takže, ak vám nepriateľský útok zničí pôdu pod nohami, vy si ju napriek tomu znovu postavíte. Funguje to náramne a je to jeden z tých originálnych prvkov, kvôli ktorým sa budeme do herného sveta tohto dielu vracať.
Zničitelné prostredie je pod vplyvom Havok engine, ktorý podporoval už predchádzajúci diel a nič lepšieho autori ani vymyslieť nemohli. Engine, síce nie je tak reálny ako konkurenčný PhysX, ale taktiež je viac využitelný a hlavne menej náročný na zostavu počítača. Aj keď Red Faction Armageddon je náročný pomerne dosť. Vyplýva to z podpory DX 11, vďaka čomu vyzerá hra úžasne. Nové prvky a vymoženosti sa pod hru podpísali, aj keď nečakajte ďalšiu revolúciu. Zas taký hit to nie je. Jednoznačný hit je to zničitelné prostredie, ktoré na iných miestach herného priemyslu nemá obdoby a môže sa mu postaviť akurát predošlý diel, ktorý posledný kúsok stále trošku prekonáva. Hernou dobou a hrateľnosťou určite.
Bojovať sa dá proti kadekomu, no originalitu Dariusovím nepriateľom uprieť nemožno. Zo začiatku to sú klasický votrelci, ktorí vedia loziť po stene, občas sa zjaví zo zeme akási rastlina, ktorá samozrejme je nebezpečným tvorom číslo jedna, no neskôr sa nájdu kúsky, ktoré strieľajú červené lúče, prichytávajú sa na strop jaskýň a podobne. Súboje proti chodiacim strojom v tvare pavúka už ani nerátame. Je tu vidieť silná inšpirácia sériou Dead Space, či tvormi z Aliens vs. Predator. Škoda len, že sme občas mali problém prehrať s touto bandou príšer.
S príbehom sme spokojní síce boli, no vrásky na čele nám robili in-game videá a dialógy medzi postavami, ktoré síce miestami mali šťavu, ale väčšinou sa jedná o bežné béčkové rozhovory, ktoré ak preskočíte nič sa nebude diať . A to príbeh tejto sci-fi akcie je celkom lákavý. Prezradiť tak len môžeme, že zažijete počas hry pár prekvapení, teda predovšetkým hrdina, ktorý síce pripomína Riddicka, no charakterom je to skôr nudná, priemerná osobnosť. A u Riddicka ostávame aj pri téme úteku z väzenia, ale to sme prezradili už viac než dosť.
Dabing postáv, medzi ktoré patrí samozrejme aj narozprávanie Dáriusa, skončilo na bode priemeru a žiadného ďalšieho Duke Nukema nečakajte. Hlavná postava neperlí hláškami, nemá hrubý hlas a dokonca ani nie je ničím výnimočná. Po dohraní hry sme ani nevedeli, za koho sme to vlastne hrali.
Zvuk sa však celkovo podaril a hlavne pri demolovaní, či bojovom vare si fanúšikovia svojich kvalitných reprosústav prídu na svoje.
Hra ponúka aj akýsi multiplayer, no skôr sa jedná o zbytočný doplnok, ktorý nás ani z ďaleka nelákal. Možnosť kooperatívne bojovať proti nekonečným vlnám nepriateľov je teda rovnako originálne a zábavné ako… jednoducho je to zbytočné. Menej nudným módom pre viacerých hráčov je tzv. Ruin Mode, ktorý je však to isté len v ružovom. Hráči majú čo najrýchlejšie a najoriginálnejšie zničiť všetko čo sa dá. Fakt zábava!
Zábavu sme si počas celej doby užili, no stereotyp a nudnosť prevedenia levelov sa zachrániť nedá ani krásnymi modernými efektami, či zaujímavou plejádov zbraní a možností. Red Faction Armageddon, konkurovať trojáčkovým hrám príliš nemôže, ale kto si chce zničiť pár budov, zablbnúť si s Magnet Gunom, či jednorázovo prejsť príbeh odporúčame. Obzvlášť, keď ste fanúšikom série.
{embed_video }
|
zničitelné prostredie zaujímavé zbrane možnosť opravovať |
|
nenápadité levely slabo pojaté rozprávanie príbehu stereotyp |
75% | |
ŽÁNER | FPS |
VÝROBCA | Volition |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
THQ / COMGAD |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |