Hunted ma sklamal. Nebudem chodiť okolo horúcej kaše, vypľujem to hneď na začiatku. Z prvých informácií ma hra prekvapivo zaujala. Nie tým spôsobom, že by som si to musel vopred objednať , ale koncept hry sa mi zapáčil, a tak trochu som dúfal, že sa k tomu dostanem na zrecenzovanie. A podarilo sa. Tak teda, čo ma na hre z prvých informácii zaujalo?
V podstate celý ten „FantasyGearsofWar“ štýl hrateľnosti. Najlepšou časťou hry je nepochybne možnosť skryť sa za stenu a odtiaľ odstreľovať nepriateľov s lukom a šípmi. Lenže čo z toho, keď zvyšok hry už tak zábavný nie je. Aspoň nie pri čisto singleplayerovom zážitku. Hra sa však netajila, že sa zameriava predovšetkým na kooperačnú kampaň, a tak by nebolo vhodné hru hneď odsúdiť len kvôli hre pre jedného hráča, aj keď tá by mala byť rovnako dôležitá. Preto je problém túto hru ohodnotiť ako jeden celok či dívať sa na ňu len jedným pohľadom. Ale keďže ja som väčšinu hry prešiel sám, tak sa zameriam hlavne na túto časť.
Hra začína pekným introm, ktoré dokáže zaujať, ukázať herný svet a celkovo pekne nakopnúť začiatok hry. Hneď na to vám budú predstavené hlavné charaktery, zvodná elfkaE´lara a badass bojovník Caddoc, dvojica nájomných žoldnierov. Sú na ceste za splnením svojej poslednej zákazky. Caddoc sa prebúdza z veľmi živého sna, v ktorom mu mysteriózna ženská postava sľubuje všetko, po čom jeho srdce túži. Prirodzene, to nie je len sen a po úvodnom zoznámení sa s hrou na ňu spolu s E´larou narazí a príbeh začne pomaly naberať na obrátkach. Ale nečakajte nič originálne, príbeh kopí jedno fantasy klišé za druhým a po celú dobu neprinesie nič, čo by vás prekvapilo.
Poteší akurát ústredná dvojica. Chémia medzi (mentálne) starším a skúseným Caddocom a mladou (aj keď vekovo staršou) a zbrklou E´larou funguje výborne a vlastne ma pri hre držal najmä ich vzťah a vzájomne priateľské provokácie. Teda, čo sa príbehu týka, bola to jediná vec, ktorá ma pri ňom držala. Pokiaľ je príbeh v hrách u vás na prvom mieste, tak sa o Hunted nemusíte vôbec zaujímať. Nie je to katastrofa, ale zanecháva za sebou akurát apatické „nah“.
Čo samozrejme znamená, že najdôležitejším prvkom je hrateľnosť. Ako bolo spomínané, na začiatku , hra sa napriek fantasy settingu inšpirovala s GearsofWar. Hra sa líši v závislosti na tom, za koho z dvojice hráte. Caddoc je typický bojovník, ktorý sa najlepšie cíti v prednej línii s veľkým mečom v ruke, sekajúc vlny nepriateľov na kúsky, zatiaľ, čo E´lara preferuje streľbu z luku z patričnej vzdialenosti. Obaja môžu zmeniť svoje zbrane, čiže Caddoc môže tiež strieľať (z kuše) a E´lara môže skúsiť presekať si cestu vpred, ale s týmito sekundárnymi zbraňami sú podstatne slabší.
Hernou náplňou bude v prvom rade boj proti presile, ale k slovu sa dostanú aj menšie RPG prvky, s ktorými si vylepšíte zbrane a pár kúziel. Znovu nejde o nič výnimočné, či nebodaj hodné dlhšieho rozboru. Drvivú väčšinu hry som strávil ovládaním E´lary, strieľaním z luku spoza krytu, čo považujem za najlepšiu časť hry, pre lukostreľbu v hrách som mal vždy veľkú slabosť. Časti hry, kde som bol nútený hrať ako Caddoc ma teda až tak neoslovili.
Každý level je lineárny, nájde sa tu pár malých odbočiek, kde získate nejaké bonusové vybavenie, či nazbierate kryštály, za ktoré vylepšíte svoje postavy, ale v podstate nikdy neodbočíte z cesty. O to zbytočnejšie pôsobí možnosť nechať si vyznačiť cestu vpred akousi svätojánskou muškou . Narazíte aj na niekoľko ľahkých hádaniek. Mozog si pri nich síce nijak nepotrápite, ale sú príjemnou pauzou medzi bojmi. Hra pôsobí v singleplayerovom zážitku čisto priemerným dojmom, kde vás nič neohúri, ale ani neotravuje. Teda až na sem-tam blbú AI vášho počítačom riadeného spolubojovníka, ktorý vám niekedy blokuje cestu či sám sa niekde zasekne či odmieta splniť to, čo mu zadáte.
Ale pozor, tu prichádza k slovu kooperačná kampaň, kde sa role vášho spolubojovníka môže chopiť váš známy a hra tak získava úplné nový level zábavnosti. Je až bolestne zrejmé, že táto hra bola nadizajnovaná primárne pre kooperačný mód. Hra je tak omnoho zábavnejšia takmer po všetkých stránkach. Co-op je jediný dôvod, kvôli ktorému sa túto hru oplatí vyskúšať. Teda ak máte s kým.
Hra po technickej stránke rozhodne neexceluje a spolu so zvukovou stránkou spadá do priemeru, z ktorého ju vytrhujú akurát dabéri hlavných hrdinov. Hunted by si tak ako priemerná hra mal vyslúžiť 50ku, ale kooperačný mód posúva herný zážitok na 70. Preto je výsledné hodnotenie vhodným kompromisom. Co-op síce hru zachránil, no stále je vonku mnoho lepších kooperačných hier. Aj keď je pravda, že nie každá má cover systém spojený s lukostreľbou.
|
Co-op Lukostreľba Dvojica hrdinov |
|
Slabý príbeh Priemernosť singleplayerového zážitku AI Technická zastaranosť |
60% | |
ŽÁNER | fantasy akcia |
VÝROBCA | InXileEntertainment |
VYDAVATEĽ NA SLOVENSKU |
Bethesda / CENEGA |
HRU NA RECENZOVANIE POSKYTLA SPOLOČNOSŤ | |