Pri recenzovaní tohto titulu mi nedá nezačať podobne, ako pri nedávnom hodnotení Brotherhoodu. V čom sú si tieto dve hry podobné? No predsa sú obe pokračovaním už zabehnutej série. Hádam ale neprezradím veľa, keď hneď v úvode poviem, že zatiaľ čo v Ubisofte môžu nad kvalitou svojho dielka jasať, v EA by si teda za tento počin jednu zaslúžili.
Vývojári už pravdepodobne zistili, že zo série Sims, ktorá sa odohráva v prítomnosti už veľa nevytiahnu, a tak sa rozhodli (ako samotný názov napovedá) presunúť dej do stredoveku. Už v úvode som spomínal, že tento titul je krokom vedľa, ale čo za to môže? Samotný presun do inej doby ani tak nie, pretože ten je naopak spracovaný pekne a ponúka dobové kulisy, budovy, oblečenie postáv či rôzne zábavy ako napríklad boj s mečom. Každopádne hre chýba výraznejší príbeh, pretože sa ocitáte v roli panovníka (pochopiteľne si svojho Simíka môžete vytvoriť), ktorý si musí získať poddaných a podobné veci. Vlastne nehrá príbeh v hre takmer žiadnu úlohu, pričom si myslím, že pri takomto prostredí by sa to aj napriek charakteru hry dosť zišlo.
Nepoteší ani fakt, že v hre absentuje česká lokalizácia, čo robí hru vzhľadom na občas dosť náročnú angličtinu pre tuzemských hráčov menej atraktívnou. Čo je na tom všetkom ale najhoršie je fakt, že aj napriek verne spracovanému prostrediu a dobe sa skutočne ako v stredoveku necítite. A za to môže neskutočná nuda, ktorá sa sprevádza takmer celou hrou. V princípe to vyzerá asi tak, že si vždy vyberiete nejaký quest, preklikáte sa cez jeho popis (ktorý je mimochodom v drvivej väčšine absolútne nudný) a hor sa do plnenia! Zo začiatku riešite úlohy typu pozbieraj bylinky, nazbieraj drevo z lesa, zažeň banditov postupne sa ich dôležitosť zväčšuje, každopádne počas celej hry ostávajú rovnako ľahké, iba s tým rozdielom, že čím ďalej tým viac musíte klikať, klikať a klikať. Aspoň že sú úlohy variabilné a navzájom odlišné.
Samotný quest sa väčšinou skladá ešte z ďalších „podúloh“ pričom vždy ide len o to sa niekde presunúť, následne previesť interakciu s nejakým objektom či osobou a tak dookola. Je to neskutočná nuda a navyše je to zdĺhavé (áno, hra sa dá zrýchliť, ale prečo autori nezvolili nejaký zábavnejší spôsob ako napríklad quick time eventy, či rôzne mini hry, kde by som sa naozaj zabavil a nemusel len stále klikať na dvojitú šípku, aby môj Simík čím skôr skončil úlohu). Aspoň že tu máme spomínanú variabilitu questov. Celkovo sa nesú v duchu dvoch vecí: buď sa ich plnením musíte postarať o svoju osobnosť alebo o radosť poddaných. Tie sa tak trochu prelínajú, pretože postupom hry si zveľaďujete svoje kráľovstvo, staviate nové budovy (respektíve odkupujete a navyše už zariadené, takže staviteľský režim sa dostal do úzadia), staráte sa o ekonomiku a správny chod kráľovstva. Ako môžeme vidieť hra teda kombinuje RPG a strategické prvky, každopádne v obidvoch smeroch majú ešte autori čo doťahovať, pretože často sa stane, že postavená budova či splnený quest neovplyvní chod vášho kráľovstva. Na druhú stranu sa mi páčilo, že po vytvorení novej budovy jej musíte dať aj správcu, ktorého si vytvoríte v simíkovskom editore, ktorý je aj tu dobre spracovaný, neponúka zbytočne veľa možností no dosť na to, aby vám postava vyhovovala. Vzhľadom na to, že každej musíte priradiť aj špecifické kladné a záporné vlastnosti, hra aspoň na chvíľu vychádza zo svojho nudného priebehu. Bohužiaľ si medzi danými postavami nemôžete ľubovoľne prepínať, čo je obrovská škoda.
K tomuto dielu ani nie je veľa čo písať. Autori zobrali zaužívané princípy z predošlých Simsov, presunuli ich do stredoveku a upravili. Bohužiaľ, väčšinou ich upravili zle. Keď už pridali nejakú novinku alebo niečo vylepšili, nápad ostal v polke cesty. Škoda, škoda, hra mala v sebe veľký potenciál. Fanúšikov série Sims by ale titul na pár večerov zabaviť mohol.