Ubisoft sa tohto roku rozhodol všetkým hráčom a fanúšikom Assassins Creed série skrátiť čakanie na nový diel a tak sme sa dočkali trojdielnej mini 2D plošinovej Assassins Creed Chronicles, ktorej prvý diel nás zaviedol do Číny, kde sa Eziova bývalá študentka snaží obnoviť Čínske Bratstvo Assassinov.
Aj keď sme si k Assassins Creedu už mohli zahrať viacero minihier či už na telefónoch, v prehliadači, alebo aj samotnom PC, Ubisoft doteraz nikdy neskúsil ísť cestou plošinovky. Je nadmieru jasné že inšpiráciou bol veľmi úspešný a skvelo prijatý titul Mark of the Ninja, ktorým sa Assassins Creed, bohužiaľ neúspešne, snaží byť. V Assassins Creed Chronicles: China, sa hráči dostávajú do kože Shao Jun, čínskej Assassínky, ktorej bratstvo bolo kompletne vyvraždené Templármi a ona jediná prežila a vyhľadala pomoc Ezia, ktorý ju osobne trénoval. Shao ste tak už pred hrou mohli stretnúť v animovanom mini filme Assassins Creed Embers, ktorý bol takpovediac ukončením Eziovho príbehu.
Shao sa tak po svojom tréningu vracia do Číny za svojou pomstou a poslaním obnoviť Assassinov v Číne. Na nejaké krajšie cutscény alebo krásne maľby, počas ktorých by vám bol príbeh vysvetlený, rovno zabudnite. Nielenže je príbeh od začiatku do konca veľmi slabo spracovaný, no ešte slabšie je vyrozprávaný a predstavený. Do misií vstupujete s minimálnou zápletkou a po minúte v novom leveli ledva viete, prečo ho hráte alebo o čo v ňom vôbec ide. A tak len bezhlavo prechádzate levelom, pričom vás pomaly ale isto veľmi skoro prestane baviť aj skrývanie a stealth prechádzanie, a chcete to mať čím skôr za sebou.
K zábave z hrania v najmenšom neprispievajú ani herné mechaniky. Celý bojový systém je veľmi primitívny, absolútne nezáživný a nudný. Hra sa vás síce silou mocou snaží nabádať, aby ste hrali ako pravý Assassin, a teda stealth, no to by najprv musela mať poriadne spracované stealth mechaniky, ktoré by boli domyslené a fungovali by ako mali. Vyskakovanie z tieňov je úplne bežne zachytené, aj keby nemalo byť, pričom zabíjanie jedného z dvoch nepriateľov, ktorí sú blízko pri sebe, je skoro nemožné a vždy zabijete toho nesprávneho. Osobne som musel hru niekoľkokrát reštartovať, len aby sa mi vôbec objavil jeden z nepriateľov, ktorých som musel zabiť, aby som prešiel ďalej. K tomu pridajte štyri Assassinské nástroje ako hádzacie nože, ohňostroj, pískanie a zvukové nožíky a dostanete ešte nudnejšie mechaniky, než by boli bez nich. Všetky štyri použijete v hre dokopy 10-krát, lebo to buď nie je vôbec nutné, alebo sa vám vôbec nechce a zabudnete, že vôbec nejaké užitočné nástroje máte.
Nad vodou to drží celkom fajn spracovaný level dizajn, ktorý síce má ďaleko od toho v Mark of the Ninja, a len zriedkavo máte na výber viac ako dve cesty, no stále je to jedna z lepších mechaník celej hry. Autorom sa navyše podarilo naozaj krásne pozadia a prostredia levelov, čo sú zrejme jediné elementy, vďaka ktorým hra vyzerá lákavo a umelecky. Neospravedlniteľná je ale neplynulosť, a to aj pri takejto jednoduchej hre, s rozmazanými a neostrými textúrami. Pri rýchlych scénach ako šprintovaní a zabíjaní, nie sú FPS dropy ničím výnimočným. Ničím výnimočným sa nevyznačuje ani audio stránka, ktorú si počas hrania ledva uvedomíte.
Informácie o hre
Assassins Creed Chronicles: China 2015
Assassin’s Creed Chronicles je séria 2D plošinových hier. Skladá sa z troch epizód, ktoré vyvíja štúdio Climax Studios a Ubisoft Montreal. Táté séria prináša nové 2D prvky do populárnej série Assassin’s Creed.
- Platforma: PC
- Žáner: 2.5D adventúra
- Výrobca: Climax Entertainment
- Distribútor v GB: Ubisoft
- Distribútor v SR: Playman
- Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Playman