S prichádzajúcim, ale odloženým Battlefield: Hardline je jasné, že doba dodávania nového obsahu pre Battlefield 4 sa pomaly, ale isto končí, no ešte pred tým, ako sa štvorka uloží k ľadu, prichádzajú posledné dva expansion packy. Prekonať Naval Strike bude ťažké, avšak pri hraní prvého z nich s názvom Dragon’s Teeth, má človek pocit, že sa autori o to ani nesnažili. Ako sme spomínali na konci minulej recenzie, Naval Strike bolo posledné DLC pre Battlefield 4, vytvorené v švédskej pobočke DICE a obe posledné má na starosti pobočka DICE v Los Angeles.
Dragon’s Teeth sa totiž nezameriava na masívne bitky, rozsiahle a komplexné herné módy, ale skôr na menšie mapy, ktorým viac svedčí počet hráčov zastavený na čísle 32, ako plných 64. Štvorica máp je tak viac prepracovaná do detailov, no ak hľadáte masívne bitky podobné tým na mapách Paracel Storm, Lost Island a pod., budete musieť hľadať inde.
Propaganda, Sunken Dragon, Pearl Market a Lumphini Garden nám v niektorých momentoch ukazujú leveldizajnové majstrovsto, aby nás následne dosť nahnevali niektorými nelogickými prvkami. Ak si odmyslíme plač niektorých ľudí, že menšie mapy v Battlefielde nemajú čo robiť a budeme ich hodnotiť na základe objektívnych hľadísk, tak zistíme, že taká Propaganda je z leveldizajnového hľadiska veľmi podobná mapám z Bad Company 2. Či už úrovňou deštrukcie (aj keď nie až takou prepracovanou), alebo tým, že mapa je z horného pohľadu vo výrazne obdĺžnikovom tvare. Dobré zápasy zaručujú možnosť prístupu k jednotlivým bodom pri Conqueste a Rush móde z viacerých smerov, čo znižuje pretlak a pretláčanie vojsk na jednom mieste na mape, ktoré je známe z máp Operation Metro a Operation Locker.
Pearl Market zaujme hlavne dôrazom na vertikálnosť, čo však spôsobuje nemalé problémy, nakoľko vás môžu protivníci zabiť z veľkého množstva smerov, čo je prakticky nemožné si ustrážiť, a to vedie k nadávkam a frustrácii. Sunken Dragon upúta na jednej strane veľkou stavbou, kde sa často konajú obrovské prestrelky a na strane druhej veľkým jazerom, ktorého hladinu vody je možné ovládať. Problémom pri tejto mape je fakt, že samotné jazero je dosť vzdialené od ostrova s ostatnými Conquest bodmi a ich rozloženie je tak nerovnomerné, navyše sú všetci hráči (plávajúci, alebo prechádzajúci na druhú stranu) jednoduchým cieľom pre súperových snajperov.
Lumphini Garden sa môže pochváliť asi najlepším zapracovaním Levolution efektov v hre. Po aktivácii sa totiž na veľkú časť mapy zosunie hromada blata, ktorá do veľkej miery mení strednú časť mapy a tým pádom na nej mení aj bojové podmienky. Okrem toho, na moste, ktorý prechádza povrchom mapy sa nachádza vlak, a nakoľko daný most prechádza prakticky cez celú mapu, môže slúžiť šikovnejšiemu družstvu ako rýchly prechod cez mapu, pokiaľ ho niekto neodpáli.
Súčasťou DLC je päť nových zbraní, z čoho hneď dvojica spadá do kategórie sekundárnych. Pištole Unica 6 a Desert Eagle sa vyznačujú obrovskou silou, no nejde o nič, čo by sa nedalo spraviť klasickým revolverom. Rovnaká situácia nastáva v prípade útočnej pušky Bulldog, ktorá je prakticky iba alternatívou k SCAR-H, keďže má rovnako veľký zásobník a rozdáva rovnako veľké poškodenie na jednu ranu. PDW MPX je zlatou strednou cestou medzi menšími zbraňami v kategórii PDW ako SR-2 či MP7 a väčšími ako je napríklad PDW-R. Ostreľovacia puška CS5 je zaujímavá najmä tým, že už v základe prichádza s tlmičom, no hlavne, že je určená skôr na kratšiu vzdialenosť ako jej kolegyne z rovnakej kategórie. Čerešničkou na torte je balistický štít. Ten dokáže urobiť z podpornej triedy do istej miery ľudský tank a za jeho pomoci môžu spoluhráči ľahšie prerážať súperovu líniu.
DLC pridáva ešte diaľkovo ovládané vozidlo, ktoré má na kapote ťažký guľomet a granátomet s obmedzeným počtom nábojov. Aj keď je jeho používanie zábavné, faktom je, že človek sa pred jeho používaním musí dobre skryť, aby ho nepriatelia neodhalili a navyše samotné vozidlo toho veľa nevydrží.
Z hľadiska herných módov bol pridaný mód Chainlink. Pod týmto nič nehovoriacim názvom sa skrýva zaujímavá variácia Conquestu. Náplň ostáva rovnaká ako v Conqueste, čiže úlohou tímov je zaberať vlajky. Zaujímavosťou však je, že zaberané vlajky musia byť medzi sebou prepojené, a teda z hľadiska tímového prospechu je výhodnejšie po vlajke A zabrať vlajku B, než ísť k vlajke E. Čím viac prepojených vlajok má tím v zabraných, tým rýchlejšie odoberá tickety súperovmu tímu. Tým pádom nie je celkový počet zabraných vlajok až taký dôležitý a celý zápas je oveľa dynamickejší ako pri klasickom Conqueste, čomu napomáha aj to, že čas zabrania vlajky sa viac približuje tomu z herného módu Domination.
Dragon’s Teeth je zábavné DLC, ktoré síce u nás nezosadilo z trónu Naval Strike, no ak budeme mať chuť na viac pechotného boja, tak vieme kam máme zamieriť. Herný mód Chainlik je výborný a dobrá je tiež ponuka máp, aj keď je pravda, že takmer každá z nich má popri plusoch aj nejaké tie mínusy.
Informácie o hre
Žáner: FPS
Výrobca: Dice Multimedia
Distribútor v GB: Electronic Arts
Distribútor v SR: Electronic Arts