O Bound By Flame sa pred vydaním objavilo prekvapivo veľa informácií a noviniek. Hlavne vzhľadom na fakt, že ide o hru od francúzskych tvorcov nie veľmi úspešných titulov ako Of Orcs and Men alebo Mars: War Logs. Avšak s Bound By Flame sa vývojári snažili napraviť predchádzajúce chyby a v niekoľkých videách prezentovali zábavný súbojový systém a efektné grafické spracovanie. Bohužiaľ, ani to nepomohlo, aby sa z hry nestal opäť len priemerný titul.
Dajme tam elfov, nejakých tých ľadových lichov, nemŕtve príšery a démona ako hlavného hrdinu
V hre sa zhostíte roly Vulcana, jedného z členov Freeborn Blades, ktorí fungujú ako skupinka žoldnierov. Na začiatku si môžete vybrať pohlavie, mierne upraviť váš výzor a taktiež zvoliť meno, ktorým vás nikto za celú hru neosloví. Následne sa stanete svedkom rituálu, ktorý sa, samozrejme, nevydarí a jeho následkom je prebudenie démona, ktorý zostane uväznený v ľudskom tele. Pochopiteľne, bude to práve to vaše. Príbeh hry, ktorý je síce plný klišé a tak trochu vykráda známe fantasy, vás zo začiatku vtiahne do hry, no čím hlbšie sa dostávate, tým menej dáva význam a dialógy medzi postavami vám začnú pripadať skôr trápne a smiešne. Navyše, pokiaľ budete hrať za ženskú postavu (áno, vždy hráme za ženu), pripravte sa na neprívetivý hlas a nulové emócie. A to radšej nespomíname naozaj nevhodné sarkastické poznámky a nadávky, ktoré z úst vypúšťa najmä hlavný hrdina/hrdinka. To isté platí aj o vašich spolubojovníkoch, ktorých môžete brať so sebou a z času na čas s nimi viesť ďalší nudný dialóg. A aby toho nebolo málo, počas súbojov sa chovajú vrcholne idiotsky a často sa aj zaseknú o textúru.
Aj keď sa zdá, že príbeh hry poskytuje dostatočné množstvo volieb, opak je pravdou. Väčšinou vlastne ani neviete, o čom rozhodujete, pretože následok sa prejaví omnoho neskôr a nemali ste ho ako predvídať. Jedinou výnimkou je potláčanie alebo umocňovanie sily démona vo vašom vnútri. Ďalším negatívom je silná lineárnosť, ktorá v podobných RPG nikdy nie je dobrou voľbou. Aj keď je side questov relatívne dostatok, väčšinou sú veľmi primitívne a krátke a k ďalším sa nedostanete, pokým nesplníte nasledujúci quest v hlavnom príbehu. Taktiež, keď opustíte určitú lokalitu a dej sa posunie ďalej, už sa nemôžete vrátiť späť. S tým sa spája aj dĺžka hry, ktorá síce na dnešné pomery nie je zlá (nám to zabralo približne pätnásť hodín), ale na RPG je to málo. Ak sa nikde nebudete zastavovať a pôjdete priamo za hlavnými úlohami, hru môžete zdolať za približne desať hodín.
Chcete silnejšiu zbraň? Vyrobte si ju
Okrem prestávok, kedy sa dej pohne ďalej a vy budete viesť tvrdé reči s ostatnými, je hlavnou náplňou hry boj. Musíme však upozorniť, že nejde o žiadny hack&slash a zo začiatku si budete musieť navyknúť na vyššiu náročnosť súbojov. Najmä kvôli vašej výdrži, pretože tri-štyri rany od základných nepriateľov znamenajú smrť. Tým pádom sa budete musieť neustále brániť a uhýbať nepriateľským útokom. Tu však zvolili autori mierne čudnú cestu. V boji si môžete ľubovoľne meniť svoj bojový postoj a to medzi „warrior“ a „ranger.“ Pochopiteľne, v prvom menovanom sa zameriavate na tvrdé útoky a obranu mečom či sekerou, zatiaľ čo v druhom sa oháňate rýchlymi dýkami a útočíte od chrbta. Ako ranger však máte výhodu uhýbu, ktorý ako bojovník spraviť nemôžete a ku koncu hry sa práve z tejto možnosti stala veľká výhoda. V podstate vďaka uhýbaniu dokážete zabrániť akémukoľvek zásahu od nepriateľa, a to dokonca aj vtedy, keď vás animácia útoku trafila. S obomi bojovými štýlmi sa spájajú aj osobitné stromy schopností, ku ktorým neskôr môžete prirátať tretí za pyromantické schopnosti, získané vďaka spomínanému démonovi. Za každý získaný level máte možnosť prideliť dva body do ktoréhokoľvek stromu schopností a čím viac do niektorého investujete, tým lepšie schopnosti sú vám dostupné. Okrem samotných skillov vám hra umožňuje odomknúť aj špeciálne bonusy, ktoré ovplyvňujú váš maximálny život, manu alebo znižujú potrebné suroviny na výrobu a vylepšovanie vášho vybavenia. Najlepším je jednoznačne zvýšenie získaného xp o niekoľko desiatok percent.
Súboje dokážu byť často viac frustrujúce, než zábavné. Ako príklad spomenieme iritujúcich lukostrelcov, ktorí napriek tomu, že sú k vám otočení chrbtom, strieľajú šípy priamo do vás. A to aj keď stojíte päť centimetrov za nimi a sekáte ich dýkami. Predstavte si tú zlosť, keď stačí jedna rana a lukostrelec padne, no zrazu sa do vás spustí salva šípov a na obrazovke sa objaví tlačidlo load. Podobných bugov alebo technických problémov sa v Bound By Flame nachádza, žiaľ, mnoho. Problémom je občas aj kamera, ktorá si z času na čas zalieta, kde sa jej zachce alebo na obrazovke vidíte len nejakú textúru, do ktorej kamera vošla. Najviac sa tieto problémy prejavia, keď bojujete v úzkych miestnostiach a dostanete sa do rohu. Potom sa namiesto útoku alebo bránenia pokúšate dostať na miesto, poskytujúce lepší výhľad na súboj.
Príjemným oživením je možnosť vylepšovať zbrane a brnenia vďaka nájdeným materiálom. Bez problémov môžete vášmu meču zvýšiť rýchlosť úderov, ich silu a pridať aj šancu na prerušenie útoku nepriateľa. To isté platí o zbroji, kde zvyšujete váš maximálny život alebo odolnosti voči rôznym efektom. Z materiálov si podobne môžete vyrobiť aj pasce, šípy do kuše alebo fľaštičky s manou či životom. Avšak, práve vďaka dostatku materiálov, ktoré nájdete všade po okolí a taktiež ich získavate zo zabitých nepriateľov, kompletne mizne nutnosť navštevovať obchodníkov. Ich prítomnosť v hre je tak zbytočná a získané zlato nemáte ako minúť. Aj keby ste si u nich chceli kúpiť nejakú zbraň alebo brnenie, garantujeme vám, že lepšiu získate za splnený quest, alebo ju nájdete ukrytú na mape.
Audiovizuálna stránka je ako jediná časť hry skoro bez chýb
Skôr, než budete zisťovať, aký engine hra používa, vám prezradíme, že ide o Silk Engine od samotných vývojárov zo Spiders. Hra vďaka nemu vyzerá pekne a rozlíšenie textúr je naozaj vysoké. Hlavne brnenie na jednotlivých postavách pôsobí skvele a rovnako aj nepriatelia, s čím sa spája aj ich dizajn, ktorý je perfektný. Vysoká kvalita textúr však neplatí na prostredie, ktoré občas pôsobí veľmi prázdne. Väčšina príšer vyzerá hrozivo a dokonca aj celkom originálne. S výbornou vizuálnou stránkou sa spájajú aj slušné hardvérové nároky a je len plusom, že v nastaveniach máte dostupnú slušnú mieru kustomizácie. Spomenúť musíme hlavne technológiu ambient occlusion, ktorá je v hre viditeľná a na textúrach prostredia pôsobí veľmi efektne a tieňom dodáva na realistickosti. Perfektná je aj hudobná stránka. Soundtrack z hry sa určite zaradí do kolekcie fanúšikov fantasy melódií. Disponuje príjemnými aj mrazivými tónmi a ženské vokály v niektorých skladbách sú len čerešničkou na torte.
Keby bolo keby, mohol byť Bound By Flame perfektným RPG
Aj keď vás Bound By Flame dokáže pohltiť a zabaviť, nájde sa množstvo frustrujúcich momentov a bugov, ktoré vám hranie znepríjemnia. Negatívom je plytký príbeh, ktorý vás ničím neohúri a ani nevtiahne do deja. Hru však zachraňuje vynikajúca audiovizuálna stránka a zaujímavé prvky ako výroba a vylepšovanie vybavenia. Rovnako aj súboje dokážu zabaviť, a to najmä vďaka vyššej náročnosti. Tých, ktorí dobre neovládate angličtinu, určite poteší česká lokalizácia, ktorá je dostupná už odo dňa vydania. Pokiaľ ste naozaj vášnivým fanúšikom RPG a máte odohrané už všetky novinky z tohto žánru, potom dajte Bound By Flame šancu. Ak však hľadáte príjemné RPG, pri ktorom sa ponoríte do jeho fantasy sveta a užijete si zaujímavý a pútavý príbeh, potom ste na nesprávnej adrese.
Informácie o hre
Žáner: Akčné RPG
Výrobca: Spiders
Distribútor v SR: Comgad
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk