Pri recenzovaní DLC k Battlefield 4 mám vždy zaužívaný postup. Pár dní pred vydaním DLC začnem postupne hrávať hru. Dostávam sa „do tempa,“ aby ma vydanie nového obsahu zastihlo pripraveného. Potom zahrám, zhodnotím a s najväčšou pravdepodobnosťou sa začnem venovať iným hrám, aby sa celý postup zopakoval pri vydaní ďalšieho DLC. No Naval Strike ma zaujal od prvého momentu a každý, kto hral Titan mód v Battlefield 2142, asi vie prečo.
Hlavným ťahákom tohto DLC je nový herný mód, ktorý do istej miery kopíruje populárny Titan mód. Aby sa však zachovali reálie súčasnosti, primárne herné mechanizmy tohto módu sa dočkali úprav. Carrier Assault je kombináciou Rush a Conquest módu v jednom atraktívnom balíčku, ktorý počas zápasu mení tempo aj pozornosť hráčov a vyžaduje snáď ešte efektívnejšiu spoluprácu k dosiahnutiu úspešného výsledku.
Na začiatku každého zápasu majú oba tímy svoje lietadlové lode a na mapách sú rozmiestnené vlajky, ktoré treba zaberať. Po zabraní vlajky začne pridružený raketomet páliť na súperovu lietadlovú loď. Táto Conquest fáza je od klasického herného módu odlišná v tom, že tickety tu neexistujú, zabíjaním nepriateľov nedosiahnete pre tím žiadnu bodovú výhodu. Ak klesne „zdravie“ ktorejkoľvek lietadlovej lode na 50%, súperov tím má možnosť nalodiť sa, zničiť dve M-Com stanice, a tak urýchliť zničenie súperovej lietadlovej lode. Tu sa prejavuje komunikačná zručnosť a schopnosť hrať tímovo. Možností je veľa. Buď môžete jednoducho strážiť body, aby sa súperova loď zničila pomalšie, alebo sa môžete nalodiť pre jej rýchlejšie zničenie. Ak má však aj vaša lietadlová loď menej ako 50%, musíte tímovú silu rozdeliť aj na bránenie svojich M-Com staníc na svojej lietadlovej lodi. Hráč musí správne vyhodnotiť priority. Ak sa všetci hráči nalodia, tak môžu svoju lietadlovú loď nechať nechránenú a tá už bude ľahkým terčom pre súperiaci tím. Výsledkom toho je mód, ktorého kolá plynú rýchlejšie ako v klasickom Conqueste, no spája v sebe dva najpopulárnejšie herné módy v Battlefield hrách.
Okrem nového módu je na mapách možné hrať aj všetky módy zo základného Battlefieldu: Conquest, Obliteration, Rush, Defuse, Domination, Squad Deathmatch, Team Deathmatch. Vďaka povahe máp sú všetky módy výborne hrateľné. Týmto sa dostávame k mapám, ktoré sú hlavným meradlom kvality každého Battlefield DLC. Vzhľadom na to, že všetky dostali do vienka mód Carrier Assault, tak je jasné, že voda bude ich spájacím znakom. Ďalším spájacím znakom je rozkúskovanie územia na viacero častí, čo by sa dalo prirovnať k mapám typu Paracel Storm, Hanian Resort či Lancang Dam. Až na to, že oproti Paracel Storm sú mapy o dosť menšie a kompaktnejšie. Prvou mapou je Operation Mortar, ktorej dominuje veľká pevnosť s funkčnými starými delami. Tá je pospájaná s ďalšími časťami mapy sieťou rozsiahlych katakomb. Vyvýšená pozícia pevnosti dáva možnosť snajperom, aby kontrolovali väčšinu územia mapy a zoskok z vyvýšenej plochy tak isto dáva príležitosť dostať sa k ostatným častiam mapy rýchlejšie. Druhým kúskom je mapa s názvom Wave Breaker. Jej dominantou je ponorková základňa, okolo ktorej sú umiestnené tri body a ich kontrola je kľúčová pre vývoj zvyšku zápasu. Tak isto sa tu nachádzajú útesy, ktoré sťažujú prechod loďstva. Lost Island je mapa, ktorej dominuje havarované lietadlo, kde sa konajú obrovské prestrelky pechoty, ktorej vypomáha loďstvo krúžiace okolo. Nansha Strike dáva veľkú možnosť pechote, nakoľko tam existuje jedno veľké územie, na ktoré loďstvo nemá dosah. No nikdy netreba zabúdať na letectvo, ktoré dokáže byť dosť otravné.
Vlajky sú (rovnako ako v ostatných mapách Battlefieldu 4) nadizajnované podľa niekoľkých pravidiel. Prvým je, že nie všetky vlajky je možné zabrať za prítomnosti vozidiel, čiže je potrebná pechota, aby si vykonala svoj diel práce. Druhým je umiestňovanie niekoľkých vlajok do jednej oblasti, čo spôsobuje hromadenie väčšieho množstva pechoty do jednej oblasti a vytvára tak masívne prestrelky, ktoré menia prostredie okolo seba. Ďalším pravidlom je implementácia „levolution“ aspektu. Zatváranie prechodov pre loďstvo, odpálenie ponorky, odpálenie lietadla na vytvorenie lepšej možnosti krytia pre pechotu či zmena počasia počas zápasu. To všetko je na Naval Strike mapách prítomné a dodáva do hry možnosti interakcie s prostredím.
Novým vozidlom sa stal obojživelník, ktorý je vzhľadom na vodno-ostrovnú povahu máp veľmi potrebný a vzhľadom na jeho rýchlosť je ideálny na rýchle presuny po mape. Nechýbajú helikoptéry, útočné člny, útočné helikoptéry, protipechotné vozidlá a stíhačky. Z logických dôvodov sa na mapách nenachádzajú klasické tanky.
Z výzbroje dostali hráči do vienka útočnú pušku AR-160, PDW SR-2, guľomet AWS, odstreľovaciu pušku SR338 a pištoľ SW40. Rovnako do vybavenia pribudla aj protiletecká mína a granátomet, ktorý namiesto jedného veľkého granátu strieľa tri malé.
Jediné mínus, ktoré by sa dalo spomenúť, je opätovné uzamknutie zbraní pod výzvy, ktoré síce nie sú také hlúpe ako v Second Assault, ale ako opäť pripomínam, oveľa logickejšie by bolo, ak by sa zbrane pridali do vývojového stromu podľa jednotlivých kategórií. Je to však iba malý problém, ktorý nemení nič na tom, že Naval Strike je zatiaľ najlepšie DLC do Battlefield 4, a to vďaka kombinácii výborného level dizajnu a famózneho nového herného módu. Tak isto ide o labutiu pieseň švédskeho štúdia DICE pre Battlefield 4, nakoľko posledné dve DLC bude pre hru vytvárať DICE pobočka v Los Angeles.
Informácie o hre
Žáner: FPS
Výrobca: EA DICE
Distribútor v GB: EA
Distribútor v SR: EA