Codemasters vlastní práva na Formulu 1. No talianske štúdio, Milestone, vlastní práva na dve populárne motoristické série, konkrétne WRC a Moto GP. Zatiaľ čo WRC si na svoje kvalitatívne vynikajúce tituly ešte bude musieť počkať, tak pri Moto GP by to mohlo pokojne vyjsť na prvý pokus. Avšak nevyšlo to úplne podľa očakávaní.
Aby sme si to vopred ujasnili. MotoGP 13 nie je vôbec zlou hrou, no Codemasters robí so svojou F1 licenciou, nepochybne, lepšie produkty. Ak je niekto fanúšikom kráľovskej motocyklovej triedy, tak sa určite poteší, že po dlhšej dobe prichádza na trh hra s touto tematikou.
Hlavným „ťahákom“ je, rozhodne, kariéra, ktorá v sebe zahŕňa všetky kubatúry, ktoré súčasný šampionát motocyklov obsahuje a úlohou hráča je vyšplhať sa do najvyššej Moto GP kategórie, čo vám potrvá minimálne tri sezóny, ak ste šikovní. Začiatok patrí určitej forme testov, kde sa zisťuje vaša výkonnosť a podľa toho dostávate ponuky od tímov v najnižšej Moto 3 kategórii. Ak ste dobrí, tak po vás siahnu tie najlepšie tímy, čo vám zaručí možnosť bojovať o titul. Rozdiel medzi jednotlivými strojmi je obrovský, a ak sa nedostanete do top tímov, môžete sezónu stráviť „trmácaním“ sa v strede štartového poľa.
Celkový pocit z toho, že ste súčasťou kolotoča šampionátu Moto GP, je podobný s formulovou sériou od Codemasters. To znamená, že hlavné menu kariéry tvorí akýsi karavan, v ktorom sa pomocou jednotlivých záložiek pohybujete. Šatňa, kde si upravujete svojho avatara, s ktorým jazdíte, komunikácia s manažérom a tímom, prezeranie si novinových titulkov, na ktoré sa chcete, samozrejme, dostať. Po obligátnom nastavení náročnosti, dĺžky pretekov (minimálne 15% z reálnej dĺžky) a asistentov riadenia sa presuniete do garáže, kde na vás čaká váš „tátoš“ a okolo neho veľa mechanikov. V Moto GP je váš výkon veľmi závislý od nastavenia motocykla, čo vychádza z vašich preferencií.
Vyššia rýchlosť na rovinkách nemusí byť vždy prínosná, hlavne ak to spôsobí nestabilitu zadnej časti motorky pri výjazde zo zákrut. Takýchto príkladov je mnoho, a ak sa vám nad tým nechce lámať hlavu, tak v paddocku je hlavný mechanik, ktorému sa pokojne môžete zdôveriť s vašimi výhradami k motocyklu a on vám navrhne riešenie v podobe úprav nastavení. Tie si v tréningu môžete skúšať dovtedy, kým nenájdete to správne, ktoré vyhovuje nie len vám, ale aj okruhu. Na nižších náročnostiach to nie je až také potrebné, no na vyšších, kde je potrebná každá desatina, sa tomuto aspektu budete musieť venovať.
Vtipné na tom je, že po prestupe na vyššiu kategóriu sa môžete všetko učiť odznova. Správanie motocyklov medzi jednotlivými kategóriami je totiž veľmi rozdielne a tomu sa treba prispôsobiť, inak vás motorka nemilosrdne potrestá. Ak ste, napríklad z Moto 3, zvyknutí počas plynutia zákruty pekne si pridávať, tak v Moto GP vás motocykel „kopne“ a trochu si „poletíte“. Rovnako sa to týka aj brzdenia do zákruty. V najnižšej stačí stlačiť tlačidlo určené na brzdenie a potom ho pustiť, no najvyššia kubatúra má tendenciu ísť do šmyku. Navyše, po zajazdení jedného kola na Moto GP, si v Moto 3 budete pripadať ako keby ste jazdili celý čas v boxovej uličke.
Jazdný model je niečo medzi arkádou a simuláciou, no dosť záleží aj od počtu asistentov, ktorých si navolíte, aby vám to vyhovovalo. Správanie motorky sa po čase stane predvídateľné. Nácvik jednotlivých okruhov nie je na škodu, a keď zvládnete aj rôzne poveternostné podmienky, tak máte vyhrané.
Iba žeby autori urobili pri prevedení určitých aspektov chyby. A tomu môžete veriť, že ich spravili. Celá hra vyznieva po dlhom hraní tak trochu budgetovo. Prvá vec, ktorá nám prekážala, boli trochu prestrelene implementované „realistické“ elementy pretekania sa v Moto GP, konkrétne máme na mysli poruchy. V reálnom motocyklovom šampionáte sme nepostrehli, že by sa jednému jazdcovi počas štyroch pretekov dvakrát pokazila motorka. V tejto hre je to možné, a preto je hranie so zapnutou funkciou „kazenia sa motoriek“ ťažkým orieškom na nervy, pretože budete preteky častejšie reštartovať kvôli náhlemu pokazeniu sa motorky, než kvôli chybám v pretekoch. Tie totiž eliminujú aj flashbacky, podobne ako to býva už v mnohých racingoch. Druhou chybou je slabý vplyv mokrej trate na jazdné vlastnosti. Prakticky sme mali problém vôbec nejaké postrehnúť, a to sme sa preháňali aj po vysychajúcej trati, ale aj po takej, ktorú aktívne kropili dažďové kvapky.
Celkové spracovanie, či už počasia, tratí a okolia trate je dosť slabé a na pomery končiacej generácie konzol podpriemerné. Jediné, čo tento aspekt „vyťahuje z hlbín“ podpriemeru sú modely jazdcov a samotných strojov. Zvyšok je mdlý, graficky nedetailný. Ďalším prešľapom je prakticky nulová atmosféra. Hra síce celkom verne napodobňuje Moto GP prenos, k čomu nepochybne pomáha aj originálna TV grafika, prestrihy animácií pred začiatkom a na konci pretekov, no inak je atmosféra nezaujímavá. Respektíve, nijakú atmosféru sme nepostrehli. Žiadne pohyby fanúšikov na tribúnach, ich skandovanie a podobné drobnosti, ktoré by isto zlepšili celkový dojem. Rovnako sa to týka aj zvukovej stránky. Rešpektujeme, že všetko treba spraviť maximálne autenticky, no keď vo vás rev motorky vyvolá len pocit otravnosti, tak niečo nie je v poriadku.
Ani po stránke pretekania nie je všetko kóšer. Narážame hlavne na AI, ktorá má divnú tendenciu, za každú cenu sa držať svojej stopy, aj keď je jasné, že ste tam boli prví a druhý jazdec nemá šancu sa pred vás dostať. Z toho vyplýva, tak trochu, nepríjemný fakt, že vás nedokážu predbehnúť, lebo sa držia svojej stopy ako prilepení, a tak ich jedinou možnosťou je doba, kedy z ideálnej stopy vyjdete vy. To sa nám zdá trochu divné, pretože zo sledovania prenosov v televízii nám prišlo jasné, že na rozdiel od Formuly 1 je pri Moto GP tých ideálnych stôp viac a zákruty často prechádzajú rôzni jazdci rôznym štýlom.
Za svoje účinkovanie na trati zbierate skúsenostné body, ktoré slúžia na odomykanie oficiálnych jazdcov v režime rýchlych pretekov či odomykanie novej výbavy pre vášho jazdca v kariére. Okrem kariéry nechýba klasický Grand Prix mód, a aj rýchle preteky pre jazdcov, ktorí sú dostatočne leniví na to, aby si všetko nastavovali. Nechýba ani splitscreen a multiplayer, ktorý však hrá dosť málo hráčov, takže sa určite nejedná o silnú stránku titulu.
Hra, Moto GP 13, je trochu podobná svojmu WRC bračekovi. Niečo im chýba, aby sa vyšplhali vyššie v hodnoteniach. Základ je zvládnutý plus/mínus dobre, hra sa hrá obstojne, no to je asi všetko. Preto viac ako 65 percent zo 100 udeliť nemôžeme.