Po šiestich mesiacoch od vydania konzolových verzií sa k PC hráčom konečne dostal najnovší diel série Resident Evil. Na rozdiel od toho piateho sa Capcom konečne rozhodol zbaviť paškvilu menom Games for Windows LIVE a nahradil ho Steamworks. No predsa sme nečakali pol roka len na túto zmenu. Alebo áno?
30 hodín nabitých akciou a emóciami
Po prvej polhodine vás z miery vyvedie grafické spracovanie, ktoré je, no, trošku horšie, než som očakával. Príbeh je typicky „Resident Evilovský“. Nadnesený, plný drsných replík a fráz, amerikanizmov a dokonalých cut scén. Celá zápletka sa točí okolo novej epidémie, ktorá si za obeť vzala aj prezidenta USA. Počet nakazených ľudí rapídne rastie. V tom istom čase sa v Číne objavuje úplne nový vírus (C-virus), s ktorým bojujú agenti BSAA na čele s Chrisom. Opísať, o čom vlastne je Resident Evil 6, bez toho, aby som čokoľvek vyzradil, je celkom výzva, pretože v hre sa to tu hemží cut scénami a príbehovými zvratmi.
Kampaň sa autori rozhodli oproti dnešným štandardom poriadne predĺžiť. Hra vám zaberie približne tridsať hodín čistého času. Nie je len jedna, ale hneď štyri s ôsmimi hrateľnými postavami. Okrem starých známych ako Leon či Chris pribudli aj úplne nové, ktoré za menovanými vôbec nezaostávajú. Počas Leonovej kampane, ktorá najviac pripomína horor, hlavne kvôli neustále tmavému prostrediu, vás bude sprevádzať sexy Helena, zatiaľ čo ku Chrisovi pribudol ďalší BSAA agent, Piers Nivans. V tretej kampani sa stretnete so žoldnierom Jakeom Mullerom a špeciálnou agentkou Sherry Birkin, ktorej úlohou je Jakea priviesť na americkú pôdu. Štvrtou dvojicou je tajomná Ada Wong a postava s menom Agent. Do hry bola však pridaná ako neplatené DLC, a tak ju vôbec neuvidíte počas cut scén a jediný dôvod, prečo sa v hre nachádza, je, aby sa aj posledná kampaň dala hrať aj v kooperačnom režime. Prepojenie týchto štyroch kampaní Capcomu vyšlo na výbornú a scény, kde sa postavy z rozdielnych kampaní stretnú, sú perfektné. Fakt, že za každú dvojicu je herný štýl mierne odlišný a ponúka rozdielny zážitok, je len čerešnička na torte.
Priznám sa, že nerozumiem, prečo je vlastne všade toľko negatívnych ohlasov v spojení so šiestym dielom. Chápem, že fanúšikom pôvodných hier a tradicionalistom prekáža odklon od hororu a zameranie na akciu, streľbu a quick time eventy. Lenže… To všetko prišlo už s piatym dielom, ktorý bol dokonca oveľa svetlejší a „hororovosť“ bola nulová. Rovnako aj quick time eventov bolo požehnane. Napriek tomu mal Resident Evil 5 hodnotenia výborné.
Po stránke hrateľnosti došlo k mnohým zmenám
Väčšinu času, ktorú nestrávite sledovaním videí, budete strieľať zombie a rôzne monštrá, stvorené C-vírsom, pomenované J‘avo. Oproti predchádzajúcim dielom je väčší dôraz kladený aj na boj zblízka. Každá postava má sadu základných útokov, ktoré vedia byť smrteľnejšie než olovo. Primárne keď stojíte v presile pomaly sa hýbajúcich zombíkov. Najúžasnejšie útoky má jednoznačne Jake, ktorý nemá problém vlastnými rukami zložiť čokoľvek, čo sa mu postaví do cesty. Všetky animácie sú pochopiteľne vrcholne prehnané a pôsobia „awesome“. Typický japonský pohľad na akciu. Pokiaľ sa vám tento štýl nikdy nepáčil, Resident Evil ani nezapínajte. Do hry pribudlo aj niekoľko manévrov uhýbania. Pokiaľ na vás beží nebezpečný nepriateľ, môžete uskočiť do strany ako v mnohých iných hrách. Pokiaľ zostanete na zemi ležať, môžete pokračovať v streľbe a dokonca sa aj kotúľať zo strany na stranu. Ak by ste pochybovali, áno, všetky pohyby sú sprevádzané dokonalými animáciami. Nepoteší však fakt, že počas bojov a hlavne rýchlych pohybov zvykne kamera hnevať a niektoré pasáže sa lepšie hrajú na gamepade. Týka sa to najmä utekania pred helikoptérou alebo únikom z potápajúcej sa ponorky. Veľa z pohybov prebieha aj cez nenávidené quick time eventy, ktorých je hra presýtená. Našťastie je v menu položka, vďaka ktorej sa dá polovica z nich vypnúť a ostanú len tie najhlavnejšie.
Zmien sa dočkal aj inventár. Bohužiaľ, k horšiemu. Jeho ovládanie je dosť krkolomné, a to hlavne na klávesnici, respektíve myške, pretože ho ovládate kolieskom. Vytratilo sa aj deväť políčok, do ktorých ste mohli presúvať náboje či zbrane zo spoločného inventára, ako to bolo v päťke. Namiesto toho môžete mať pri sebe zbraní toľko, koľko ich autori do hry zakomponovali. Stačí ich len nájsť. Zbierate náboje, granáty a liečivé rastlinky. Frustrujúce je občas aj prepínanie zbraní počas akcie, ktoré vyvoláte stlačením klávesy G, pretože sa často v hektickom momente pomýlite a stisnete F. Tak sa vaša postava ocitne s granátom v ruke namiesto samopalu. Taktiež zmizlo aj vylepšovanie zbraní. Namiesto neho za nazbierané peniaze alebo body nakupujete špeciálne schopnosti, zvyšujúce odolnosť, presnosť, silu zbraní a podobne. Naraz však môžete mať aktívne len tri, čo vás núti zvažovať, ktorý upgrade je pre vás momentálne najvhodnejší.
Okrem kampane si môžete zahrať aj tradičný mód Mercenaries, v ktorom získavate body za najrýchlejšie zabíjanie nemŕtvych. Na PC je prítomná aj exkluzívna verzia Mercenaries s podtitulom No Mercy. V ňom je približne dvakrát toľko nepriateľov a je oveľa frenetickejší. Novinkou je Agent Hunt, v ktorom môžete v koži monštra alebo zombie vstúpiť do hry iného hráča a otravovať mu život. Mód, v ktorom strávite najviac času, bude co-op, ktorý zároveň ponúka aj najviac zábavy. Na rozdiel od piateho dielu ho navyše môžete hrať aj lokálne, čiže jeden hráč na myši a klávesnici, pričom druhý je s gamepadom. Či už lokálne alebo online, budete sa parádne baviť. Vďaka odstráneniu Games for Windows LIVE zmizli akékoľvek problémy s pripojením, takže by ste nemali naraziť na komplikácie. Ďalšie multiplayerové módy by mali do hry pribudnúť časom ako DLC a pokiaľ ste si hru vopred objednali, dostanete ich všetky zadarmo. Veľmi dobrý krok zo strany vývojárov.
Graficky to mohlo byť aj lepšie
Postavy tu síce vyzerajú perfektne, o tom niet pochýb, avšak niektoré textúry prostredia sú veľmi biedne a kolidujú s inak výborným spracovaním. Oproti konzolám bolo pridaných množstvo svetelných efektov, odrazov a, samozrejme, nechýba ani niekoľko úrovní anti-aliasingu. Čo sa týka zvukov, nie je čo vytknúť. Japonská precíznosť a úchylnosť pri tvorbe zvukov monštier je už povestná. To isté platí aj o dabingu, ktorý je na veľmi vysokej úrovni. Vďaka dabérom pôsobia Chris a Leon ešte viac „badass“. Soundtrack dokopy obsahuje 150 skladieb na štyroch diskoch. Kúpiť si ho môžete napríklad na iTunes za 3000 yenov, čo je približne 24 €.
Ako to celé uzavrieť?
Aj keď som sa pri hraní veľmi bavil, pri každých pár veciach, ktoré ma nadchli, sa objavilo niečo, čo ma vyslovene iritovalo. Samozrejme, pokiaľ hráte v kooperačnom režime, miera zábavnosti rapídne rastie. Portovanie je z určitého uhla pohľadu poriadne „odfláknuté“, ale zachraňuje to Steamworks a snaha neustále opravovať všetky chyby. Pri Resident Evil 6 jednoznačne platí, že obsah vyhráva nad obalom. Udelím hre teda objektívnejšie hodnotenie, a zároveň vám potajme prezradím, že v skutočnosti to hodnotenie vidím o pár percent vyššie. Pokiaľ sa vám páčil piaty diel, máte sériu radi, ste fanúšikom Capcomu a ich hier, nevidím dôvod, prečo by si hra nezaslúžila aj o tých 10% viac. Avšak, ak mám byť aspoň trošku objektívny, také hodnotenie jednoducho dať nemôžem.
Informácie o hre
Platforma: PC
Žáner: akčná adventúra
Minimálne systémové požiadavky:
- OS: Windows Vista®/XP, Windows 7, Windows 8
- Processor: Intel® CoreTM2 Duo 2.4 Ghz, AMD AthlonTM X2 2.8 Ghz
- Memory: 2 GB RAM
- Graphics: NVIDIA® GeForce® 8800GTS
- DirectX®: 9.0c
- Hard Drive: 16 GB HD space
- Sound: Standard audio device
Distribútor v SR: Cenega
Hru na recenzovanie poskytla spoločnosť: Cenega
Zaujala vás táto hra? Objednajte si ju na GameExpres.sk
Naše hodnotenie